lungan: Så här skrev Eric Westerlund på ST sports live chatt angående silly season: "Jag har pratat med sportchefen Kent Norberg nyligen också som flaggar för att det troligen kommer bli 6-8 nyförvärv inför nästa år, resten lär bli förlängningar från den gångna säsongens trupp och eventuellt uppflyttning av talangfulla juniorer"
Räknar man med 6-7 ordinarie backar + junior ex Algot Landin och 12 forwards + Hållander och Olofsson. Då blir det alltså 18-19 + 2 mållis varav Brattsröm är en av dem. Detta blir alltså 20-21 spelare minus juniorerna. Brattström måste ju räknas in som uppflyttning av talangfull junior, därmed kan man räkna med 20 spelare varav 6-8 nyförvärv.
Alltså lär det bli 7-9 spelare från fjolåret utöver dem 5 som redan sitter på kontrakt.
M.Nilsson, Lööke, JD, EP Mattsson, Westin är redan/med största säkerhet borta.
Persson, Westlundx2 och Hardegård, Berglund, Boyce, John W, Stene, Wedin, Ludde, Johnsson, alltså 11 spelare som just nu är utan kontrakt. 2-4 av dessa lär även dem försvinna.
EArk: Själin glömde jag, ska bli intressant att se vad som händer med honom. Skulle vara viktigt att behålla honom, men mer info om honom lär ju inte komma förens u18 vm är slut.
Har jag missat nåt eller är Forsberg fel ute? Så här säger han om att värva från Timrå "Men jag vet också att Timrå har åtta-tio man på tvåårskontrakt."
Kongo: Äh, det är nog inte så lätt att vara supporter överlag, men Timrå är trots allt lite viktigare än alla andra lag. Och det är ett helt objektivt påstående ;)
Herminator: chocksänkning o skymf i rubriken! Annars var väl uttalandet från kommunsnubben helt korrekt. Nu kan de få en marknadsmässig o skälig hyra vilket är bra😀👍
Sputnik: kommer att skära lite i spelarbudgeten oklart hur mycket Ny tränare förhoppningsvis klar denna vecka 6-8 nya spelare ska in Folk behöver inte oroa sig det blir ett bra lag... Viktigt att få ordning på ekonomin Tja det var väl det typ....
Laken: Ja men ekonomin är inte allt. Jag tror inte BIK, Tingsryd, Pantern och Västervik hade dyrare spelarbudget än oss under gångna säsongen - ändå var de före oss i tabellen. Jag tycker vi har haft spelarmaterial för betydligt mer men ledarna har inte fått ut det mesta ur materialet. Just därför är jag faktiskt mest intresserad av hur kommande säsongs tränarlösning ser ut. Mora hade inte varit ett SHL lag kommande säsong utan det jobb Colliton har gjort.
EArk: Var tydlig 2.a på denna. Tänkte på honom senast igår, stor duktig rightare. En spelare som jag inte trodde skulle behöva mer än 1 år i HA, han var ju en stor talang när han gick till Hästen från Djurgården för 3 år sedan.
Men har väl inte riktigt fått den utveckling han tänkt. Blev ju också kvar i 3 år.
Men spännande kan nog blomma ut på riktigt nu när han får byta miljö, då han alltså i grund och botten är en stor talang. Annars så är han ju redan nu en duktig tvåvägsspelare. Men som sagt så finns det nog mer att få ur honom
sargad: 188 cm 90 kg Godkänt det tar sig ! Är en spelare som tar sig över sargen själv vid snabba byten vilket inte många klarat av de senaste 5-6 åren då benen vart för korta armen för svaga
Helt klart att Molinder ska spela back nästa säsong enligt Nubben. Sen räknar han med att truppen är spikad senast 15 Maj, några förlängningar är redan klara.
Välkommen tillbaka, Molinder - make Timrå IK great again!
Och Småland & Co - ta gärna genvägen över Malmö i höst, så drar vi tillsammans till Ljungby och partar och skriker fram TIK till en 3-poängare! 🙂🍻🍾🍷🍸🥃🥂🚬
Puckat: Tant Hagos med handväskan klar!!! "Ska bli skönt att vara tillbaka och sedan är det ju ett ungt och spännande lagbygge. Enligt Nubben skulle jag tydligen leda en kedja med nr 11 och nr 22". Enligt rykten så ska dessutom en extern sponsor vara beredd att satsa för att vi ska värva tillbaka Crippelina.
DJ Hemp: Ja Tant Hagos, Lill-Challe och Lusekoftan blir vår 1a kedja 2017/2018. Tyvärr blir det inget med Lukas Z men vi går all in på Crippelina istället!!!
SMÅLAND: Måste vara den malmöbördige Viktor Öhman i så fall(Västervik hade 2 spelare med samma för och efternamn). Den du syftar på som var inblandad i rattfyllan och åkte av vägen har redan skrivit på för sin moderklubb Modo. Däremot säger jag ja till Malmö Öhman, speedig spelare med bra skott, däremot ingen storlek i Modanos smak. Måste ringa min bror som håller på Västervik och skrämma upp han lite att Öhman kommer till oss. En av hans favoritspelare i VIK. ;) ;)
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
När börjar det hända något för oss?
Känsla av denna Silly är att det inte kommer vara många 1:a val som kommer signa för oss. Även märkligt att ingen A-lags spelare ännu förlängt?
Några fler än de 5 på kontrakt borde det väll ändå bli?