1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590581 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2018/2019

« · 1897147 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Erik blir kvar här i Luleå karriären ut och sen gör vi honom till ledare i föreningen och kallas honom för egen produkt som de gör i Schtaaaans AIK :)
Kommentera

Sputnik: precis. Hoppas verkligen han får kalla handen från Nubben dagen han ska komma krypandes.
Kommentera

Sputnik: han är väl knappast intresserad?
Kommentera

Sputnik: Ärligt talat, varför skulle inte vi kunna hägöra en AIK, vilket vill säga bli ett sensationslag som nykomlingar. Lyckas Nubben träffa rätt med målvakt likt AIK gjorde med Fasth så tycker jag man har goda förutsättningar.
Kommentera

Puckat: då kan han ju glömma att han kan komma hit som gammal gubbe och spela av sina sista år i Timrå, money talks så att säga. Fatta käsnlan om Timrå lyckas sprattla sig till slutspel och man får möta Luleå och slå ut dom, långnäsa på Erik Gustafsson som tror han skall ta guld med Luleå. 😉
Kommentera

Puckat: 4 år! Shit pommesfrites alltså...
Kommentera

E.Gustafsson klar för 4 år i Luleå😬
Kommentera

kaofl: Jag gillar Johan Persson & vill gärna ha honom kvar. Kan han få bukt med sin skada nu under sommaren & få en hel säsong har vi nytta av honom. Han var bra hela den här säsongen när han spelade!
Kommentera

kulltorp: Problemet för oss med Enock är ju att vi inte riktigt har råd att vänta på att hans utvecklingskurva ska skjuta i höjden. Vi har redan nu ett lag bestående av många spelare som behöver ta nästa kliv. Även om Enock mkt möjligt har en potentiell högstanivå som kan räcka långt så ligger den som det ser ut nu några snäpp för långt bort. Det här laget behöver även "säkra" kort, habila spelare där man vet vad man får. Och vad man inte får. Det gäller krasst här och nu att tänka lite kortsiktigt också, vi m å s t e överleva nästa säsong i SHL! Då förstår jag ifall man väljer Molinder före Enock...
Kommentera

JanneH: Svårt att jämföra så klart. Men Hållander och Olofsson gjorde åtminstone fler poäng den här säsongen än vad Pettersson och Dahlén gjorde i samma ålder.
Kommentera

kaofl: Rent logiskt så bör det ju vara så.
Kommentera

Då Guter inte valt nummer ännu och hade nummer 10 i KHK så väljer jag personligen att utgå ifrån att det förhandlas med Johan Persson.
Kommentera

JanneH: Dom har ju 2 år på sig då dom är juniorer denna säsongen plus en till. Dock tar dom bort gallret nu.
Kommentera

Otto1: Ja bara inte vi fans tror att JackeO och Hållander ska bli nya EP och Dahlen nu bara. EP och Dalle har förmodligen fantastiska karriärer framför sig MEN Jacke får ju gärna slå EPs poängrekord i SHL för en junior, kommande säsong ;-)
Kommentera

Tikkare: ...förmodligen...och med stor sannolikhet..
Kommentera

hubbenorlen: Det tror jag inte att du är ensam om att hoppas på :) Men två så pass skickliga spelare med bra träningsmoral har alla chanser i världen att lyckas. Man kan iallafall säga att dom är på rätt väg och plats hittills.
Kommentera

Otto1: Nej precis. Och det var ju också min ursprungliga fråga. Tycker bara att det vore så jävla roligt om de fick samma utveckling.
Kommentera

hubbenorlen: Eller sämre, man vet ju inte om det hade hämmat utvecklingen på något vis.
Kommentera

JanneH: Jo. Fast vi vet ju inte hur mycket bättre de hade blivit med en säsong i Allsvenskan.
Kommentera

kulltorp: Enock är för hockeydum för att bli nåt större än HA spelare.
Kommentera

hubbenorlen: Fortsätter de utvecklas som under gångna säsongen så är jag inte orolig... då kommer både Olofsson och Hållander att vara ledande spelare. När Pääijärvi och Lander slog sig in i a-laget på sin tid så var det som 16-17 åringar och då kallades SHL för Elitserien. Ingen av dem blev nån SUPER stjärna i NHL men Lander var nyss MVP i Gagarin Cup och Pääijärvi är uttagen i Tre Kronors VM-trupp, jag tror vi kan komma överrens om att de klarade sig rätt fint UTAN en säsong i HA...
Kommentera

hubbenorlen: Håller med, lite det jag menar också. Samtidigt kommer dom säkert utvecklas mer på träningarna jämfört med Dahlén/Pettersson då dom har bättre spelare runt om sig och därmed komma in i ett bättre tempo. Blir spännande att se vilket som.
Kommentera

Otto1: Absolut. Men motståndet blir ju betydligt bättre än det var för Dahlén/Pettersson i samma ålder. Dom fick ju sakta växa in i rollerna som ledande spelare mot ibland ganska dåligt motstånd. Hållander/Olofsson ställs mot toppskiktet i landet.
Vore trist om deras utveckling och självförtroende hämmas av det, både för dom själva och för oss och klubben.
Kommentera

hubbenorlen: Frågan är ju vilken roll Timrå kan ge dom/vilken roll dom kan ta. Vore ju inte bra om dom får agera extra samt inte spela något PP tex. Dom måste få spela i dom situationer dom är bra på för att kunna få en fortsatt positiv utveckling.
Kommentera

Har funderat på en sak. Dahlén och Pettersson gynnades säkert en hel del av att spela fjolåret i Allsvenskan istället för att gå direkt till SHL.
Nu är Hållander och Olofsson i samma ålder, men får då ta steget direkt till SHL. Fråga är om deras utveckling kommer påverkas negativt av det steget.
Är lite orolig för det.
Kommentera

Otto1: Molinder med på träningen idag som Timrå lagt upp på Twitter.
Kommentera

kulltorp: instämmer med dig han beköver utveckla sitt spelsinne en del, var på dom flesta hemma matcher i år så har sett han en hel del, vissa matcher kunde han var helt felfri i spel uppfasen men istället nästa match kunde han göra en hel del fel. Som sagt så ser jag en otrolig potential i den grabben ser inte den direkt i Molinder men som du säger så är han en kulturbärare och lag pappa..
Kommentera

Otto1: nu måste en klassback in
Kommentera

Lagpappan aka Andreas Molinder förlänger!
Kommentera

Reign in red: Enock har en enorm uppsida i skridskoåkningen, men enorma brister i timing, passningar, mm. Jag är skeptisk, men får han ordning på allt så är han NHL klass.
Molinder blir inte bättre och farten kommer att döda honom i SHL. Sedan är han också en stor kulturbärare i Timrå, och det ska väl vara därför han blir kvar isåfall.
Mina tankar bara.
Kommentera

Vad säger vi om Molinder eller Enock? Ser en väldigt stor utvecklings pontential i Enock! Han har redan en helt outstanding skridsko teknik samt ett väldigt bra skott! Enda som måste finlipas är hans första pass, Vore jag nubben så skulle jag signa Enock väldigt snabbt för att sen ev lånas ut till nån HA klubb. Känns som att vi inte får ut något mer ur Molinder än vad han visade upp under direktkvalet.
Kommentera

Axle San: Och DIF
Kommentera

Hahl Bundy: Absolut men Frölunda ligger nog bra till där.
Kommentera

Gallo ser ut att bli kvar i Timrå, presenteras nog inom kort.
Kommentera

jå1: se där ja
Kommentera

Jonas Ahnelöv lämnar KHL. Kanske vore nåt?
Kommentera

Corvo:
Han spelade 6 allsvenska matcher med Timrå och 2 matcher för Boden i Div1 i år, så han har ju fått känna på lite!
Kommentera

Corvo: Kanske borde gå ut på lån en säsong i allsvenskan. Olyckligt för honom att vi gick upp, annars kanske han hade haft sin plats i a-laget.
Kommentera

JobbaPuck: Kul!
Algot Landin då? Vet att han är junior en säsong till. Men han har samtidigt spelat tre säsonger i J20 redan. Det vore ett naturligt steg att ta klivet ut i seniorhockeyn kan jag tycka?
Kommentera

jå1: det där med tyska ligan var om ridderwall var något jag sa lite elakt. Eller har du hört det från lite mer insatt håll också?
Kommentera

jå1: Aha, ok!
Kommentera

mikenomad: Ridderwall.
Kommentera

jå1: Erik?
Kommentera

mikenomad: Ryktas till Tyskland.
Kommentera

Blir det Luleå för Erik? Borde väl bli dags att presentera isf
Kommentera

Sillys mest självklara smeknamn bland lagens värvningar måste vara Masuhr till Mora. Moraklockan....
Kommentera

Herminator: ja ridderwall har faktiskt meriter från tre kronor men jag tror jag instämmer att vi bör passa på den värvningen. Gillade inte kroppsspråk och attityden jag såg i semin mot Skellefteå. Känns som en duktig spelare men som fokuserar mer på att skälla på medspelare och domare än att fokusera på sitt eget spel. Tyska ligan nästa...
Kommentera

« · 1897147 · »