John Cena: Den andra är Adrian Kempe. Varje gång de intervjuar honom på TV så tycker jag han påminner om Molinder. Tyvärr misslyckades jag att på kort tid hitta passande bilder.
JanneH: Vem är paint-urklippta personen till höger egentligen? Molinder och hans ärr känner man ju igen. Tycker tyvärr inte dom är så lika... Kanske håret?
-– Vi bygger en trupp med yngre svenska spelare med uppsida och jag bygger ett Timrålag som ska växa under tre, fyra år. Hade jag sett kortsiktigt på det här så hade jag värvat tio "jänkare", men vi väljer att se det långsiktigt och vi ska växa under resans gång. Vi ska kunna vara ett slutspelslag om några år och satsar på spelare som kan utvecklas här, säger Norberg.
Gillar verkligen att vi fortsätter på det här spåret. Sen är målsättningen att bli 12a eller bättre.
hubbenorlen: Instämmer. Bara att se på Hirschs trackrecord. Varje dag ingen större klubb kommer och rycker i Hirschen är en vinst i sig. Först Lindskoug/Mattsson där Lindskoug gjorde en riktigt stark säsong. Sen tog han med sig Mattsson hit som inledde lite skralt men som från och med jul började ta rejäla kliv för att sen vara grym sin sista säsong och direkt upp i SHL. Sen Haukeland i år då. Haukeland kändes som en väldigt spännande lösning men den främsta nyckeln till att vi höll oss utan poängsvackor var ju att Brattström fanns bakom.
Nubben lägger väl ut ansvaret för målvaktssidan helt på Hirsch/Freddan i år igen så jag har trots allt lite svårt att känna någon större oro på den positionen. Men hade jag varit Hirsch så känns det ju som att det finns namn som utvecklingsmässigt kittlat lite mer än Haugen, men då har han ju superkittlaren Brattström också samtidigt.
Sjokan: Nej, brutalbänk är "hängande" situps. Kolla på JobbaPucks tidigare inlägg. Det är brutalbänk. Har alltså inget med bänkpress att göra utan det är mage och höftböjare som jobbar.
Smokey: Brutalbänk är bänkpress med typ extravikter som hänger på sidorna för att skapa extrem obalans. Tänk att du tar en skivstång inget på och längst ut på sidorna hänger du gummiband och vikter i slutet på dom. Brutalt
Timråit H-sand: Man ska ju också komma ihåg att Peter Hirsch är bra på att förädla och förbättra. Både Haukeland och Mattsson utvecklades en hel del under hans ledning. Så han kan nog fila bort en hel del svaga punkter hos vilken målvakt Nubben än värvar.
Sputnik: skulle ju bli klart denna vecka så blir spännande, nog för haugen kanske inte spelat bra nu med landslaget, så skulle jag ändå inte tacka nej till han i Timrå.. för bra målvakt är han i grunden
Hahl Bundy: Nubben har ju sagt att han sållat ut från 6 målvaktskandidater till 3 st, så man är ju lite nyfiken vilka de andra är utöver Haugen som Nubben funderar på.
Sputnik: Har ingen bra känsla vad gäller Haugen. Och inte blev den bättre ikväll... Lär nog vara stor chans/risk att han hamnar hos oss är jag rädd för. Han är ju ingen dålig målvakt i.o.f.s men är han en vinnare...? Brattström får väl ta förstaspaden då o visa vilken talang han är👍!
BlackBay: Som sagt Haugen tack men nej tack. kan väl förstå att Nubben inte har att vraka och välja bland målvakter, men tror inte att Haugen är den matchvinnarmålvakt Timrå behöver.
Sputnik Helt rätt att Nubben verkar vilja satsa mycket krut på målvakten.
Känslan säger väl att det är Haugen det blir om man får tolka fritt ur Nubbens uttalande, inväntar nog att Haugen spelat klart i VM först.
"En målvakt ska in och sedan får vi se vilka pengar vi har kvar, det är det som styr om det handlar om en back, en forward eller båda delarna. Det handlar om en helhetsbild och vi vill ha det klart med målvakten inom två veckor", säger Kent Norberg på måndagen.
Otto1: Helt rätt beslut. Tror ingen hade förväntat sig något annat heller, mycket bättre för honom att lägga av nu när formen börjat gå ner än att försöka pusha ett till år och skada sig allvarligare än han redan gjort. Tack för tiden Basse.
kulltorp: "Mm.. jag tror inte heller han är så dålig som vi får han att verka. Mycket känslor bakom alla nix härinne, men jag tror han är för en bra värvning för LIF faktiskt."
Hur är det med minnet? Är det inte du som skrev det där.?
hanzon: Precis som nomaden säger så är kontraktslängden inga nyheter, och det finns inga som helst indikationer på att han överhuvudtaget är aktuell bortsett att Forsberg från ingenstans började följa klubbens instagram. Det är enda anledningen till att han nämns.
Jag har inte sett en sekund av Chicagos matcher men av det lilla man läst sig till så är väl hela säsongen ett misslyckande och jag gissar att en bidragande faktor till att han inte varit nere i AHL någon gång under säsongen är att man haft såna skadeproblem på målvaktssidan. Vill man göra en fullständig rockad och får för sig att lösa ut Forsberg från hans sista år så lär han väl knappast bada i andra alternativ där han kan räkna med +30 matcher utan det kan väl fortsätta handla om att vara någon form av trea och dansa mellan ligorna. Då kan jag tänka mig att det isåfall kan locka att vända hemåt en sväng.
Är det inte hög tid att annonsera ut att Molinder är klar snart? Ja menar han tränar ju för fullt med laget så det är väl lika bra att göra det officiellt. Eller är det bara pappersarbetet som inte är avklarat än?
Ska man våga hoppas på att vi avslutar den här veckan med en fulltalig målvaktssida eller? Med tanke på att precis varenda truppnyhet dykt upp i media innan det offentliggjorts så finns det nog skäl att tro att Haugen är högaktuell. Vad ska man tycka om det då? Större pulshöjningae har man ju varit med om men leker man med tanken att Haukeland blivit kvar så hade nog den samlade bedömningen varit att vi sett väldigt skakiga ut på den positionen, framförallt från experthåll. Kanske från vårt eget håll också, när man sakta men säkert börjat förtränga föregående säsong. På pappret är givetvis Haugen ett brutalt mycket mer etablerat och rutinerat namn, vilket sannolikt lär bli viktigt i vårt fall.
Det som skaver lite med Haugen är att det känns lite som att den lösningen inte lär bli någon långkörare direkt. Anton Forsberg kittlade så enormt av den anledningen tror jag, att han kommer från trakterna och fortfarande är på uppgång. Drömnamn. Jag vet ingenting om Chicagos planer men någon sa ju att de sannolikt vill se över sin målvaktssida och då i huvudsak det som finns bakom Crawford.
JonteD: Man kan konstatera att det enda jag önskar mig av tomten i år är en fullständig överkörning av nolaskogsarna imorgon. På nivån att efter två perioder är det bara TIK-fans kvar i arenan och alla andra har gått hem. TV4 bryter ... | #Läs mer ·