Sputnik: Det vore en kanonlösning tror jag. Sett över säsongen var han i mitt tycke bättre än Fasth. En trygg målvaktstyp som inger förtroende och lugn i försvarsspelet. Så för min del: Ett jätteja om det skulle bli så.
timråhockey: Känns Inte som Att det nödvändigtvis måste bli NHL för hans del, läste nån artikel där han sa att han vill ha mycket speltid och utvecklas. Skulle nog å bra av nån säsong som ledande målvakt och fler matcher per säsong innan han åker över pölen, det lär han inte få med Viktor Fasth att tampas med.
lungan: Vafan skriver du!? Hur kan du hålla Lundström ansvarig? Har du helt glömt bort hans storspel i kvalserien 2012 när vi höll oss kvar? Han var våran bästa målvakt 2011-2013 enligt mig.
I slutet av 2013 så tog Bellissimo över efter att ha fått ett uppsving innan kvalet. Bellissimo blev då våran förstamålis i kvalet och gjorde det inte så bra. Men hela laget och tränaren var ganska dåligt i det kvalet så man kan inte lasta Bellissimo för det. Lundström var alltså INTE delaktig i kvalet. Fick bara spela 3 matcher på slutet när det var över. Både i kvalet och under säsongen så hade Lundström bättre stats än Bellissimo.
Lundström spelade bra för oss i två säsonger men behövde ändå tävla med en annan målis båda säsongerna. Jag minns i nån intervju så lät Lundström väldigt frustrerad. Han blev frågad om vem som skulle vara förstamålis i kvalet och han svarade något i stilen: "Det är ju bara att kolla vem som får spela mest." Tycker inte att det är så konstigt att han ville dra. Trots att han räddade kvar laget 2012 så fick han inte förtroende året efter.
kulltorp: Det där med ”högre krav” är ju lite intressant, jag vet inte riktigt hur det kunnat bli en nästan vedertagen sanning. Varför har Hammarby 25000 pers på en hemmamatch mot Giffarna? Är det för att publiken idag har högre krav? Uppenbarligen inte. Det finns tydligen något annat än blixtar, rök och LED-skärmar som lockar. Jag förstår att det måste framstå som en av världsalltets största gåtor för en SHL-klubbledare som varit på inspirationsresa till Las Vegas: hur går det till?
Det är precis som att man försöker truga en påhittad målgrupp som ändå inte vill gå. Varför lägga kraft och enorma pengar på sånt?
Vill man få mycket folk att gå fortlöpande på matcherna så verkar det finnas något i det där att det ska finnas en samhörighet. Man peppar folk att köpa sitt säsongskort sen ser man fan folk till att vara där också, det byggs något form av kollektiv och en identitet. Timrå Hej må ha sina skavanker men den är fan kult, och är det några som omfamnar den så är det de yngre och mest dedikerade supportrarna. De som trots allt har valt att stödja Timrå IK istället för att börja vallfärda ner till Tele2-arena som någon ”Sundsvallsbajare”-fraktion.
Woody: All respekt för den mannen och vad han gjort. Men ibland måste man se framåt. Många av de som sitter på läktarna idag vet knappt vem han är och de har dessutom högre krav på underhållning än att lyssna på "Timrå Hej-låtar". Som sagt, inget ont om det, men låt oss ta oss in i 2020 talet utan dem, men utan att glömma dem. Mina tankar bara.
Woody: Grym hockeyspelare, men kanske inte lika vass inom musik. Skrotas? Njae. Kan man bygga upp ett tryck i arenan under kategorin "förhöja upplevelsen" med den låten? Njae, jag tror inte det.
hubbenorlen: Det här har absolut ingenting att göra med Silly Season, men jag tycker ändå att det bör sägas. Apropå diskussionen som fördes för ett antal veckor som om våra kampsånger: en sång där Lill-Strimma sjunger med kan inte skrotas utan vidare. Nåja, sent ska syndaren vakna, men detta är kultur. En bättre back har aldrig funnits i Sverige, och han råkade vara vår egen. Låt vara att det inte svänger som det gör nuförtiden, men ska man prata kultur måste den få finnas med på ett hörn. Jag tror ärligt talat att Lill-Strimma hade platsat än i dag vid 74 års ålder. Skål och godnatt i ett nostalgiskt skimmer.
JobbaPuck: Att påstå att en 31-årig målvakt har åren bakom sig är väl ändå att ta i? Dessutom är det väl större chans att vi får behålla en äldre målvakt några år, och därmed få kontinuitet, än om vi värvar en ung talang som lär dra nästa säsong om ha lyckas.
JobbaPuck: Samtidigt så kan man ju fråga sig hur tongångarna gått här inne just nu om vi värvat en målvakt med den meritlista Haukeland hade inför den här säsongen? En ung och utvecklingsbar målvakt har vi ju redan, som jag både hoppas och tror kommer nå ännu högre i sin karriär än Haukeland.
Hade Haugen varit spikad och klar så känns det som att det hade läckt redan. Vill man sväva iväg så skulle det ju kunna vara så att man fått indikationer på att någon annan man är ute efter väntar på att frigöras från ett pågående kontrakt. Jag tycker Haugen känns som ett alldeles för uppenbart och tråkigt namn för att vara ett förstaspår.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen