1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590955 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2018/2019

« · 1899970 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Jag både hoppas och tror att Dahlén ska ta en plats i Vancouver. Men om det inte sker. Vad händer då? Tragglar han i AHL eller åker han hem?
Kommentera

dr-nix: En back till kan det nog bli, däremot är förmodligen forwardssidan klar.
Kommentera

Nisse1: Tyvärr så tror jag att man är klar med forwardssidan i.o.m. förlängningen med Johan Persson. Räknar inte heller kallt med att man värvar någon mer back.

Det är nog så att man signar en målvakt och det blir laget man börjar säsongen med. Sedan kan det säkert vara så att man värvar under säsongens gång.

Med det sagt så håller jag med om att det kan behövas mer spets för att detta ska gå vägen.
Kommentera

hockeyärnice: Ja, Våra räddningsplankor Örebro och även Mora värvar spets enl,Mr, Madhawk. Som jag ser det så måste vi få in en riktig kanon målis, en riktigt bra back och en vass och erfaren center.
Kommentera

håller med
tror johan persson bli 👍
inga skador tack!
Kommentera

hockeyärnice: Aaron Palushaj är klar för Örebro..
Kommentera

stoff: En stark sammanhållning och hjärta är bättre än klass.
Kommentera

Otto1: hoppas det kommer in lite klass nu
Kommentera

Otto1: Ska vi tolka detta som att Nubben behöver lite mer pengar att lägga på målvaktsfrågan? Persson kan säkert klara sig på SHL nivå bara han håller sig hel och frisk.
Kommentera

Persson förlänger, 1 år!
Kommentera

PROVLÄS TILL 16:44 Spelarbudgeten har utökats från drygt 8 miljoner i Hockeyallsvenskan till 28 miljoner inför SHL.
– Det är den absolut lägsta i hela SHL, säger klubbchefen Jörgen Wahlberg.
Kommentera

JanneH: Låt Honken stillsamt gå i pension. Vi vill väl ha en målis som inte är på väg utför...
Kommentera

hanzon: Ja Honken skulle ju dessutom vara ett bra komplement till Brattström. Honken har ovärderlig mängd rutin att lära ut och Bratten kan kanske få lite mer matcher så att Honken är utvilad när det hettar till.
Kommentera

Corvo: Vad händer med Eddie Läck?
Det finns massor av lediga målvakter. Det är bara att gå in på Free agent frenzy på Elite prospects. Finns flera hundra stycken. Problemet är att vi behöver någon som inte bara är bra utan jättebra, eller har möjlighet att bli det.
Engelage tycker jag inte passar in där.
Kommentera

Corvo: Johan Holmqvist är väl disponibel?
Kommentera

Sputnik: Finns absolut ingen som är av intresse av dom Allsvenska målvakterna som finns lediga just nu.

En som däremot är ledig är Andrew Engelage som gjorde succé i BIK Karlskoga 16/17. Något för oss? Jag är tveksam. Problemet är bara att det inte längre finns så många lediga målvakter kvar.
Kommentera

werty: Har en känsla av att han redan denna säsong kan ta hand om första-spaden. Om man följer hans utveckling så ligger det nog nära till hands. I vilket fall som helst så behövs ytterligare en keeper. Kanske finns det redan inom organisationen.
Kommentera

Hahl Bundy:
Går heta rykten ute på Tjuvholmen att brattis ska lånas ut till Pantern för speltid då Timrå ska sikta på ett rutinerat målvaktspar då denna säsong är otroligt viktig. Man ska vara muntligt överens med dom gamla stormålvakterna Philippe DeRouville och Mika Oksa vilka blivit lovordade av Mika Tarvainen får senaste årens utveckling.
Kan bli bra det här.
Kommentera

Målvaktsposten är den absolut viktigaste platsen att fylla. Svedberg hade varit en "wet in the pants" värvning. Det får inte bli fel här. Men tyvärr börjar det lukta lite brunrand av allt... hoppas att jag har fel men jag får en liten doft som inte luktar gott. Fel målvakt och vi kan säga bye bye till SHL efter en säsong.
En do or die värvning känns det som!
Kommentera

Sputnik: Hadelöv kändes väl lite "over the top" när saik gick upp, likaså Wernblom och Anders Söderberg. Men den trojkan betydde väl väldigt mycket för Skellefteås etablering i es.
Fördelen med en Hadelöv-typ är ju att han inte tar vägen någonstans. Om Brattström blommar ut så är ju inte timrå slutdestinationen direkt.
Kommentera

Duncan: Ja det är ju det som blir dilemmat, om man lyckats knyta till sig Svedberg så hade det inte varit nån frågan om vem som varit förstemålis, tar man en som Bachman så känns det inte på förhand som att han enkelt kommer konkurrera ut Brattis.

Man hoppas ju på att Brattström skall kunna få en liknande utveckling som Anders Lindbäck fick hos oss, säger ju bara mumma i så fall. 😀
Kommentera

Duncan: Visst känns det nästan lite synd för Brattström att vi gick upp? Han hade garanterat varit vår förstemålvakt i allsvenskan. Jag tror lätt att han var topp 5 målvakter i allsvenskan redan ifjol, men han hade den bästa framför sig. Nu kommer han förmodligen få en säsong till som andremålvakt (vilket inte behöver vara dåligt, en säsong utan press kan säkert vara bra för utvecklingen). Jag tror Brattström kan bli ruggigt bra, stor som ett hus men ändå smidig, 1-3 år till och han är förstemålvakt i ett SHL-lag.
Kommentera

Sputnik: Brattis har helt klart en del att lära men med nuvarande mv-tränare tror jag att han kommer hålla riktigt hög nivå. Minns Mora-matchen i fjol höst. Problemet blir i stället vilken som skall kallas förstekeeper. Den nye som kommer eller Brattis.
Kommentera

JobbaPuck: Listan på målisar minskar, var det inte typ 3 namn man funderade på efter att Haugen(tack och lov) valde annat, Amerikanen Bachman och Svedberg var ju 2 av dem så frågan lyder vem är den 3:e målvakten?

Finns det förresten inte nån toppmålvakt i HA som man kan lägga vantarna på? Visst det kanske är en lite chansartad väg att gå men det finns ju gånger då det blivit succé, Lex Viktor Fasth när han kom som 28 åring från HA direkt till AIK i Elitserien. Lägg därtill att jag tror stenhårt på Brattström.
Kommentera

Knylan: Här står det bl a följande att läsa: "Niklas Svedberg, 28, målvakt

Efter två fina år i KHL och spel i AHL den gångna säsongen är målvakten kontraktslös.

Timrå har, enligt uppgifter, jagat honom men fått nej."
Kommentera

Här finns det en del pastiller. Sanny har sonderat bra.
Kommentera

Knylan:

igår 18:10
Kommentera

Knylan: Vet inte exakt. Men jag läste den igår.
Kommentera

GurraG: Ajdå. När är den artikeln publicerad?
Kommentera

GurraG: Dags för Nubben att slå en pling till Kapanen nu, han erbjöd ju sina tjänster till sitt kära Timrå och kan nog skaka fram några målisar med sisu. 😀
Kommentera

Knylan:

Från Aftonbladet

Niklas Svedberg, 28, målvakt
Kommentar: Brynäs gamla guldmakare har spelat utomlands i sex säsonger nu.

Efter två fina år i KHL och spel i AHL den gångna säsongen är målvakten kontraktslös.

Timrå har, enligt uppgifter, jagat honom men fått nej.
Kommentera

sargad: Alltså Andrén har redan kontrakt med Växjö. De frågetecken som finns i hans fall är väl om han ska få NHL-kontrakt eller inte. Meningslöst o-rykte i grund och botten.

Svedberg är ett otroligt namn i vårt läge. Precis som Freddan säger så vill man hitta någon som VILL komma hit och som har synnerliga skäl för att göra det. Jag vet inte exakt hur hans skäl ser ut, men han har ju hoppat mellan KHL och NHL/AHL på senare år, kan hända att det finns rent sociala skäl. Vi är den enda SHL-klubb som söker förstekeeper i nuläget och är ju trots allt inne på en intressant resa, det vill jag åtminstone tro att även utomstående uppfattar det som. Drömnamn, i precis alla avseenden jag kan komma på.
Kommentera

Tar nog hellre Växsjökeepern än Svedberg... "om katten själv får bestämma".

Och Haugen t ex har i alla fall bättre stats saves% än Svedberg sett över de senaste 4-5 åren.
Var det Timrå som släppte Haugenspåret eller var det Haugen som släppte Timråspåret?
Kommentera

Sune: Go back to were you came from Troll.
Kommentera

Nisse på Mon: Det är Sune Hjort, UFO-mannen. Du kan ju gissa vad han kan om hockey. Han försöker bara vara lite putslustig.
Kommentera

Sune: tycker du han platsar?
Kommentera

Någon som vet hur det går med Parks? Är man överens om ett nytt kontrakt?
Kommentera

Propagandus: Nu får man ju även tillgång till samtliga tidningar i Mittmedia-koncernen, plus Hockeypuls, och det sammantaget ger nog landets bästa och mest heltäckande hockeybevakning.
Kommentera

Betalar också plus, då jag som sedvanligt köper det en månad för att säga upp det efter sluttampen på säsongerna då det varit som mest intensivast men nu glömt det..

Bevakning i all ära men det är ju inga återkommande artiklar av något som vidare djup, enligt mig, känner ni att det är det?
Att dyka upp som reporter med en fotograf och avverka ett 120 sekunders samtal med Nubben om nyförvärv, eller med Freddan om status på träning kan ju ordbajas till en artikel här och där men tycker ST lämnar mycket att önska. Timrå kan gott göra som Brynäs och anställa en egen reporter. Skulle Hamrin öppna bloggen igen ändrar jag gärna prenumerationen till hans privata konto.
Kommentera

JobbaPuck: Oj då hade jag inte en aning om. Tack för upplysningen.
Kommentera

JanneH: Mycket spekulationer nu och jag har inte tillgång till ST(apropå lalglig/olagligt, man lär väl få återberätta med egna ord vad man läst. Klipp o klistra däremot är väl olagligt?)
Är det så att bägge norrmännen är avskrivna?
Är Svedberg seriöst på tapeten och Växsjös keeper ett långskott här på HS?
Kommentera

hubbenorlen: ja det här namnet känns ju betydligt mer spännande än alla de tidigare ryktena tillsammans
Kommentera

JobbaPuck: Man kanske kan hålla det till ett litet avsnitt av det hela, win-win för båda sidorna?
Kommentera

JobbaPuck: Håller med. Jag betalar faktiskt för plus. Tycker att de gör ett utmärkt jobb med bevakningen av Timrå IK.
Kommentera

luffaren: Nu ska inte jag vara sån men det är faktiskt olagligt att kopiera in hela artiklar som är låsta. Hädanefter råder jag dig och alla andra härinne att ta det kallt när det gäller sånt. Det finns de som ser, om man säger så då.
Kommentera

Knylan: Jag gick igenom kontraktslösa målvakter i Nordamerika på EP, och han var en av de som dök upp. Men jag avfärdade honom som osannolik och valde att inte ens skriva om honom här inne.
Men det kanske är dags att inse att vi faktiskt spelar i SHL nu?
Kommentera

Sputnik: var så ivrig så jag bläddrade igenom tidigare rosters på eliteprospect :D

Skulle kunna bli bra! Bra erfarenhet!
Kommentera

Jensen_12: Niklas Svedberg!
Kommentera

Knylan: får man fråga vem det gäller? Ett namn räcker.
Kommentera

Knylan: Drömvärvning!
Kommentera

« · 1899970 · »