1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590943 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2018/2019

« · 1900200 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2018/2019
Bigthelin: jag vågade nästan inte tro det var sant igår men nu blir det nog ett par extra bärs här nere på Sweden rock festivalen! 🍻🍺🍺🍺🍺
Kommentera

Otto1: Ja helt sjukt! Hoppas vi kan fortsätta på samma spår som förra säsongen nu! Ett monster till målvakt och ett ungt, hungrigt lag som bara mosar på! Bara en växel högre denna gång. Känns riktigt bra i magen med Svedberg.
Kommentera

Bigthelin: Inget 1+1 nämns, skönt att det är över 2 år! Här ska föreningen ha all cred, att landa en sån här pass bra keeper som nykomling är sjukt starkt och bra gjort.
Kommentera

Ja herregud Sveddan är klar!!!
Så här en lillfreda rinn de lätt i strupuslingen..
Det luktar gott det här till hösten..
Alla mot SAABEN Arena den 15 september!
Buller och bock ✔
Nu kan en slagga tryckt i sommar ☀😎
Kommentera

jå1: Skönt, tar Svedberg alla dar i veckan före babushkan..
Kommentera

mikenomad: Det blir ingen Ryssjäkel i målet alltså?
Kommentera

Höken tycker att Svedberg nosar på en topp 10-placering över SHL:s bästa värvningar så här långt. Att han utan tvekan blir vårt bästa nyförvärv.
Inte mycket att invända om det...
Kommentera

JanneH: Det kan sprida sig fort. Familj, vänner, kollegor osv.
Kommentera

Sputnik: hur fan kan reportrarna ha snokat så bra att de t o m vet kontraktets innehåll så som 1+1??? Det kan ju bara vara nubben, Svedberg och agenten som sitter på den infon
Kommentera

JanneH: Höken LOVAR att Svedberg är klar på Twitter till och med. Nu går dessutom Aftonbladet ut med att han är klar, 1+1 år är kontraktet skrivet på tydligen.
Kommentera

Puckat: hoppas han håller oss kvar!
Kommentera

Sputnik: nej Höken skulle inte gå ut med det om han inte hade bra källor. Nu hoppas jag bara det blir officiellt också snart. Så kan man skåla ordentligt
Kommentera

Puckat: YES!!! Där satt den..
Kommentera

Hahl Bundy: Jag tror det blir bra det här. Stark målvakt och samma sammanhållning som i fjol, kanske med ytterligare någon spets att komplettera med. Vi kanske kan hoppas på lite underskattning från motståndarna under början av säsongen också. Jag säger som vi sa under fjolårssäsongen: det KAN gå.
Kommentera

Puckat: Underbart! Hoppas verkligen och då menar jag verkligen att det blir så.
Kommentera

Puckat: tror bara han är på besök
Kommentera

Puckat: Well nu tror jag inte på att Timrå åker ut.
Kommentera

Stötte på Pontus Åberg på stan idag, är under kontrakt en säsong till med Edmonton men kommer troligtvis att brytas då han hade lite problem utanför isen i vintras. Undra om han bara är här och hälsar på sin kompis A.Falk eller så har han kanske kritat på ett kontrakt? ;D
Kommentera

Sputnik: Såg nu i hökens artikel att det var Timrå som satt deadline för Svedberg som man sedan flyttat fram och inte ett nej ifrån hans sida alltså.
Kommentera

OM det blir så att Svedberg skriver på... så blir det lite vått i brallan. Då känner jag mig på förhand trygg. Vi kan inte få en bättre målvakt för tillfället. Bra jobbat Nubben!!1!
Kommentera

N.Svedberg klar enligt MrMadhawk!
Kommentera

KulaShaker: Jaaaaaaa tack!!!!!!!!!
Han hade väl sagt nej för ett par dar sen enligt Aftonbladet? Aja Höken har väl aldrig fel i princip?
Kommentera

hockeyärnice: han ville lämna Brynäs kan tänkas att lite mer i börsen nen det är ren spekulation..
Kommentera

hubbenorlen: Brukar dock vara klubben de hade kontrakt med när NHL kontraktet skrevs som har första tjing om de ska tillbaka till Sverige. Utifrån det så skulle jag säga att chansen finns men den är liten, tror dom ser att han utvecklas mer i Växjö än hos oss då vi gör våran första säsong tillbaka medans Växjö vann rubbet ifjol.
Kommentera

Anton Khudobin:länk om detta om det är sant
Kommentera

Tikkare: Finns det nån som helst chans att Elias spelar hos oss om han tar ett extra år i SHL?
Kommentera

Knylan: jag hoppas verkligen att både E.P och Jonte tar en plats i laget. Men det är i NHL nu.! Jag skulle inte bli förvånad om Elias är tillbaka till SHL 1 år till. Och det skulle bara göra honom gott, likaså Jonte. Grabbarna är bara 20 och 19 år.
1 år till i Timrå 😁
Kommentera

Andersson: Ja alltså jag vet inte jag, Elvis hade kittlat mer för min del. Ryssen är ju ganska kort för att vara en butterflymålvakt, sen de "fina omdömena" på EP dessutom. Känns som en ganska desperat värvning faktiskt. Aja hoppas att jag har fel om detta stämmer och det blir succé.
Kommentera

jå1: jaa ryske målvakten ja:)
Kommentera

Anton Khudobin: Viskas om att målvakt är klar.
Kommentera

Reign in red: jaa det blir spännande:) hoppas på den ryske målvakten:)satsa på en riktig bra målvakt som Anton Khudobin.. det är värt pengar:) om vi ska hålla oss kvar i SHL:)
Kommentera

Andersson: Boston har inte skrivit kontrakt med han lilla gubben:)
Kommentera

Anton Khudobin: Intressant! :)
Kommentera

Anton Khudobin: solklar andremålis i boston så det är nog chanslöst . 'Fina' omdömen på EP också
Kommentera

Reign in red: har hört att Timrå ik är på väg att värva ryske NHL målvakten Anton Khudobin:) han är bättre än den lettiske målvakten du nämner:)dags o satsa en sån bra rysk målvakt som denne... www.eliteprospects.com/player/9265/anton-khudobin
Kommentera

Puckat: Riktigt synd hade verkligen varit en smart värvning!
Kommentera

Reign in red:
Ok. Pulsen ökade lite där
Kommentera

Tikkare: Jag tror EP går rakt in i Vancouver, spelsinnet grabben har är utom denna värld.
Kommentera

Har hört att Elvis Merzlikins (målvakt) är påväg till Timrå! en målvakt som jag tror kommer göra sjukt stor nytta för Timrå!
Kommentera

Tikkare: 2014 ringde och ville ha sin Elias-väger-för-lätt-spaning tillbaka. Hehe.

Har det inte varit ett problem en enda gång tidigare så har jag svårt att se att det skulle bli det nu. Det är en helt unik spelare vi talar om. Han är en spelare som över tid tycks erövra vilken nivå han än kommer till och det verkar aldrig gå att förutse hur pass bra han kan bli på respektive nivå. Hade inte Växjö varit så vansinnigt överlägsna och skopat hem hela slutspelet på 13 matcher så vettefan vad som kunde ha skett. Eller om han inte spelat JVM. 75 poäng på 57 matcher (slutspel inräknat) blev det, han hade kunnat spela 73 matcher som mest. Hade han spelat varenda match och hållit samma poängsnitt som han slutade på nu så hade han gjort 95 poäng.

Dahlén däremot. Där tycker jag att det känns fullständigt omöjligt att gissa någonting. Han försvann ganska bra mot KHK, även om han stod för sina poäng. Nu kommer han inte punktmarkeras på samma sätt, men ska för första gången i sin karriär byta nivå på riktigt allvar. Under hans första säsong i A-laget tog det väl i stort sett hela hösten innan han började bli påtagligt dominant, det ska bli synnerligen intressant att se hur det går nu. Jag tror snarare att det är han som kan komma att få problem med det fysiska.
Kommentera

Gorkyman: En vältränad EP med hans skills och mina kilon vore a match made in heaven
Kommentera

Otto1: Det tror jag oxå, han är så målmedveten så vi lär nog få se en biffigare EP nästa sässe
Kommentera

Tikkare: Det sa vi inför SHL säsongen också. Tror speciellt Elias kommer klara sig hur bra som helst pga sin smartness.
Kommentera

hubbenorlen: jag är rädd att både Dahlen och Elias kommer ha svårt att ta en plats i Canucks i år. Elias är för spä . Han måste gå upp 10 kilo muskler. Jonte tror jag har större chans att ta en plats. Blir väl ahl där. Elias till Växjö igen. 🤥
Kommentera

hubbenorlen: Eftersom han var i Timrå ifjol så tippar jag på att han har 2 vägs kontrakt (?). Verkade gå helt okej i AHL sen så har Vancouver överflöd av forwards på de a...
Kommentera

« · 1900200 · »