1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590927 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2018/2019

« · 1900501 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Det stämmer! Det har uppdaterats sedan mitt inlägg. Han står nu med i både deras roster och 2018/2019 är tillagd på hans stats sida också. Hade jag varit mycket för konspirationsteorier hade jag skrikit att jag är på systemets watchlist.
Då övergår mitt hoppgivande fynd till drömmar och baslös spekulation!
Kommentera

KiefD: Vet inte om jag tittar fel men som jag ser det så står Lander med på 18/19 säsongs roster?
Kommentera

Lander står inte listad i Ak Bars roster trots kontrakt som sträcker sig över nästa säsong. Han avstod även VM av anledningar som tidigare delgetts av ST. Är det god nog anledning att anta/hoppas att han presenteras som en ”big surprise” så som Lauritzen blev tidigare?
Känns inte alldeles för långsökt enligt mig..
Kommentera

Duncan: Man får ta det som det är, SHL redan i år var ju en jävla bonus. Inget el ingen var nog eg riktigt förberedd på det men nu gäller det att hantera uppgiften. Och det är lite balansgång på slak lina, gasa och bromsa samtidigt. Det ska byggas ett slagkraftigt lag men utan att det i slutändan landar i äventyrad ekonomi. Jag tycker känslan är att ansvariga så här långt agerat med förnuft och fötter på jorden. Satsat krutet där det är viktigast, som t.ex målvakt. Ge oss bara en toppback så är vi helt i hamn. Alternativt Lander, med honom skulle vi krossa värvningen av E. Gustafsson som seriens på förhand bästa.
Kommentera

mikenomad: Så är det ju. Men jag är som jag är också. Innan varje match tror jag att vi kommer att vinna. Det gäller VARJE match. Ibland tror jag att det kommer bli svårt men jag tror likförbannat på vinst. Ibland svär jag åt individer ibland åt hela laget när jag går därifrån, ibland är jag glad som en skolpojke. Sen slår det slint och jag tror ändå på seger i nästa match.

Det är mitt handikapp.
Kommentera

mikenomad: Jag är inne på samma linje som du. Har i grunden en positiv syn på laget som håller på att byggas upp. Vet ju att det inte är klart än.
Kommentera

El Maco: Nä jag håller med dig. Jag byggde det påståendet mer på känsla utifrån enstaka förvärv de och några andra HA-lag gjort. Efter en riktig genomgång skulle jag nog säga att i HA hade vi varit topprankade även på backsidan. Så jag backar. Om du ursäktar ordvitsen i sammanhanget.

Men nu gäller SHL och sett till det kvarstår mina frågetecken.
Kommentera

mikenomad: vilka två lag i allsvenskan tycker du har bättre backar? Du måste ju ha ett par lag i åtanke om du är tveksam om Timrå är topp två bakåt?

That said, tycker också att backsidan är mest osäkra lagdel. Men tittar jag på exempelvis AIK och Leksand hittar jag inte en spelare jag hellre tar in än någon av de vi har.
Kommentera

mikenomad: Håller med på att backsidan ser tunn ut på papperet. Jag lever i tron på att vi kan göra om förra säsongens magi..då kan det gå..
Kommentera

Hassan: Vi går in i SHL med en till stora delar HA-betonad trupp. Inget märkligt med det, det har Nubben förvarnat om hela tiden, även innan vi blev klara. Att det är så han kommer att måsta bygga laget. Sen att jag önskar lite mer tyngd i försvaret är en sak, det var mer att jag menade att det är den lagdelen jag främst skulle vilja förstärka om det finns möjlighet. Annars har vi det här laget och jag tror absolut att det k a n gå.
Kommentera

Jag väljer att vara optimist tills motsatsen är bevisad. Snart september.
Kommentera

El Maco: Matematiken? Vad pratar du om? Jag vet inte var du utläser att jag suktar efter nån backuppsättning i HA? Jag har skrivit att jag tycker vår backsida ser oroväckande tunn ut. En uppfattning jag delar med rätt många. Att den i bästa fall håller toppklass i HA men att det är tveksamt om den är topp 2 där.
Kommentera

mikenomad: vilka två backuppställningar i årets HA suktar du efter och varför? Får inte ihop matematiken.
Kommentera

Nyss var silly det roligaste som fanns i Gävle. Brynäs hade "snott" Jocke E från oss, värvat SHL:s bästa försvar och hade en vithajs spets framåt.
Nu är Jocke långtidsskadad och hajen smet från poolen. Plötsligt är det kris och de suktar efter Svedberg.
Så kan det gå
Kommentera

Otto1: Heter en ev 1:e center Lander är jag beredd att släppa all oro för backsidan. Då ser det här plötsligt magiskt bra ut 😍
Kommentera

optimalcosmos: Det får tiden utvisa. Vi hade inte kunnat få en bättre 1a center samt kapten(utöver Z då)!
Kommentera

optimalcosmos: våt dröm
Kommentera

optimalcosmos: svårt att se det tur att det bara är ett rykte
Kommentera

Idag fick jag höra ett rykte om att Anton Lander sagt upp kontraktet.
Kommentera

Knylan: Nu var det inte fjolårets HA utan årets jag jämförde med. Och i det perspektivet kan jag inte tycka att vår backsida självklart vore den seriens bästa. Inte ens självklart topp 2. Men visst är den med i diskussionen. Min andemening var annars att jag tycker behovet av en riktig toppback är betydligt större än dito center/forward.
Kommentera

mikenomad: Väger man in att vi hade HAs i särklass bästa defensiv förra säsongen och egentligen bara tappat Didrik av de backar vi ville behålla så känns det väl lite kryddat att påstå att backsidan inte ens är topp i HA i nuläget? Didrik har vi dessutom ersatt med Falk, man behöver nog extrapolera Didriks fjolår väldigt mycket för att inte landa i att det bytet är bättre på alla sätt. Nu när Didde ändå försvann, helst hade man haft både honom och Falk i truppen.

Det ska bli vansinnigt intressant detta, att se vad det går att göra av en grupp där väldigt många varit topplirare på HA-nivå men där man nu ska färga in på en ny nivå. Till det en fulländad målvaktssida.
Kommentera

mikenomad: jag håller delvis med, samtidigt ska vi ha i åtanke att många kommer ta klivet framåt. Olika stora kliv, så klart.
Kommentera

Jensen_12: Backsidan är ruskigt tunn som det är nu. Knappt topp i HA...
Kommentera

Jensen_12: Tror samma, sen har vi potentiellt backar som kommer lyfta mycket istid i Falk och Larsson, offensivt i Drugge och Kinnvall. Freddans filosofi förra säsongen och som lär vara samma var ju att bygga en stabil defensiv med samspel med målvakterna. Saknades ju en "försteback" även förra säsongen men bredden och stabiliteten i grundspelet räddade upp det. Tror också som du att man kan värva under säsong om man ser att det saknas något spelar mässigt.
Kommentera

mikenomad: Jag tror man vill ha mer kraft framåt i år än vi kanske hade i fjol, då försvarsspelet fungerade bra. Sen tror jag även att man har en budget som tillåter en värvning eller två under säsong för att fylla ut där det ev behövs, tex en bra back eller så.
Kommentera

timråhockey: Jag förstår det. Men det skulle behövas en, mkt mer än en center/forward.
Kommentera

mikenomad: blir nog ingen back till
Kommentera

timråhockey: Toppcenter/forward i all ära, jag funderar nog mer på vem som blir vår 1:e back 🤔
Kommentera

Tikare08a: det kan man nog bara drömma om
Kommentera

Kerstin_k: instämmer till fullo. Nu saknas bara att Lander river kontraktet, flyttar hem och blir den värvningen alla drömmer om.
Kommentera

Kerstin_k: Du skriver så jävla bra att tårarna rinner!!!! Träffade jontes farsa i dag han berättar att Jonatan fys tränar med Anton Lander i Sundsvall !!!! Svedberg sa Uffe att de var en jävligt bra värvning!!!
Kommentera

sc47:Folk pratar om att Lill-Strimma borde få en staty i Timrå... Vettifaan om inte Nubben trots allt är en starkare kandidat. Få personer har väl gjort så mycket för Timrå som honom? Framför allt i modern tid.

Just som man hade förlikat sig med det faktum att vårförstemålis skulle vara någon amerikan med ett svåruttalat efternamn och vars högsta merit är att han en gång nästan köpte biljetter till en NHL-match landar Nubben Svedberg. Wow. På riktigt alltså.

På förhand har vi ett jävligt starkt målvaktspar. Imponerande och hatten av för alla som löst den här rekryteringen!
Kommentera

timråhockey: Tveksamt, han är ytter och det är en center som ska in.
Kommentera

optimalcosmos: "vi ska GÖRA ett toppnamn", m a o förvänta er inga mer flashiga värvningar.
Kommentera

optimalcosmos: kan det vara Pontus Åberg som det ryktas ha varit i stan
Kommentera

optimalcosmos: spännande! Perfekt, nu känner man sig lugnare :)
Kommentera

JanneH: ST intervjuade Nubben och han uttalade sig om en forward eller center ska in
Kommentera

JanneH: Var i samma tankar om Honken, men då var inte en målvakt av Svedberg kaliber med i mina tankar som sagt. Nu med facit i hand så kan man kanske jämföra med förra årets diskutioner då vissa ville ha hit Åkerlund men vi fick en magisk Haukeland i kassen istället, nu får vi en ännu bättre målvakt I Svedberg istället. 😀
Kommentera

optimalcosmos: vill minnas att nubben lovade en förstacenter, men ändrade sig sedan då vi skulle se hur mycket som blev över efter målvakten. Mittmedia får gärna ta reda på om det finns budget för ytterligare spelare..
Kommentera

optimalcosmos: vad mig anbelangar är både jag och trupp full... redan
Kommentera

En center eller forward ska in sen är trupp full.
Kommentera

N.Svedberg (1. Brattström)

57. Wedin - 79. Rensfeldt - M.Guter
26. Larsson - 41. Falk

55. Galló - 9. Palmberg - 49. Collberg
14. Carlson - 27. Kinnvall

72. Ohlsson - 38. Olofsson - 11. Törnqvist
47. Söderberg - 42. Drugge

91. Hållander - 23. Boyce - 22. Berglund

Extra:
7. Hardegård
10. Persson

Utanför:
24. Molinder
25. Blomberg
85. Enqvist

Känns sjukt bra det här faktiskt!
Kommentera

Heisenberg: var nog bl a jag som bollade lite med Honken idén men det var baserat på att Bratten skulle få glänsa lite mer. Av de namn som varit på tapeten är det väl bara Anton Forsberg som kan mäta sig med Svedberg och i ärlighetens namn så trodde jag BÅDA var våta fantasier men nu har vi alltså Svedberg. På pappret har Nubben i vanlig ordning gjort allt rätt men nu är resten upp till laget!
Kommentera

RunarUp: själv kör jag Bathory linne och cammo shorts men ska se Uriah Heep, Madam X, Heavy Load och Ozzy. Ser du en lång lagom tjock 45 plussare med Maiden och Motörhead tatueringar på armarna så kom fram och hälsa!
Kommentera

Hahl Bundy: och några tyckte honken var ett alternativ...förlåt, men seriöst?

Väldigt kul med Svedberg :)
Kommentera

Tikkare: Där fick ni tag på en bra målvakt, lycka till.
Kommentera

JanneH: YEEEEES😎👍👌👏🖎✍🤝
Kommentera

Ja men dåså....ha en trevlig o skön sommar allihopans!
Ett visst lugn föll över en nu... Nubben gick all in på första valet som målvakt.
Första valet spelar nu i Timrå IK... say no more!
Kommentera

JanneH: Skål broder.
Hittade en Timrå-flagga på campingen igår. Visade sig vara två sundsvallare i förskingringen. Tjejen höll på Timrå men killen var FBK:are.
Men han var trevlig ändå (det var han som packat ner flaggan).
Imorrn blir det kilt och Timrå-tröja.
Kommentera

Bra att ha en Svedberg i laget igen. Brukar sammanfalla med storhetsperioder.
Kommentera

« · 1900501 · »