1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590893 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2018/2019

« · 1900805 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2018/2019
KHK-callahan: 5 av 23 spelare.. Du tycker inte att du överdriven en smula?
Kommentera

KHK-callahan: Det där om att "Det finns ju en anledning att nästan alla hamnat i andra SHL-lag. Dvs det var väl inte mkt s k allsvenskt material." tyckte jag lät väldigt konstigt. Varför säger du det? Av vad jag kan se på eliteprospects så är det inte sant.

Endast fem har skrivit kontrakt med SHL, varav två har gått till Timrå. Murphy har gått i pension, Henrik Nilsson till finska ligan och Carl Persson till Nashville. Men sju spelare har gått till hockeyallsvenskan och en åttonde ryktas också på väg till ett allsvenskt lag. Alltså har mer än hälften gått till sämre ligor än SHL. Endast fem av dom 16 spelarna som lämnar har lyckats stanna i SHL och bara en har gått till en bättre liga.
Kommentera

KHK-callahan: Håller inte med, vad man ganska omgående såg var att ni bestod av ett brokigt hopplock utan några potentiella överraskningar. Såg inte ens på papperet ut som ett l a g och där slår vi er med hästlängder.
Kommentera

KHK-callahan: Ni hade en SHL-trupp som är starkare än den vi besitter nu men ni åkte ur mot våran allsvenska trupp som är svagare än våran nuvarande?
Kommentera

Perreman: Önskar att EK hade blivit kvar, där hade vi oxå en som kunnat styra pp, dock även han orutinerad i SHL
Kommentera

mikenomad: Vill nog påstå att ni på papperet har ännu svagare trupp. Sista säsongen hade vi en hel del bra spelare. Det finns ju en anledning att nästan alla hamnat i andra SHL-lag. Dvs det var väl inte mkt s k allsvenskt material. Bara det att det mest var spelare för tredje och fjärdefemma på SHL-nivå. Truppen såg mkt svagare ut vår första säsong, då Honken räddade oss kvar
Kommentera

KHK-callahan: ähh..han har ju mörkat sitt spel i flera år. I år kommer han blomma ut och visa sina skills.
Kommentera

JanneH: På papperet ser det kanske lite tunnt ut, men vi får tänka på att det är inte bara spelaren som gör ett PP (visst, bra lirare lyckas klart bättre). Peta in någon riktigt jobbig jävel framför målvakten så kan vilken lös puck som helst hitta nät. Antar att man får jobba mycket med spelet i PP, snarare än spelarna i PP.
Kommentera

Bigthelin: stort välkommen Madsen!!
Helt säker på att du kommer trivas och mysa i Timrå IK😋
Nu håller på Lill-Foppa och Sverige mot tjing tjong⚽️🇸🇪🇰🇷
Kommentera

KHK-callahan: Vi får se detta som en chansning. Bredd, rutin, erfarenhet. Detta är garanterat INTE våran 1 center och vi fick han nog till ett bra pris...
Men visst, han är ju inte direkt nån stjärna men kan nog bidra mer än vad vi tror, dom flesta här inne har väl aldrig ens hållit i en boll på riktigt.
Kommentera

KHK-callahan: Det enda som på förhand känns avgjort bättre för oss än för er är stämningen och läget i föreningen. Sportsligt ser vi som sagt ungefär lika bleka ut som ni gjorde. Allsvenskt material, hoppet ligger i att det finns betydligt bättre högstapotential i vår trupp. Sker inte den utvecklingen i tillräcklig grad kan dock ovanstående snabbt förändras till det sämre. Då blir festen kortvarig.
Kommentera

J F K: Ja...inte begriper jag hur Timrå ska klara sig bättre än vi gjorde. Nu Madsen. Det pratas om hur bra han är i omklädningsrummet, men på banan får man leta efter en mer meningslös spelare. Vår gråaste spelare. Han är inte bra på någonting. En av SHLs sämsta skridskoåkare. Kanske seriens sämsta avslut. Han kan i princip inte göra mål, oavsett hur bra läge han har.
Visst kämpar han alltid, men jag brukade skoja om att han åker och åker, men hinner aldrig fram till pucken...
Kommentera

Heisenberg: jag börjar bli tjatig nu inför varje säsong om det här med PP men jag har svårt att se hur det ska funka även inför denna säsong. Tittar man på forwards så hittar vi riktigt erkänd PP spets i främst Rickard Palmberg men han har aldrig spelat i SHL tidigare. Vilka av dessa forwards ser ni bilda ett giftigt PP på SHL nivå?

F1: Filip Hållander
F2: Jacob Olofsson
F3: Lukas Enqvist
F4: Mattias Guter NY!
F5: Ludvig Rensfeldt NY!
F6: Anton Wedin
F7: Jeremy Boyce
F8: Henrik Törnqvist NY!
F9: Sebastian Collberg NY!
F10: Rickard Palmberg NY!
F11: Sebastian Ohlsson NY!
F12: Patrik Blomberg NY!
F13: Emil Berglund
F14: Vilmos Gallo
F15: Johan Persson
F16: Morten Madsen NY!
Kommentera

kulltorp: Men jag kan ju tillägga att även jag uttryckt att en värvning av Madsen känns obegriplig. Den är dock ett faktum nu och då är det väl bara som jag ser det att gilla läget och försöka sätta sig in i hur Nubben tänkt.
Du framstår f.ö som avlönad av vuxen.se.
Kommentera

Jag gillar dock visionen vi arbetar utefter och jag är väl medveten om förutsättningarna och att det var en framgångssaga förra säsongen. Men det gäller samtidigt att inte bli för enögd i sin vision, man kan inte värva spelare bara för de känner tränaren och är en bra kille utanför isen - det håller inte. Sådana har vi dessutom gott om.

Det jag reagerar mest på är att nubben sagt att vi ska ha en förstacenter, för att sedan säga att vi ska göra en förstacenter, och tillslut landar vi efter alla dessa uttalanden Madsen.
Kommentera

kulltorp: Det tar jag som en komplimang 👍
Det är ett mirakel att vi öht spelar i SHL nästa säsong och det krävs inget mindre för att vi ska fortsätta göra det efter den. Det är den bistra verkligheten nu när festen från avancemanget är bakom oss.
Kommentera

Tycho: I sådana fall har vi en redan en sådan i Enqvist. Han märks inte heller att han är på isen.
Kommentera

kulltorp: för det var ju ingen defensiv center vi skulle värva enligt Nubben. ...
Kommentera

mikenomad: Gillar när folk är positiva generellt, men du måste ha ngn form av ersättning från Timrå för ditt jobb i detta forum.. Spelar ingen roll om vi skulle värva Tjobba Nänzen, du skulle ändå hitta ngt bra...
Jag är mer realist. Det finns inget, och jag menar inget..som tyder på att Timrå helt plötsligt skulle göra en toppcenter av Madsen..men vi får hoppas på ett mirakel.
Kommentera

Heisenberg: Skull säga att det kan vara ett ganska bra betyg för en defensiv center...
Kommentera

Ytterst skeptisk, mestadels av anledningen att jag inte ens visste att han spelade i Karlskrona. Jag märkte alltså inte ens att han spelade mot oss i kvalet...
Kommentera

J F K: Låter som du beskriver Madsen som en upphottad version av Röymark. (Förutom den delen att göra mål när man får läget) 😋
Kommentera

J F K: Jag hade ändå lite gett upp hoppet om toppvärvning framåt och ser det här mer som en kompletterande forwardsvärvning.

I min värld är det bakåt vi behöver nåt ytterligare av lite klass och det har ju Nubben sagt, att fokus ligger på att hitta nåt sånt. Jag sitter hyfsat lugn i båten med det faktiskt.

Det kommer bli svintufft, vi kliver in i SHL med ett till stora delar allsvenskt lag. Men det är de förutsättningar Nubben varit tydlig med hela tiden så ingen bör vara förvånad.
Kommentera

mikenomad: Som jag skrev innan. Det är en kanonkille som jag är helt övertygad kommer att passa bra in i gruppen och underkasta sig den roll han är tänkt för. Det behöver ni sannolikt verkligen inte oroa er för.
Kommentera

Otto1: Med tanke på hur vi resonerat här tidigare efter vår så lyckade resa senaste året borde man kunna känna viss tillförsikt också inför den här värvningen.
Egenskaper som att smälta in i gruppen, inte förstöra gruppdynamiken, rutin, underkasta sig rollen etc har lyfts fram som absolut viktigast. Här har vi en kille som känner tränaren väl så då kan man anta att ovanstående uppfylls och vi borde vara nöjda. Vi ska klara ett kval, där ligger målsättningen. Betänk det.
Har man sedan varit kapten i ett SHL-lag, låt vara det sämsta, så besitter man förmodligen en rad goda egenskaper också. Vi ska inte stirra oss blinda på statistik och de senaste säsongernas poängproduktion.
Välkommen Morten!
Kommentera

mikenomad: För er skull hoppas jag att jag har fel, men jag ville inte ens ha Madsen till oss i Modo i vinter. Jag tycker att han är väldigt flängig i sin spelstil och egentligen inte är bra varken framåt eller bakåt. Det gick inte att ha honom i annat än en tredjekedja av den anledningen, utan varje gång han fick chansen högre upp gick det åt h-vete.

Det många minns från tiden i Modo är att det är en fantastisk kille (därav lagkaptensrollen) och att han var en relativt duktig målskytt på så sätt att han förvisso inte skapade så mycket chanser, men var duktig på att sätta de få han fick.

Som sagt. För er skull hoppas jag att Madsen utvecklats rejält.
Kommentera

Han har visat att han kan producera helt okej innan tiden i KHK, det absolut tråkigaste laget i hela serien. Nu kommer han till oss och jag tror faktiskt att det kan bli ett rejält uppsving. Jag är försiktigt positiv.
Kommentera

Herminator: En drömvärvning i hans värld
Kommentera

mikenomad: 189 cm 95 kg, då lär väl Modano joddla vi det här laget?
Kommentera

kulltorp: Äh.....äntligen får Madsen chansen att bli den där stjärnan han aldrig varit efter harvande i diverse korpgäng. Vid 31 års ålder dessutom, det är få förunnat.
Det var så han sa va, Nubben? Att vi ska göra en stjärna av värvningen, inte värva en stjärna 👍
Kommentera

Bigthelin: ghhgghhh...ska inte säga ngt denna gång.. jo man fick inte ståbonge direkt..
Kommentera

JanneH: Nä det blir inte blött i byxorna direkt. Men mycket SHL-rutin och det är välkommet. In Nubben we trust.
Kommentera

Bigthelin: är ganska duktigt sugen på att kapa den värvningen jämns med skridskoskenorna men nu är han klar för Timrå så då tycker jag vi ger honom en chans istället!!!
Kommentera

Sputnik: Som det ser ut nu så blir väl Rensfeldt som får ta den rollen.
Kommentera

Bigthelin: Jaha om det är som Nubben säger att man sökte efter en mer defensiv center med rutin så förstår man väl kanske hans tankegångar, men tycker vi redan har gott om varan defensiva centrar, Boyce och Berglund tex.
En miljoners frågan är bara vem är våran förstecenter?
Kommentera

Och där trillade Madsen in!
Kommentera

mikenomad: Ja, det kan tyckas så...:-) Min humor tar sig konstiga vägar ibland, och är inte för alla..som man säger..
Kommentera

kulltorp: Hmm....fast den där reflektionen var mest.....konstig
Kommentera

Johan J: Jag skulle drista mig till att säga att han hockeykonster slutar i midjan. Även om han besitter "veckans klubba" så kan jag tänka mig, om jag utgår från att han alltid varit singel, att han fortfarande inte har haft sin vildhavre utanför "påsen"....
Kommentera

Olimb till Skellefteå. Blir nog kanske Madsen till oss då...
Kommentera

jå1: Törnqvist kommer många bli positivt överraskad av. Tror faktiskt Helber kan ha rätt här...
Kommentera

Dags för Sundsvalls Tidning att filterera bort Allehanda-artiklar från nyhetsflödet.

Hockeypuls Adam Johansson om Hugo Enock:

"Wow, vilken skridskoåkare. Hamnade lite snett i Timrå på grund av skador och en tuff konkurrenssituation men Enock skulle vara ett spetsigt backnamn för i princip alla allsvenska föreningar. Fina händer."

Kan hålla med om att Enock var en riktigt vass skridskoåkare. Men i handlederna fanns mycket kvar att utveckla. Han slog ju i princip inte en passning rätt.
Kommentera

jå1: Haha ja tyvärr. Det bådar ju inte gott att han inte tippar oss i botten heller, hade känts mer betryggande med en rejäl sågning redan nu av Helber. 😋
Kommentera

Sputnik: Sett till hans tippningar så lär Törnqvist göra 15 självmål..
Kommentera

Sputnik: Mike Helber ser alltså inget lag från SHL som på förhand känns nederlagstippade. Han vågar nog inte tippa Timrå i botten nått mer sen vi överbevisade honom förra säsongen. 😉
Sen tror han att våran Henrik Törnqvist har potentialen att kunna bli en 15+ målskytt i framtiden.
Kommentera

mikenomad: Ja usch så tråkigt för dom... 😋
Kommentera

Moras stjärnvärvning Bakos gick om intet, han har precis brutit kontraktet och signat med Boston...
Kommentera

Kovalchuk: Just språket tror jag iofs vore det minsta problemet i Madsens fall. Inget problem alls faktiskt.
Kommentera

JobbaPuck: Där snacka vi rutin & erfarenheter, plus pratar svenska!
Kommentera

Knylan: Den här är ledig...
Kommentera

« · 1900805 · »