Den enögde: ja det stämmer faktiskt. Falk slår också icingpuckar. Däremot är han ingen playmaker som kan sätta igång spelet bakifrån. Som du skriver, stressad slår han iväg pucken utan egentlig adress. Inget att bygga anfall på iaf
Olle: har spelat mot honom i junioråldern och sen följt honom genom div1 och HA. Vet att den grabben är så otroligt seriös med allt från träning till kost. Det är bara tråkigt att han inte får en ärlig chans att visa upp det han är bra på. Tycker dessutom att han gjort framsteg defensivt från år till år. Det skälls lite väl i onödan på Drugge anser jag. Det är allt från icing till svag defensivt. Det är lätt om man inte gillar en spelare eller en viss spelartyp att hacka på allt den spelaren gör, för att man har en förutfattat mening. Jag gillar spelande backar, typ Drugge, vilket du inte verkar göra. Eller så gillar du inte Drugge helt enkelt. Sen jag slutade spela själv har jag följt div1 och HA. Det finns duktiga hockeykillar som skulle kunna lyckas i SHL om de bara fick chansen och förtroendet.
Olle: Se på Falks närkampsspel & icingpuckar🤣🤣 Om hans rutinerade spel från SHL ska jämföras med Drugge från HA, så vete fan om Falk ska vara på isen. Mer stressad back får man söka efter, så fort han får pucken så skickar Falk den stenhårt i rundeln...
Hockeyhjärta: du kan verkligen inte sluta prata om Drugge, va? Specialstudera hans närkampsspel och hans icingpuckar så får du lite mer inblick i varför han knappt får spela.
mikenomad: Även om man tittar nyktert på den här påstådda värvningen är det svårt att förstå... svårt... att... förstå den...
Visst; pengar är ingen lyxvara i Timrå Ik anno 2018 (SHL-slantarna betalas väl - rätta mig gärna om jag har fel - ut vid två/tre tillfällen under säsongen) och marknaden är både dyrare nu än i februari och mycket skralare. Men en snabb analys av läget so far säger oss att det inte är bredden som saknas. Det är ju spetsen. Nån som kan tillföra något, att ta tag i saker och ting. Styra lite så där Krykovskt.
Och nej; riktigt spets - det vill säga spelare som faktiskt är spets för samtliga lag i SHL - har vi inte råd eller möjlighet att värva. Det är bara att inse. Men nog hade en chansvärvning delux känts motiverat i det läget vi är i. En finne, transatlant eller en afrikan som har lite offensiva kvalitéer som nån någon gång hört talats om hade nog varit befogat nu. Det hade varit ett visst signalvärde i en sån värvning. Kanske slår väl ut, kanske går åt helvete - vinst eller status quo. En till gnuggare vars fysiska status är höjd i dunkel känns... i och för sig också som en chansvärvning, men fel sorts.
Samtidigt måste man hylla föreningen för att man håller spåret. Vi kan inte bloddopa oss med dyra importer som vi egentligen inte har råd med för att klara oss kvar i år. Bara för att stå där med släpande pensionsinsättningar och eget postfack hos kronofogden nästa säsong. Det racet har vi kört en sväng i modern tid, och vi vet ju alla vart det slutade. Föreningen har bestämt sig för att bygga på sikt, inte äventyra ekonomin och att lära av sina misstag. Då blir det en sån här säsong. Med sånna här spelare. Överlever vi i år, då finns det möjligtvis ekonomi och förutsättningar för att bygga ett slagkraftigare lag nästa säsong. Överlever vi den; starkare lag nästkommande säsong. Samtidigt; svår balansgång. Kostar enorma summor att åka ut också. Jag avundas inte ledningen i Timrå. Att sitta med dessa beslut. Men jag tror ändå att man gör rätt; välj ett spår - vilket det än är - och kör på det.
Facit på Timrås spår får vi till våren. Då först vet vi om strategin höll eller gick åt helvete.
Sune: Lugnt Sune Freddan har fåt en bra summa av Modo att hjärntvättat Nubbs på dårvärvning på dårvärvning så klart de funka i kompis förening ingen jävel som våga agera ändå förutom BRYNÄS
Den enögde: kan bara hålla med. Har en teori om varför Ex Drugges speltid snabbt krympte. Han fick spela mycket från början, det gick riktigt bra och han spelade med stort självförtroende. Tänk om det hade fortsatt gå bra, för det hade troligen gjort det om han fått fortsatt förtroende, då hade det varit svårt att plocka bort honom. Vem skulle då hängt löst? Tror det är därför han inte heller får chansen att spela pp. Ja du har nosat på det redan. Inte tävlar spelarna på lika villkor... Laget verkar ju vara förutbestämt i förväg...Vem det nu är som bestämmer det???
Propagandus: Stannar det vid den här värvningen känns det så uppgivet och urvattnat att Madsen vid jämförelse framstår som en spetsvärvning. Men jag utgår från att det blir en klasscenter och en toppback också i och med det här.
Yippiee....Nubben öppnar pluskan och värvar tre spelare. Vi säger så. Blir bra det här. Tror jag.
Men vad det gnälls. Snacka om att tiderna förändras. Ishockeyn utvecklas och spelarna blir dyrare, det är fakta. Svårt för klubbar som Timrå att hänga med i det racet. Tittar man exempelvis 10-11 år bakåt så är jag övertygad om att detta lag sopar banan med 2007 års spelartrupp, både på isen och lönemässigt.
Denna värvning är så oförståeligt så jag vet inte vad. Om denna Salmonsson mirakulöst blir tungan på vågen i någon slags "vändning" så ska det inte kallas fingertoppskänsla från Nubben utan bondtur. Minns inte senast en värvning känts så oönskad som denna.. vad ska han bidra med som vi inte har för mycket av är det tänkt??
JobbaPuck: Det behöver du inte göra överhuvudtaget om det känns jobbigt, var bara nyfiken på att höra vilka spelare Du skulle ha valt utifrån Timrås budget och rådande spelarmarknad. #lÄtTåKlAgA
Den enögde: Sedan ska man väl ställa sig frågan ifall Freddan & Thelin har dem rätta skillsen för att coacha i SHL. Tycker dem verkar matcha laget på gamla meriter.
Laken: Så kan det ju vara, men tycker forwards besättning inte gör vad som förväntas av dem både offensivt men även i defensiven. Men är det dessa 3 backars öden i klubben som ska rädda oss kvar. Det är jag skeptisk till. Forwards besättningen är inte av toppklass....
Laken: Tänk om dessa 3 backar du vill göra dig av med hade fått samma chans att visa vad dem kan. Nä, coacherna låter Hardegård & Kinnvall visa upp en kortlek på indianare & dåliga beslut men dem får inte ens sitta under match utan då spelar man dem ännu mer🤔. Men det har nog med att ngn.annan som säger till Thelin & Freddan vem som ska spela. Hade Söderberg, Drugge & Molinder fått lika många chanser att göra fel utan att straffas med läktaren är jag övertygad att dem skulle göra minst lika bra som nr:7 & nr:27. Sen måste man fundera hur mycket Jalasvaara tränat under våren & sommaren🤔.
Olle: Logiskt och logiskt... Vi har ju redan Johan Persson med tveksam status. Med tanke på Salmonssons skadehistorik så känns han mer som en en spelare på allsvensk nivå. Tyvärr...hoppas jag har fel o han täpper till truten till mig deluxe dock.
Sputnik: fast känns inte det här ganska logiskt? En breddvärvning på forwardssidan och sen en tyngre värvning på backsidan. Nån sniper eller solid poängligaledare kan vi ju glömma fullständigt.
Nisse på Mon: Vad är det Du inte förstår? Mer pengar när man kliver upp i SHL javiist, men utgifterna blir självklart också större då truppen skall ha andra löner, enkel matematik.
Nisse på Mon: övriga lag med bottenkänning...Rögle, Örebro och Mora lär väl knappast rulla tummarna framöver. Inte AIK, Leksand och Oskarhamn heller. Någonting skaver i allt detta.
Nisse på Mon: Det torde vara riskfyllt modell större, att låta detta rulla på till i vår. Var finns entusiasmen och viljan då om vi gör en Karlskrona. Att plötsligt i ett ev. kval spela topphockey med samma trupp tror inte jag på. Gör nån?
ersson: precis..hur mycket pengar finns det? Allt snack om ett lag värvat för HA. Men tydligen inte med allsvenska löner? Även om inte allt kommer vid seriestart...36 miljoner ftån SHL...4-5 miljoner för diverse spelare (JD, EP, m.fl). Nu har vi plötsigt inga pengar, och dom vi har ska vi spara för att ha om vi bommar kvalet i vår. Aktiekapitalet ska, om det blir nåt, gå till damlag och diverse andra ickealagsprogram. Sen är det tydligen bråttom också med utdelning på aktierna. Man är väl naiv som trodde, att TIK skulle göra så gott som allt för att hänga kvar. Så många chanser får man inte. När halva laget försvann när man gick upp, vad blir kvar om man ramlar ur?
Våra senaste värvningarr är alltså Madsen, Printz, Jalasvaara och nu Laxsson. Gemensam nämnare? Samtliga är färdiga på den här nivån. Agenterna skrattar när de ringt Nubben.
JobbaPuck: Skulle eventuellt förstå denna värvning om tanken var att täcka upp över J-VM o att Guters ersättare tillkommer, men så lär inte vara fallet.
Odds på att han kommer bli skadad innan jul igen?.. Vad hände med att satsa ungt? Det känns tyvärr inte alls bra detta. Jaja, han ska väl få en chans att motbevisa mina farhågor först.. Men den spontana reaktionen är ett stort nej till detta, fyfan.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.