1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590942 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2018/2019

« · 1900501 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Det stämmer! Det har uppdaterats sedan mitt inlägg. Han står nu med i både deras roster och 2018/2019 är tillagd på hans stats sida också. Hade jag varit mycket för konspirationsteorier hade jag skrikit att jag är på systemets watchlist.
Då övergår mitt hoppgivande fynd till drömmar och baslös spekulation!
Kommentera

KiefD: Äh vi får fortsätta hoppas på Lander! Kontrakt är till för att brytas. 😉
Kommentera

Sputnik: kommer inte brytas han åker till Ryssland mitten på juli
Kommentera

mikenomad: Inte bara balansgång vad gäller ekonomi kontra x antal 'stjärnspelare'. Känns som det också kan dränera lagsammanhållning och talangfabrikationen/förädlingen som var fallet då för 6-7 år sedan.
Kommentera

sargad: Sant, det är skört sånt där. Har man nu hittat ett vinnande koncept i det fallet måste såklart den biten handskas väldigt varsamt. Ett nyförvärv måste passa in på alla plan.
Kommentera

sargad: Man kanske kan räkna bort Corso och Pikkarainen då...
Kommentera

mikenomad: Jo, och diverse tjeckiska glidare och s k resande inom hockey.
Kommentera

sargad: Men Starostenko borde vi ha plats för va?
Kommentera

truppen spikad?
Kommentera

Otto1: Eftersom plus, kan du sammanfatta utan att citera eller bryta mot (c) ?
Kommentera

WifstaÖstrand: Nubben säger att man skall försöka få in en center till och att det inte är en på förhand "toppspelare" utan att man själva får förädla och få spelaren att blomma ut till en sådan.
Kommentera

Sputnik: Mathis Olimb är alltjämt klubblös. Hmm.
Kommentera

Knylan: Har för mig jag läste för ett litet tag sen att Olimb söker sig utomlands först och främst för ekonomins skull. Men skiter det sig och han inte hittar nån klubb så hoppas jag att Nubben och CO skrapar fram lite kulor till att värva han.
Kommentera

Sputnik: Jo, men det var ju ett tag sedan nu. I samband med att han ryktades hit.
Kommentera

Knylan: Hittade den här som kom ut för ca en vecka sen. Nu är han ju inte klar för dom men fattar inte vart Örebro hittar alla pengar när dom även i år gjort ett minus, känslan säger mig att de börjar göra samma grej som vi gjorde senast i Elitserien, alltså börja satsa massa pengar man egentligen inte har råd med.
Kommentera

Sputnik: Har inte dom`multimiljonären Mikael Fahlander som kastar in deg i klubben eller är det slut med det?
Kommentera

Jockz: Fahlander börjar nog få slut på degen i alla fall. Gått på många minor.
Kommentera

Sputnik: vill inte ha nån dyr hockey hora till Timrå. Låt Örebro få han dyyyrt.
Kommentera

Tittar på match 7 mot KHK igen och inser vilken jävla ynnest det är att vi ska få uppleva SHL. Med grabbar som Wedin, Gallo, Berglund. Samt supertalanger som Olofsson och Hållander. Stjärnförvärv i all ära men vilken satans härlig utmaning det känns som! Förutsättningslöst, nederlagstippade men med känslan av en riktigt hög potential.
Kommentera

Nu kanske jag är lite i känslan men jag tror Boyce kommer bli ovärderlig nästa säsong.
Kommentera

mikenomad: Boyce tycker jag är lite underskattad. Grymt duktig som slitvarg med bra potential som "bökare" framför mål.
Kommentera

Perreman: Ja och han är i en bra ålder och har massor av rutin. En av inte allt för många i laget som spelat på den här nivån tidigare och visat att han klarat det. Även om han inte briljerade så gjorde han inte bort sig. Han kom ju fram lite som en supertalang men sen hände inte just nåt. Tror i ärlighetens namn att han blivit grymt hämmad av epitetet "ung och lovande". Han har mognat nu och accepterat brunkarrollen. Tar han nästa kliv i den har han alla chanser att bli ihågkommen som en av våra stora trotjänare, älskad som sådan.
Kommentera

mikenomad: Ja Boyce är ju i princip nästa Pelle Hallin. Brunkare som även gör viktiga mål och har spelat i klubben i evigheter. "Är du tokig" säger vissa av er att jag ens vågar göra den jämförelsen men let's face it, det var väl bara de sista 3 åren som Pelle började få legend status.
Kommentera

JanneH: agree. Dock behöver Boyce skaffa sig några sköna signatur-moves (a'la 'rondellen' och straffvarianten). Föreslår att en del av sommarträningen ägnas åt detta.
Kommentera

Tikkare: Nu ser det ut som om den sista pusselbiten kan bli Morten Madsen, alltså ännu en bekanting från vårens kvalserie. Jag har ingen bestämt uppfattning om honom, annat än att han bevisligen sitter på en hel del erfarenhet från högsta serien. Vad säger ni andra? Bu eller bä?
Kommentera

Om vi lyckas göra Morten Madsen till ett toppnamn så ska jag hjula på tungan till Ytterhogdal.
Kommentera

JobbaPuck: Jag förutsätter att du inte bor i Ytterhogdal och att du alltså är kritisk till en sådan värvning...:-)
Kommentera

Å nej snälla inte Madsen...
Kommentera

JobbaPuck:Morten Madsen, gjorde 7 poäng på 50 matcher den gångna säsongen och tidigare säsonger så har inte poängproduktionen varit mycket bättre, Ska man ta in något så får det gärna vara en spelare som kan göra minst 30 poäng annars kan det va.
Kommentera

hockeyärnice: Tänkte precis peka ut samma sak. Totalt 4 mål på 102 matcher i SHL sen han kom tillbaka från Tyskland. Nej någon mycket bättre än så måste vi väl kunna värva? Annars får det vara.
Kommentera

John Cena: läser man artikeln i st om Madsen så säger Nubben "skulle passa in bra"... jag läser så gott som klar. I slutet på artikeln säger även Nubben att det är prio på att få in en back med lite storlek. Attans osis att Fuskland har stulit Kolan mitt framför ögonen på oss då.
Kommentera

JanneH: hoppas Kolan var ironiskt menat...
Kommentera

JanneH: hoppas inte han kommer till oss
Kommentera

stoff: har nog inte råd med bättre
Kommentera

Nisse på Mon: ja nu slutar jag att skämta om Kolan - inte ens kul längre. Vi fick ju vår revansch på honom som nån här på forumtet sa, så jag tror jag släpper den bollen nu.
Kommentera

JanneH: Madsen skulle möjligtvis platsa i en tredjelina, speciellt om man ska gå på hans prestation mot oss i kvalet där han var helt osynlig. Meeeen man får lita på att nubben vet vad han gör.
Kommentera

Olle: 31-årig en i mängdenspelare som ska förädlas till stjärna hos oss? Nu jävlar snackar vi utmaning 💪
Kommentera

JobbaPuck: Ahh, mitt gamla Ytterhogdal. Bodde mina första 6 år på Buanvägen. Sveriges mittpunkt :-) Kunde ha varit värre....
Kommentera

mikenomad: Känns lite som en Nic Zupanic-värvning...
Kommentera

mikenomad:
Alltså okej om det var till Modo, känns faktiskt som han hade passat mycket bättre in där.
Kommentera

Puckat: Uhhh, den har man svårt att ta till sig av...Madsen....
Kommentera

Nej men va fan, inte kan vi väl plocka in Madsen?! Om man har begränsat med pengar att investera och väljer att ta in en slätstruken forward på nedgång i detta läge före en back så förstår jag ingenting. En annan sak om det vore en forward med namn som börjar på Land och slutar på r.

Enda rimliga förklaringen är att Madsen säljer sina tjänster billigt och att vi tänker oss att ta in Madsen OCH en back.
Kommentera

mikenomad: Njae instämmer med föregående talare känns Inte som Att Madsen speglar den spelartyp Nubben var ute efter, någon som man kan utveckla till "toppspelare". Förhoppningsvis är det samma läge som när man var ute efter målvakt och spelare som Haugen, Bachman mfl florerade innan man landade Svedberg. Det stod ju trots allt i artikeln att Madsen är ett av flera namn som man tittar på. Måste finnas nån yngre utvecklingsbar spelare som kan producera de fjuttiga poäng Madsen skrapade ihop förra säsongen. Brunkare med karaktär har vi redan.
Kommentera

Raggaren Putte: Ja enligt en artikel från ST så skall man faktiskt vara ute efter en back med "Storlek" utöver center
Kommentera

Raggaren Putte: I Karlskrona drog han in 481 000 och bara 50 000 mindre än Guter.. Njaa hoppas det dyker upp något bättre!
Kommentera

hockeyärnice: En värvning av Madsen vore utåt fullständigt obegriplig. Då får jag uppbåda all ödmjukhet jag möjligen besitter inför det faktum att Nubben är proffset och den sakkunnige och inte jag för att inte totalt döma ut den.
Kommentera

hockeyärnice: Jag måste ta bladet från munnen och säga att Inte ens om vi får Madsen billigt som faan förstår jag den värvningen. Skulle han dessutom lyfta lön i nivå med Guter då är det snudd på vansinne. Nubben du är en GUD på värvningar men snälla tänk om gällande detta!
Kommentera

mikenomad: Hade Linkan fortfarande varit sportchef så hade jag sannolikt glidit över i att direkt såga det hela, men nu är man så färgad (och nästintill blåögd) att man bara tänker ”jaha, men då är det väl helt i linje då. Genialt!!”. Nästan.

Madsen höjer väl ingen pulsmätare hos någon, men kan väl säkert vara synnerligen viktig för hans (vad jag förmodar är) goda ledaregenskaper. Även om det frestar att tänka att han kommer från KHK och deras debacle så är det trots allt en helt annan grupp nu han kommer till nu, en betydligt yngre sådan. Som över 52 omgångar behöver vara snuskigt jämna och täta för att detta ska gå så smärtfritt som möjligt. Spelet i fem mot fem måste fungera klockrent, det var ju mycket därför vi lyckades i år. Blir vi jämna där så kommer vi dra på oss få utvisningar och därigenom bli mindre sårbara. Då passar en sån som Madsen in ganska bra, vill jag tänka utan att sitta inne på en enda minnesbild av hur han är som spelare.
Kommentera

« · 1900501 · »