mikenomad: Det kan bli en väldigt lååång 55-matchers väntan på kval mot ett hungrigt as-lag som truppen ser ut. Jag hade definitivt hoppats och trott på mer än detta.
Har säkert redan sagts... eller inte. (Orka scrolla) Jag förstår inte värvningen av Madsen. Jag gör inte det. Lagkapten i KHK? Okej jag visste inte ens att han spelade mot oss... Defensiv center? Jaha är det det vi behövde när större delen av fw är defensiva? Vi måste ha fått honom gratis... mat och husrum... typ. Okej... in Nubben we trust! Men tvek på den här värvningen.
KHK-callahan: Men ni hade inget LAG, det hade vi. Era gubbar gnällde ju mest på allt från väder till pension. Kolla på Leksand som alla år köper in än den ena än den andra tysk, transatlant eller övriga med häftiga efternamn. Vi hade ett på pappret mindre namnkunnigt lag än er och ändå vann vi, märkligt. Det här är ju det fantastiska med lagsporter.
Tycker det är märkligt att ingen ens nämnt Vegas i denna diskussion om lag. Vem såg William Karlsson gå från 8 mål säsongen 16-17 till 50 mål säsongen 17-18 (ja, jag räknar slutspel också)? Jag gjorde det inte.
Miljö, omgivning, sammanhållning kan göra rätt mycket med ett lag. Med tanke på den målsättning man har tycker jag att man har värvat bra. Sedan går det alltid att fundera över enskilda värvningar men jag tror ändå vi kommer att spela SHL även 19-20, vilket är målsättningen.
Hahl Bundy:Allt bådar bara gott om Madsen ska ni se Blir nog kanon han kommer nog trivas i "Timråfamiljen" och leverera. – Det känns bra och det blev en bra lösning för mig och min familj. Jag har en sambo som har familj här så det blev en bra totallösning.
luffaren: När det gäller Madsen har han egentligen bara två usla säsonger på sitt cv. Men då ska man ha i åtanke att dessa skedde i Karlskrona, som ju är en väldigt hemsk klubb att spela för.
kulltorp: vill minnas han va en jävel på matchvinnande mål. Han var inte kass, lite ojämn men vi ville ha han kvar i alla fall. Fast vi fick Önerud som ersättare för Madsen och Önerud var betydligt bättre.
Rakhshani till Frölunda och Aaltonen till S-AIK. Flashigt på papper men känns mest fantasilöst och föga nytänkande. Eller förresten Aaltonen med hans lite tveksamma arbetsmoral i arbetsmaskinen Skellefteå var en liten skräll men många SHL sportchefer värvar rätt så osexigt. Skulle inte förvåna om Lakers drar inte några januari värvningar som ger dem ett nytt SM Guld
JanneH: Rakhshani känns ju så där om det nu stämmer men jämfört med Madsen så känns han stekhet! Madsen känns verkligen som en felsatsning med betoning på panik!! Men jag kan ha fel och det får vi se om ett antal månader!
mikenomad: tyckte inte han gjorde nåt större väsen av sig i Timrå , varken han el Torp.! Så nån förädling hos Timrå står jag tveksamt emot. I Modo gick han bättre.
Mike.F: Madsen är en breddvärvning. Vi har inte gjort några toppvärvningar utan hoppet står till att en rad spelare tar hästkliv a la Elias P. Vanskligt vågspel men den verklighet som råder för oss som nykomlingar. Heaven or hell....fågel, fisk el mittemellan? Det är frågan, kan i princip bli vad som helst.
mikenomad: Hoppet är det sista som överger en, Snoop släppte ju brasklappen att Emil Pettersson är vår förstecenter, så stämmer det så kan det bli riktigt intressant. (väldigt löst rykte men i sådana här händelsefattiga sillytider går man igång på det mesta) 😋
Sputnik: Ja det är ju löjligt hur dum man är egentligen. Det räcker med att en person påstår att Emil är klar och man sitter och googlar. Trots att Nashville kallade upp honom på ett se och lära-camp så sent som i mars. Med andra ord är det osannolikt att han spelar med oss nästa säsong. Ändå hoppas man. Idiotiskt.
Som jag skrev tidigare. Emil Pettersson värvas som tilltänkt back.... han är ju relativt stor med!! Eller inte, man ska inte tro på alla rykten, Nubben har ju för rätt längesen gått ut med att man har full forwardssida
Sputnik: Det är väl klart att snoop bara hade lite tråkigt, han antydde ju inte ens nån källa. Med all respekt men han har väl aldrig levererat nåt rykte med substans tidigare.
Tikkare: ja det är dåligt en egen butik behöver inte finnas men som Brynäs ex på intersport som dom har som partners har gott om prylar men dom ligger i framkant med hästlängder..
TD: Under Elitserieperioden hade Intersport stenstan TIK-prylar till försäljning. En repris på det konceptet borde vara lätt att få till i Birsta. Det fanns ju en butik i Birstahuset som sålde GIF, Dragons och TIK-prylar men den bar sig inte och fick stänga. Antagligen ett för smalt koncept då.
Herminator: och vår nuvarande webbshop? Samma sortiment har dom haft sedan 4 år tillbaka. Jag vill köpa massor med grejjer men inget finns. Förstår inte varför man inte kämpar på mer med försäljningen av prylar, snart kommer jag trycka upp egna grejer från diverse tryckfirmor om man inte ens kan köpa en så liten enkel sak som en Timråmugg.
palleparling: föreningen har ju varit supertydliga med att organisationen är för liten och att det är massor av saker att göra för att bygga oss SHL-mässiga. Jag har förståelse för om marknad börjar med att sälja logerna innan de fyller på med nya kaffemuggar sommaren 2018. Vänta lite till så är jag säker på att du kan köpa massor av prylar igen. Förhoppningsvis är butiken full vid säsongstart.
Tänker också på att souvenirbutiken var minst sagt ödslig många matcher senaste åren. Kul att den tömdes helt i kvalet och efter uppflyttningen. Men det är också svårt att planera för tror jag.
Herminator: Var inte intersport en av dem som drabbades ganska hårt av rekonstruktionen? De hade väl en del leverantörsfakturor som dog i och med att rekonstruktionen gick igenom. Har i alla fall för mig det och att de inte var så sugna på att fortsätta på Timråspåret efter det. Nu kan jag vara lite ute och cykla, för det ligger långt bak i minnet, men det skulle kunna vara en liten del av förklaringen.
Perreman: Timrå jobbar med Stadium nu. Därmed kan man göra som El Maco och koppla sitt Stadiummedlemskap till Timrå IK vilket ger TIK mer bonus (och minskar inte ens egen bonus).
Kovalchuk: Jag har väl tyckt länge att Timrå borde utveckla souvenirshoppen. Jag förstår utmaningen med att ngn ska göra`t, men det skulle kunna bli häftigt. Rött och vitt är ruskigt snyggt. :-) Vita tröjor med Timrå IK i rött över bröstet, klockrent.Eller tvärtom. Vi är heta nu så det gäller att smida snabbt..
kulltorp: Ja alltså logona är tråkig, färgerna, passformen, materialet känns så 1980... Kolla andra klubbar hur snygga kläder och allt vad dom har! Hyr svårt ska det va...
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen