1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590893 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2018/2019

« · 1901337 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2018/2019
TD: ja det är riktigt dåligt. Och dåligt utbud i webshopen oxå. Två fula vinter mössor bl a som ingen vill ha. En röd kepa. Jag vill se en svart kepa med Timrås logga på. Plus fler alternativ på tröjor och t shirts. Tittade på Karlskoga utbud som är ett bottenlag i HA. Vilket fint utbud dom har. Och vi är i SHL och har ett utbud som en korpklubb. Och inte ett ställe på norrlands största köpcenter där det går att köpa en Timrå halsduk på ens.? Hallå??
Kommentera

Brattström @ Detroit's Development Camp.
Uppladdat:

450x300-brattstrom1.jpgbrattstrom1.jpg

Kommentera

Ragnarok: han passar sååå bra i rött och vitt.
Kommentera

Tikkare: Vi tar det en gång till. Ända fram till slutet av förra säsongen tror jag Timrå sålde väldigt måttligt med souvenirer. Knepigt att ha en extern supportershop när man har väldigt lite folk i den egna shoppen i arenan. Däremot tog det rejäl fart mot Leksand. Jag köpte exempelvis en munkjacka i barnstorlek i januari. Brorsan blev avundsjuk och nästa gång jag var i NHK i en av Leksandsmatcherna tänkte jag köpa till honom men då var modellen slutsåld. Tjejen i kassan sa att det tagit sjuk fart på slutet. Samma med halsdukar, där har ju klubben tagit fram en ny modell varje säsong. I början av säsongen kunde man välja på fyra-fem modeller. Nu finns bara en kvar, sannolikt för att gamla lagret sålts. Och det är enbart goda nyheter.

Så ditt trista gnäll på utbud kan dels bero på att man faktiskt tömt rätt mycket av det man har haft inne, dels att man inte kan börja säsongen med 100 artiklar i lager om försäljningen går trögt. Sen att det inte finns butik i Birsta - sannolikt är det hanterat med avtalet med Stadium.

Ge klubben en chans att kliva i SHL-kostymen.
Kommentera

El Maco: ok. Jag förstår. Men det är likt förbannat dåligt att som förbi passerande supporter inte kunna köpa en Timrå kepa eller halsduk på hela Birsta köpområde. Eller ska folk behöva åka in till Timrå centrum för att komma åt en souvenir? Finns det överhuvudtaget nån shop förutom den på arenan och webshopen?
Så jag köper inte allt det du skriver. Du får tycka det är trist gnäll. Jag tycker det är trist och förvånande att det inte gick att få tag på Timrå souvenirer på hela Birsta. Ett sånt mega köp centrum borde Timrå ta alla chanser att sälja och marknadsföra sig på. Må vara ett pyttelitet stånd bara. Men inte ens det!
Kommentera

Tikkare: Det är ett dåligt utbud och bristen på försäljningsställen är frapperande. Vi kan slå fast det. Sedan finns det förklaringar såklart, förmildrande omständigheter.

Men som potentiell kund har man rätt att klaga och ställa krav. Det borde ligga i föreningens intresse att smida medan järnet är varmt och försäljning måste väl vara en prioriterad fråga. Framgång är färskvara.
Kommentera

Hirsch klar för danska landslaget som video och målvaktscoach parallellt med sitt jobb här.
Kommentera

mikenomad: kunde inte framfört det på ett tydligare sätt.! Tack Nomaden.! Visst ska vi växa in i SHL kavajen som El Maco skriver. Men bra mycket mindre klubbar än Timrå har större utbud av souvenirer. Västerås som kommer från div 1 har en jäkla massa saker att välja på. Nog fasen borde det väl vara möjligt att nån butik i Birsta kan ta sig an att sälja Timrå prylar mot viss procent såklart.! Eller i Sundsvall city.!
Kommentera

mikenomad: Tycker du ett stånd i Birsta är det mest angelägna att fixa om du skulle skriva prioritetslistan för kansliet maj och juni 2018? Håller med om att potentialen ökar och att man ska utnyttja det. Men herregud vad mycket viktigare saker det finns att växla upp till. Kul att ni vill köpa men vänta till augusti eller september då. Ni kan få låna en av mina tjugo halsdukar om det är akut. Min fru skulle bli glad om ni behöll dem.
Kommentera

El Maco: Jag tycker att man som kund har anledning att kritisera försäljningsutbud/ställen och jag tycker föreningen ska lyssna och ta till sig. Sedan avgöra vad som här och nu är akutast men ja, marknadsföring utåt torde i min värld ligga högt på listan. Till augusti/september förväntar jag mig en klar förbättring men till dess kan jag sjå mig.

Tack för erbjudandet btw, vet ju att det här med kritik mot föreningen är en het potatis för dig.
Kommentera

mikenomad: Länken är tre år gammal. Låt det smälta in. För tre år sedan var konkursen enbart timmar borta.

Jag kan leva med att souvenitutbidet är knackligt mitt i högsommaren!
Kommentera

Tjalle: Tack men jag kan också Timrås närhistoria på mina 5 fingrar. Vilken tur att du kan leva med det, det kan jag också. Det hade varit jobbigt annars.

Men du anser på allvar att det är detsamma som att inte framföra kritik mot sånt man gärna ser blir bättre?

Lite Nordkorea över vissa personers inställning till förhållningssätt gentemot klubben om man är supporter.

Att skriva att man tycker souvenirutbudet är dåligt och att försäljningsställen saknas är ju från mitt håll fritt från värderingar i övrigt. Det är ett krasst konstaterande kring rådande verklighet. Förstår ju självklart tänkbara anledningar men tycker likväl att det borde prioriteras.

Du är fri att tycka annat, det är det fina med demokrati. Men jag står fast vid min åsikt.
Kommentera

mikenomad: visst får du uttrycka din åsikt och naturligtvis får den även omfatta kritik.

Min poäng är att jag står helt bakom de i föreningen som väljer att mitt i högsommaren prioritera andra områden än souvenirutbudet.

Var sak har sin tid och jag känner mig trygg i att det kommer hänt saker även avseende detta till seriestarten.sm Står dig fritt att hantera det annorlunda.
Kommentera

Tjalle: Ja det är inte nåt jag river upp himmel och jord för. Jag tycker t.ex frågan om vem som blir vår chef i försvaret är betydligt viktigare.
Kommentera

mikenomad: På tal om chef i försvaret, har droppat denna spelare förut, kanske skulle vara intressant? Svensk och inte allt för pjåkig ålder.
Kommentera

Tjalle: visst kan man förstå att Timrå prioriterar annat än att uppdatera souvenirer mitt i sommaren. Det jag förundrades över då jag åkte till Birsta i slutet på Maj för att köpa lite Timrå prylar var att det inte fanns ett enda ställe på hela området. Jag sprang in på Intersport och frågade och fick till svar lite spydigt. Det här är Sundsvalls kommun men du kan prova på Stadium. Var in på Stadium och icke där heller gick att köpa Timrå prylar. Märkligt att Timrå som är närområdet största jämte Giffarna sportförening inte kan erbjuda försäljning av halsduk, kepa, tröja m m på Norrlands största köpcentrum.
Kommentera

Tjalle:
Måste bara skriva att jag är närmast gränslöst imponerad och tacksam över det otroliga arbete som gjorts inom föreningen de senaste åren. Man går inte från djupaste ekonomiska avgrund och sportsliga misär till mångmiljonplus och sportslig succé på 5 år utan närmast 100% rätt prioriteringar, oerhörd kompetens samt jävulskt hårt arbete. Allt kryddat med en del flyt också naturligtvis. Men sån flyt förtjänar man.
Kommentera

mikenomad: du säger att försäljningen av souvenirer måste vara en prioriterad fråga. Jag säger att det finns mer prioriterade frågor efter avancemanget. Då är jag nordkorean och kan inte ta kritik mot föreningen. Fair. Men vet att man har rätt när bara personangreppen återstår.
Kommentera

Jimmy Ericsson ledig. Kan han skolas om till back a´la Molinder. Det skulle vara att uppskatta han kvaliteter!
Kommentera

josha840: skicka iväg Enqvist och ta in Jimmy
Kommentera

timråhockey: Gärna för mig. Och efter "pengar är inte allt"-snacket borde han bli billig för att inte tappa ansiktet, bara han får spela pp. :P
Kommentera

mikenomad: El Maco:
Ja tack!
Det blir lite jobbigt när två uppskattade forum-profiler stannar i sandlådan för länge.
Fredspipan är rökt och spade och spann är återlämnade.
Gott så.
Alltid rött, alltid rätt!
Kommentera

RunarUp:
Du är klok som en pudel i vanlig ordning Runar. Appropå det så pudlar jag gärna, lite min främsta gren. Men jag tycker bara att tjafs om petitesser är så satans onödigt när man vet att man på det stora hela antagligen är rätt överens.

El Maco är möjligen ingen jag vill skeda med men jag respekterar honom som skribent härinne. Han har bidragit med massor genom åren till det här forumet och är väl typ en av legendernas legender här.
Kommentera

mikenomad: Nä, det är jag definitivt inte. Min reptilhjärna är i klass med Modanos. Det kokar alldeles för ofta när det kommer riktigt nära hjärtat. Som med Timrå IK.
Men på gamledar har jag lärt mig att bita mig i båda händerna tills ryggmärgsreflexerna lugnat sig, och jag kan skriva utan att ta ära och heder av spelare, ledare och domare.
I mina ögon är du och burgaren två av dom mest läsvärda på forumet. Så sluta för guds skull inte att skriva.
Kommentera

RunarUp: jag tycker Nomaden är Kung på hockeysnack.!🤴
Kommentera

Tikkare:Säger som Plura, tack för supporten 😉
Kommentera

mikenomad: Du ska i alla fall ha kredd för att du fått mig att nästan sluta att skriva här på forumet helt.

Självinsikt är inget man behöver skeda med heller. Men jag fortsätter givetvis följa Timrå IK ändå!

Det är det viktigaste:)
Kommentera

Smokey: Jaha. Såpass. Det hade ju varit lite väl maktfullkomligt om jag lyckats få dig att sluta följa Timrå IK också.
🙂
Kommentera

Spännande, kan det stämma att det är fullt på mittsektionerna?
Kommentera

Tikkare: Förr fans det väl en supportshop i Birsta City? Vet dock inte om den är kvar, det var många år sedan jag var där.
Kommentera

El Maco: I Umeå tror jag Björklöven har nått avtal med Intersport, där säljs en del support prylar, bl.a matchtröjjor, hockeyhandskar med löven tryck halsdukar o.s.v. Tror faktist en stor del av deras support utbud säljs vi butiken, så det är nog ingen dum idé
Kommentera

TIK1928: Den finns inte kvar
Kommentera

luffaren: reserverat för företagsförsäljning kanske?
Kommentera

TIK1928: det ät väl kopplat till vilken keja föreningen har som profilleverantör?

I Uppsala finns sväl GUSK som UIF att köpa på Inter Sport emedad Storvreta, Sirius och Hagunda sälger supporterorylar på Stadium.
Kommentera

Tjalle: Vem säljer Almtuna IS prylarna då? Nisses cykelverkstad eller? ;-)
Kommentera

JanneH: Sportringen.
Kommentera

El Maco: med risk att bli kallad grinig? Vilka säljer Timrå IK souvenirer?
Kommentera

Tikkare: Släpp det. Föreningen har viktigare saker för sig än sånt.
Kommentera

mikenomad: håller inte med. Fan skandal är vad det är!!!!
Kommentera

El Maco: Först backvärvning och stänga truppen, sen muggdesign och souvenirkiosker 👍
Kommentera

mikenomad: Kanske någon ansvarig framåt höstkanten kan uppdatera officiella också så alla spelare finns redovisade 🙂
Kommentera

mikenomad: Timrå IK befinner sig i växtvärk just nu. Lyxproblem..men kan vara frustrerande av olika anledningar.
Kommentera

kulltorp: Det är sant, för egen del kan jag både förstå frustrationen samt klubbens prioriteringar. Men den här "debatten" startade när jag uttryckte frustration över en icke uppdaterad hemsida. DET tycker jag helt ärligt är lite svagt, att tex inte vår nya 1:e-målis finns med där ännu.

Sen var det nån som utökade det till souvenirdelen och där är väl min åsikt att föreningen bör lyssna och ta till sig av potentiella kunders synpunkter. Men att det inte är detsamma som att ge alla klagomål högsta prio....
Kommentera

JanneH: nja, Almtuna har inga supportrar så...
Kommentera

Helt otroligt! Vi är i SHL efter massor av år. Plötsligen utbryter ett inbördeskrig om halsdukar. Det är perspektiv.
Kommentera

YourIntruder: Sällan har uttrycker "storm i ett vattenglas" passat bättre.
Kommentera

Tikkare: hyfsad kvalité på t-shirt allafall tror Stadium är inblandat och Rehband trycker. tror stadium för tik med kläder inte neh som är störst har sett att det står qlique på kläder är ett hyfsad kvalitetsmärke mycket åt stadium
Kommentera

Axel Jonsson-Fjällby var precis på systemet i Kvissleby, med sällskap. Flytthjälp? :p
Kommentera

In Flames: Eller här för Sensommar...
Kommentera

In Flames: Den stora starka backen...
Kommentera

« · 1901337 · »