1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588901 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2019-2020

« · 1976261 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2019-2020
Timråiter såg ni "Nubben" på Sommarkrysset?
Låst ämne

Knylan: Timrå IK är som att jobba åt en statlig myndighet. Ställs få krav, gör det du kan så är vi nöjda. Gruppkramar och kaffemys och alla är lika mycket värda. Konsum mentalitet, Koperativa föreningen. Färjestad är som Ica Maxi. Stora krav på bra kvalitet. Prestera eller gå. Nää..Timrå måste krypa ur sossepyjamasen!
Låst ämne

kulltorp: ja även om jag har hög yrkesstolthet i det jag gör på jobbet är jag glad att jag inte behöver stå till svars inför en massa supportrar. Räcker gott med att kunder och chefer blir nöjda. Tror fan kunderna är lättare att hålla glada än en supporter till Timrå IK. Nä nu tar jag knähunden under ena armen och handväskan under andra och sänker en sån där rinn lätt öl till...
Låst ämne

Knylan: Det är väl två saker som man inte kan jämföra i min värld.
En spelare kan ju spela i ett lag, ha fina lagpolare, få bra betalt, bli bortskämd, curlas mm mm. Det finns ju två sidor i det. En förening som inte kravställer tillräckligt hårt är ju mjuk och härlig att vistas i. En förening som ställer höga krav, är det oftast inte lika roligt i. Lite som i arbetslivet tex. Det ena utesluter dock inte det andra.
Vi supportrar är istället kravställande. Vi vill ha framgångar, bli underhållna och bli tillfredsställda.
Funkar inte det så är vi inte nöjda
Låst ämne

Knylan: Jamen det beror ju naturligtvis på den fantastiska supporterkulturen! 👍😄
Låst ämne

Ullf: Det är lite intressant detta hur det nästan känns som att många spelare hyser rakt igenom varmare känslor för den här föreningen än vad vi supportrar gör, åtminstone om man går efter tongångarna här och i andra publika forum.

Missförstå mig rätt, men det är nog fler än jag som tänker "vad sa han?" när spelare som exempelvis Lööke, Galló och Salmonsson unisont hyllar den här klubben efter att bara ha varit här en kort tid. Det går i klinch med den oerhört luttrade synen på allt som annars genomsyrar mycket av snacket runt klubben. Ett fenomen som jag som utflyttad tycker att man definitivt även kan se i livsåskådningen i regionen som stort, frikopplat Timrå IK.
Låst ämne

Timråik123456: E-tidningen i morse! Och så har jag plus. Intressant intervju, han hade mycket positivt att säga om Timrå! 👍
Låst ämne

Sputnik: Så tolkade jag också, men jag är ju tokoptimist!
Låst ämne

Ullf: Vilken intervju? Hittar ingen inne på ST?
Låst ämne

Puckat: Han skriver att han HÖRT att Jonte är klar. En jävla skillnad mot för att skriva att han ÄR klar....
Låst ämne

Ullf: Då har alltså Dahlen sagt, välj Timrå, jag kommer också.😉
Låst ämne

Läste Löökes intervju i ST idag, och Jonte hade övertalat honom att välja Timrå. Brynäs var visst också där och högg!
Låst ämne

Propagandus: Du säger först att han är klar och sedan att du är först att skänka pengar "om det händer". Hur säker är du egentligen?
Låst ämne

Kerstin_k: Ja har funderat hela natten!!
Druggels är nog på torken...
Han hade ju sånna problem med balansen i vinter..😂
Låst ämne

Bäckis: han brukar aldrig hinna få upp plocken i den höjden ändå......
Går det klistra fast plocken på axelskyddet istället?
Låst ämne

Hör att Dahlen är klar och kommer presenteras kring midsommar..

Om detta stämmer är det ett klubbhjärta man som generell svensk hockeysupporter bara vågar drömma om, inte minst för oss, att någon 30+ får för sig något dylikt är en sak, men en 21 åring till HA dessutom I Dahlens klass? Ungjäveln kan avgöra vilken match som helst helt själv och väljer att komma hem när vi precis åkt ned?

Igen, jag är först att skänka pengar till staty om det händer
Låst ämne

Bäckis:
😂
Låst ämne

mikenomad: DIF får väl köpa in en Plock
I strl 4XL😂
Låst ämne

Bäckis: 3,43 mål/match insläppta, 89 i räddningsprocent. Varsågoda att ta honom
Låst ämne

mikenomad: 😂😂.Den var bra😂
Låst ämne

Bäckis: Hälsa er materialare att ni kan spara in på en målvaktsplock nästa säsong 👍
Låst ämne

TimraStockholm: Högt odds på ditt tips 😉
Låst ämne

TimraStockholm: Skönt. Skjut på plocken och den går i!
Låst ämne

SMÅLAND: Apropå Drugge; vad händer med honom?

Har jag missat något totalt eller är det knäpptyst runt honom?
Låst ämne

Ullf: Ja me professor Druggels och hans kumpaner på backen...
Dä rann lätt på Svedda i vinter...
Snitt 3,43...hemskt per match!!!
Låst ämne

SMÅLAND: Kan bli riktigt bra för Svedda, blev helt fel för honom hos oss!
Låst ämne

SMÅLAND: stjärnmålvakt ,synd för djurgården
Så jävla skönt att slippa han.Men blir de här laget topp fem fattas bara att Molinder blir med
Låst ämne

SMÅLAND: Det blir Djurgårn vi får möta i SHL kvalet 2020.. 😎😉
Låst ämne

SMÅLAND: Skönt! Var lite rädd att det där avtalet inte bröts automatiskt..
Låst ämne

Svedda till Djurgården...
Det blir nog SM-guld till DIF näste sesse!!
Dä RINN LÄTT ida..😂
Låst ämne

Vet inte om den postats innan, men ganska lång och bra intervju med Boyan.
Låst ämne

nectis: Titt! Där sitter pojkvaskern och firar ett nysignerat 3-årskontrakt med Timrå IK 😅
Låst ämne

TIK1928: Menageriet inne i stan.

Jag lät han njuta av sitt nya kontrakt med Timrå ifred 😄
Låst ämne

nectis: Ett fint sätt hade varit att gått ner på knä med knäppta händer och sjungit

"Tror du att du och jag kommer att ses igen?
Tror du att du och jag, har en framtid tillsammans?"

Melodi "Händerna mot himlen"
Låst ämne

nectis: Du blev skapligt starstrucked va? 🤩
Passade du på och fråga han om det blir Timrå eller?🤔
Låst ämne

SMÅLAND: Lön i brännvin å öl ä aldrig fel! :)
Låst ämne

nectis: Ge mej ditt nr för fan så jag switscha dej!
Å köp rabben en bamseöl ifrån mej!!😂😂😂
Dä ska rinn lätt i Dallens strupuslig ikväll!!!
Låst ämne

nectis: Vart är bilden tagen?
Låst ämne

nectis: Gå fram o fråga vart han spelar nästa säsong 😉
Låst ämne

SMÅLAND: Dä rinn lätt för Dahlén också!!
Låst ämne

Lilleply: Också en tanke
Låst ämne

mikenomad: Man kan ju också tänka att Dahlén nog skulle ha gått ut och dementerat om spel i Timrå är uteslutet. För att inte alla fans ska gå i spinn fullständigt, om inte annat.
Låst ämne

Woody: Direkt i anslutning till vårt uttåg skrev en verklig gammal Timrålegend följande i en fb-tråd om kommande lagbygge:
"Här kan jag släppa en bomb. Var så säker"
Han skrev inget mer så jag har inte funderat så mkt över det. Möjligen kan man tycka att det blir lite intressant nu....
Låst ämne

dr-nix: Jag är överlycklig bara över att vi har ett rykte med en sådan dignitet. Skulle det dessutom vara sant överträffar det alla mina förväntningar. :)
Låst ämne

Kerstin_k: Jag är nog som dig. Jag väljer att inte tro på det innan jag ser ett eventuellt pressmeddelande.

Med det sagt hörde jag lite om Dahlén för ganska länge sedan känns det som nu men det kändes som en utopi då som nu.
Låst ämne

mikenomad:
Timråååå åååååå vi ska supa vi ska slåss...
Timråååå åååååå vi ska kämpa vi ska slåss..
Timråååå åååååå ingen jävel kan knäcka oss...

Dä rinn lätt i strupusligen ikväll!!😂
Låst ämne

Sputnik: Om jag inte räknat helt fel leder "Han-är-klar"-gänget med 3-1 mot "han-är-till-90%-kvar-i-usa"-gänget. Båda sidor (och jag räknar inte in journalister i nått av gängen) uppger sig att ha källor.

Väger man in journalisternas ord också; ja - då är "klar-sägarna" i kraftig majoritet.
Vilken slutsats kan man dra av det här då? Tja, hur det än blir har nån av källorna rätt. Typ.

Kvar är vi som inte vet något; inte vilken fot man ska stå på eller vad som är in eller ut på mössan. Kvar är vi som såååå gärna hoppas att det är sant men likväl inte vågar hoppas på något förrän något är klart. Knappt då heller.

Om jag ska tillåta mig själv att spekulera finns det två saker som jag reagerat på, utan att för den sakens skull luta mer åt nått håll i frågan.

Först; Nubben var ganska tidigt ute och proklamerade topp-5. Därefter har värvningarna - handen på hjärtat - inte osat klass. Spännande och habila värvningar där några kanske sticker ut. Men visste Nubben nånting som ingen annan visste där och då?!
Det andra; alla spelare som skrivit på har sagt nånting i stil med "Timrå har nånting spännande på gång". Hockeyfloskler, sure. Men med tanke på det Nubben sa initialt så känns det inte riktigt som nått som alla som skriver kontrakt säger. Eller?

Om, om, OM det visar sig stämma; Nubben upp till God mode direkt och JD legendstatus. OM det stämmer...
Låst ämne

SMÅLAND:
Jonte jonte vår idol,
gör en jävla massa mål,
ingen annan är som han,
våran Jonathan!

Dä rinn lätt ikväll!!!
Låst ämne

Vi kommer att ha ett kanonlag nästa säsong! Var bara lugna!
Låst ämne

mikenomad: Ja ja....den ända isen jag beträder just nu är klitor(isen)!!!😂
Nä skämtåsido...
Den 20 september river Himmelstalundshallen i Norrköping!!!
En fredakväll...
Minst 5 busslaster och då rinn lätt!!!
Annars får vi fan skämmas!!!
Låst ämne

« · 1976261 · »