1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590919 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2019-2020

« · 1981921 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2019-2020
josha840: Jag gillar inte att det placerar Timrå i ett dåligt läge.
Nu kommer vi troligtvis sakna en back i oktober och tvingas ta in någon som inte varit med på försäsong. Det kommer knappast finnas mer på marknaden då än det gör nu.

Det här är ett "jag ska härifrån" kontrakt där Timrå bjuder på lite avlönad försäsongsträning.
Låst ämne

modomille: jag fattar inte varför folk ska ha så mycket åsikter om allting, det är väll hans karriär? Om han tycker att han håller i shl, så låt det vara så då.
Låst ämne

modomille: Känns som att det är lite det man spelar på när man löser det så här. Om en månad kanske han fortfarande inte har någonting från SHL på bordet och går med på att skriva för resten av säsongen utan klausul. Tycker detta är bättre än att skriva med klausul. Nu har man chansen att skriva ett riktigt kontrakt 1/10, eller så skiter man i det.
Låst ämne

Öndulat: Detta med Westerlund börjar ju bli pinsamt. Snacka om att killen har höga tankar om sig själv. Ett år i HA är precis vad han behöver, men han verkar inte förstå det...
Låst ämne

jokklas: 1 månad med Dahlén ändrar nog hans syn på situationen 👍
Låst ämne

jokklas: Tycker att han skulle må bra av ett år i HA. Hade väl svårt i Frölunda ifjol och blev skadad sen!
Låst ämne

jå1: I HA kanske vi är val #1 men hans ambition är SHL.
Låst ämne

jokklas: Med andra ord så vill han inte lira här..
Låst ämne

Ullf: Mm såg kontraktslängden nu. Ok, vi är halvvägs där då kan man säga...
Låst ämne

kulltorp: Inte precis.. han ville nog ha ett kontrakt över säsongen med klausul att dra om något "bättre" dyker upp, viss skillnad.
Låst ämne

Ullf: Tråkigt, värsta är väl att han efter försäsongen redan löst ett shl lag att kunna spela i...
Låst ämne

GurraG: Korttidskontrakt! Han tror ff att han är en färdig SHL spelare!
Låst ämne

kulltorp: Tolkar det som att han startar här och jagar SHL-kontrakt fram till oktober. Får han inget SHL-kontrakt så skriver han nytt.
Låst ämne

kulltorp: Till sista September, nja, känns inte bra i min smak. Kontrakt hela säsongen eller inget alls tycker jag.
Låst ämne

kulltorp:
Det står ju korttidskontrakt.........
Låst ämne

kulltorp: Ja det står ju att kontraktet gäller till 2019-09-30 så, svårt att tolka det på annat sätt..
Låst ämne

GurraG: men man kan tolka det som att han fått igenom sina krav på att få lämna...eller?

" Jag kom ju hit i vintras/våras så jag vet ju vad jag har här i Timrå. Överlag så känns det väldigt bra att få komma tillbaka hit och i varje fall starta upp säsongen här, kommenterar Filip Westerlund."
Låst ämne

Zäta klar för 1 år! 😉❤
Låst ämne

Öndulat: Mycket bättre, men mycket kvar att lära. Fortfarande lite kom si kom sa. Som det där förbannade hög kontrast/struktur filtret de har fått låsning på. Varenda spelare ser ut som de tagit speed och varit vaken i 72 timmar.
Låst ämne

Sputnik: Jag måste säga att den här säsongen känns jävligt bra. Nånting har hänt i föreningen och det är ruskigt positivt. Även om det inte är Filip som presenteras nu så har dom helt plötsligt lärt sig hur man bygger hype. Bara spelar presentationerna i år har känts mycket proffsigare än tidigare år.

Om vi mot förmodan går upp i SHL redan i år tror jag vi har möjlighet att på sikt bli ett storlag om utvecklingen fortsätter på samma sätt som just nu.

Vem fan kunde tro att åka ur SHL skulle vara såhär roligt?
Låst ämne

RasmusVS: pressmeddelande kl 1030... :)
Låst ämne

kulltorp: Har också hört det. Räknar med ett pressmeddelande senare i dag eller på tisdag.
Låst ämne

kulltorp: Samma källa som sa Dahlén va klar hoppas jag. 🙂🙏
Låst ämne

Öndulat: Han vaknade troligtvis upp från en dröm precis..
Låst ämne

kulltorp: Vart läste du de?
Låst ämne

Filip är klaaar..
Låst ämne

Sånnt här vill ja uppleva i vår!!!!
Dä var så underbaren när vi storma plan i Karlskrona!!!
Ja lyckades få mä mig Jacob Olofssons hjälm...
I vår vill ja få mä mäj Dallis hjälm hem...
Skål tamjefan ikväll!!!!
Låst ämne

mikenomad: Ja lyckas Nubben ro hem dom 2 så snackar vi!
Låst ämne

Om vi släpper Dahlén för en stund...när kommer pressmeddelandena om Filip W och Laxens påskrifter tro? 🤔😁
Låst ämne

Modoflopplag1:
Nä ja tro tom IK70 skull slå Turkiska SK a la 80-talet! Målisen sökte dispens för att stå utan hjälm i kassen! Nä optimistiskt så gör dom väl en resa likt Timrå förra säsongen! Är med och krigar i toppen de 10 första matcherna! De satsar på en fd toppmålvakt med Wentzel! Vi tog in Svedda....
Och lite osäkra kort likt Timrå gjorde!!!
Nä jag vill int vara elak..
Men det är jävla tufft att byta HA mot de etablerade lagen i SHL!
Det blir nog många gravöl i vinter...
Efter jul för mig rann dä lätt i 23 matcher...!!!
Låst ämne

Modoflopplag1: Nej. Hade dom slagit Frölunda så hade det varit så!
Låst ämne

Modoflopplag1: Kopierar mitt svar från häromdagen på den frågan:
Nä det betyder det inte men det är inte jämförbart. IKO är förmodligen historiens mest, i konkurrens med Väsby, nederlagstippade SHL-lag. En förlust mot ett div 1-lag förstärkte det ganska markant. En seger mot en konkurrent vore i det läget såklart läkande men ändrar knappast den förväntningen. Lika lite som man nu tror att Nybro inom 2 år spelar i SHL
Låst ämne

Ni som skrattade åt iko när de förlorade mot Nybro , betyder det nu att man vinner shl om man slagit lakers i försäsong ?
Låst ämne

mikenomad: Jaa där vare ju!!!! Tackarrr!!👏👍
Låst ämne

JonteD: Vi behöver inte vara oroliga att över att tappa Dahlen under säsongen i allafall. Citat från Nubben i ST.

"Vi hyr honom av San José den här säsongen. Det finns ingen klausul eller så, säger Norberg om lösningen med San José Sharks organisation." 😀
Låst ämne

Sjokan: Jag läste de i en av krönikorna på nätet kommer tyvärr inte ihåg vilken!😎
Låst ämne

Herminator: Bra, nu blev man trygg igen.. (Angående fredagsplaneringen). 😂
Låst ämne

Såg att Dahléns övergång var till och med på Text-TV. Spelarövergångar till Allsvenska lag är inte vardagsmat där. Men visst är det stort att en sådan här kille väljer ett Allsvenskt lag när han lika gärna kunde valt ett lag i SHL, kanske även KHL? Här har han dock allt stöd och kan hitta tillbaka till glädjen. Som han säger själv, han är ju ung.
Låst ämne

mikenomad: Det där är furuviksparkens maskot. Brynäs har en tiger med hängande tunga. images.app.goo.gl/qdjVk6HdLsLCtftb9
Låst ämne

Sjokan: Mrmadhawk i Expressen
Låst ämne

roger_sundsvall: Byt storlek så finns det några kvar
Låst ämne

hm t-shirt..alltid rött..slusåld
Låst ämne

JonteD: vad skrev han och vart kan det läsas ??
Låst ämne

Nu sitt ja här å lyssna på Lönnå å tippa HA 19/20!

1. Timrå
2. Timrå
3. Timrå
4. Timrå
5. Timrå
6. Timrå
7. Timrå
8. Timrå
9. Timrå
10. Timrå
11. Timrå
12. Timrå
13. Timrå
14. Timrå

Fan dä finns ju andra lag i HA!!
SCHÅÅÅÅÅL TAMJEFAN!!
Glöm int att köp Dahlén t-shirten!
Låst ämne

Är i Brynäsland. Det är tydligen inte "Tigers" längre
Låst ämne

Tikkare: "Hinner ta en grogg till innan honan kommer"
Hahahahaha! Klockjävlarent 😂
Låst ämne

Idag smakar groggen extra gott..smålullig och njuter av tanken att Dahlen kommer va i Timrå igen. Ingen att förglömma i laget, men killen har ju ett jävulskt go i sig och kan nog få hela laget att lyfta sig par snäpp.
"Hinner ta en grogg till innan honan kommer"
Livet leker..eller hur är det Småland säger..schkååål tamje faan.🍾
Låst ämne

Tikkare: Bara att lyfta på hatten och gratulera! Superkul att han väljer att spela för Timrå. Det skulle varit så lätt att välja en guldkandidat i SHL istället.
Låst ämne

Gorkyman: Bjuder på SHL tips. Här år en klassiker från Twitter.

1. Blir
2. Svårt
3. Att
4. Tippa
5. Lagen
6. I
7. År
8. För
9. De
10. Är
11. Så
12. Pass