JonteD: Hahahahah Berglund. Skicka videon direkt så kommer Jonte inom kort!! Förövrigt en klassiker. Berglund gör mål i försäsong och man tänker, skall det lossna nu. Men när väl säsongen är igång så är allt i vanlig ordning och han värmer upp målisarnas magplattor.
Costanza: Ja vem vet.. Vad som krävs brukar man säga va? Gillar dock inte namnet.. Timrå IK ska det va!
Men en anrik klubb som Timrå som är närmare 100 år gammal och fostrat många stjärnspelare genom åren ändå inte lyckats tagits ett guld ännu. Hur kan lag som HV71, Luleå eller för den delen Växjö som nyss uppfunnit hockeyn kunnat blivit sånna storlag? Med SM guld hit & dit.. Vi har haft ungefär 91 år på oss tror jag & fortfarande inge guld. Hur många år tog det det Växjö? Vad som krävs förutom det sportsliga kan man ju diskutera..
TIK1928: Jag sa ju för 40 min sen att ni måste skjuta i krysset. Berglund lyssnade uppenbarligen. Farsan Challe, han lyssnade nog aldrig på nån. Växjö gjorde nog lite som Malmö och drog in 100-200 miljoner från företag och kommun (löner+ny arena). Få kommuner och sponsorer kan göra så.
Nisse på Mon or: Ja Söderberg fattar jag inte att man förlängde med, tafatt och inget vidare spelsinne. Blir det inte snart bättre så är det bara att bryta kontraktet, och ta in ngn från Egyptiska andra ligan
Costanza: Exakt, just därför kommer aldrig ”lilla Timrå” ensamma oavsett. Växjö är bara ett, tänker också på bl.a Luleå, Lidköping, HV71. Många klibbar som har en ishockey organisation som till och med är yngre än våran supportklubb. Jag tror en stor del till deras framgångar är en gemensam nämnare, dom spelar alla i större städer.. lyckats fånga större publik får in större intäkter, sponsorer, större arenor, mordernare utfall med mera..
Bigthelin: Vad är de jag sagt ända sedan i mars!!!!! Jo att Jonte skulle spela i Timrå denna säsong!!! O som sagt va jag har Uffe som kompis o min fru har jobbat med henne så så jävla fel har jag inte haft och enl Jonte själv ville inte han spela någon annanstans än i vårt älskade Timrå!!!!!!!
JonteD: Är aldrig avundsjuk på Timrå IK när jag vaknar upp på morgonen. Kul att ni får in en bra spelare till slut. Det hade kunnat vara värre...Björklöven går upp och jag går ner i fikarummet dagen efter.
Sputnik: Sa ju tidigt att ni skulle vinna efter 0-2 genom att skjuta i krysset och sen putta ut Jesus Dahlén på isen...Grattis Sputnik till en kanonspelare!
mikenomad: Haha! Har kastat lite VooDoo-ben! Tycker helt allvarligt att det är jättekul att Jonathan visar stooort klubbhjärta och spelar för er. Det lyfter Timrå IK och ligan och vi ska komma ihåg att Foppa var rätt nöjd då lockouten kom -95 och han fick åka hem och lira, samt bygga upp självförtroende.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen