Rytter: Hade idrotten varit logisk hade det varit jävligt tråkigt. Jag väntar fortfarande på att du ska killgissa hur mycket mer än oss ni drar in på NHL-kontrakt i år. Eller hur många fler Calder Trophy ni dragit hem.... väntar med spänning.
Kovalchuk: Nu är det så att jag blivit supporter relativt nyligen och kanske därför inte ser samma framtid som du, men i mitt perspektiv har vi värvat rejäla spelare (Lundin,Hartmann,Lööke,Dahlen,Brattström..mfl), dessutom är många spelare skriven på ettårskontrakt. Detta verkar för mig som att det definitivt finns ambition att kvala in till SHL igen. Speciellt med tanke på reglerna för kval ändras till nästa säsong och en potentiell kvalplats försvinner.
LaZerLasse: Ettårskontrakt är mer eller mindre standard i HA eftersom SHL får "sno" spelare fram till juni och att kontraktet inte bryts i fall man går upp. Med det sagt så håller jag med om att det finns en ambition att studsa tillbaka direkt.
nectis: Enligt Åhlund höll de helt enkelt inte måttet. Sputnik: Ja precis. Men här tror jag man kan se konsekvenserna i hierarkiskillnaden mellan klubbarna. Har en känsla av att Åhlund har betydligt mer att säga till om gentemot Stolt än vad Freddan har gentemot Nubben...
Rytter: Ok. Det visste jag inte. Kul med en djuplodande analys av matchserien. Det vore intressant med en genomgång av varje enskild match också. Om du orkar så skulle nog många här inne bli jätteglada. Tack på förhand!
Sputnik: Alltså jag orkar egentligen känslomässigt inte lägga mer energi på förra säsongen. Men när man ser vilken handlingskraft det finns hos oerfarne Stolt så minskar det ju inte kritiken man hade mot Nubben om hans handlingsförlamning förra säsongen.
Sputnik: Nä, går det så går det mentaliteten fungerade dåligt. Hoppas verkligen att man lärt sig av förra säsongens alla misstag på många plan. Upp till bevis!
Sputnik: Just de vi ska väl foka på den kommande säsongen o våra egna spelare som vi hoppas på o att alla får vara skadefria!!! Helt enkelt vi struntar i vad vissa vräker ur sig i onödan låt dom sköta sitt o vi hejar fram våra stolta furor!!😎👍👏
Ullf: Wow! ja, allt är möjligt ser man...Sedan kan man ju undra varför Nubben godkände det kontraktet. Eller så kan man inse hur mycket Timrå IK trodde på svedberg, man gick All In helt enkelt!!
RasmusVS: Ojdå, då ber jag om ursäkt för min rookie-kommentar angående kontrakten. fick för mig att fjolårets SHL sejour blev svårare med anledning av att vissa spelares kontrakt inte löpte ut föränn denna säsong. I vilket fall, VI SKA TILLBAKS IGEN!
Ingen kan någonsin vara så korkad att man går med på ett sådant kontrakt. Så det är nog skitsnack, annars är det verkligen läge för alla inblandande att avgå och betala förlusten det innebar ur egen ficka.
Ullf: Det är inte sant, dumt att ens dra igång såna idiotiska rykten, att du ens orkar ta upp sånt här, sen att du säger källor i plural så undrar man ju vart allt kommer ifrån. Är det inte värt att tänka efter lite själv innan man slänger ut sig såna rykten?
kulltorp: Du sväljer alltså ryktet med spö och hela helvetet, hur kan man vara så blåögd? tror du på fullaste allvar att Timrå IK fick böta 50.000 varje gång Brattström vaktade kassen?
Rytter: Helt enig! Det var helt rätt att Modo hängde kvar och att Leksand fick harva vidare. Det såg ju ut så i spelet och tack och lov slapp ni ju åka ur. Eller....va???? Åkte ni ur?... helvete....
Clay.2: Tror du får släppa Daniel Öhrn. Timrå var inte intresserad av han då Nubben byggde lag för SHL. Vi var mitt i ett brinnande kval mot Oskarshamn när han skrev på för Västerås. Så fråga Öhrn varför han inte kunde vänta på att Timrå kvalat klart istället. Jag tycker inte heller han skulle platsat i SHL med roll han velat haft. Så hade han verkligen själv velat spela i Timrå så hade han väntat nån vecka tills kvalet spelats klart och sett vilken division vi spelat i...
{Sputnik ) Det fanns många som inte var vuxna för SHL om vi tittar i backspegeln , att han inte fick nytt kontrakt när han lämnade Timrå var underligt tycker jag ..någon som vet ?
Clay.2: Han fick det allt svårare att behålla sin plats i takt med att vår HA-trupp blev bättre och bättre för varje år. Såg dessutom ut att inte köpa sin allt mer cementerade roll som brunkare, alls. Min tolkning är att Nubben (säkert även i samförstånd med Öhrn + agent) gjorde den samlade bedömningen att Öhrn behövde testa något annat för att få en för honom mer givande roll. Att dra till Norge verkar ju ha varit ett kanonbeslut med tanke på att karriären tagit lite mer fart sedan dess.
Knylan: Jag tycker vi behöver prata backar... OK så vi spelar inte i SHL längre men vi skulle verkligen behöva en 30 minuters back som kan leda den brokiga skara av backar vi har nu. Några är skadebenägna, några är orutinerade andra är ren utfyllnad. Vem faan ska leda backarna??? Westerlund tänker ju dra efter 4 matcher typ, Nielsen och Lerebäck orutinerade, Carlsson och Carlsson känns ganska tryggt. Westlund, Söderberg och Lander känns däremot som ren utfyllnad (hittills). O'Hårde känns faan som det sexigaste namnet i den backuppsättningen OCH han är SKADAD!!!
Tikarn97: Vart har du fått den infon? På Sportbladet senast idag så skriver man så här. "Oskarshamn har fortsatta diskussioner för att lösa 33-årige forwarden Johannes Salmonsson som senast spelade för kvalmotståndaren Timrå."
Gorkyman: Har alltid tyckt Westlund sett intressant ut. Men så fort han börjat komma igång så har han åkt på nån skada. Så hoppas han får vara hel så kan han kanske bli ett utropstecken denna säsong.
Jag tänker absolut inte gå så långt som att kalla Johannes Salmonsson svikare. Men nog fan sticker det i ögonen när han går till IKO efter att han deklarerat starka känslor för Timrå IK. Det finns gränser för hur själviskt man kan agera innan det blir osympatiskt. Man går exempelvis inte ut och tar en öl med sin kompis värsta fiende. Eller ligger med sin flickväns bästa vän. Inte om man vill bibehålla självrespekten. Om självrespekten inte betyder nåt kan man emellertid göra vad man vill. Som Johannes Salmonsson.
hubbenorlen: Förstår hur du tänker, absolut. Men..killen är 33år och har fått ngr bonusår med hockey som han inte räknat med. Antar att han får jäkligt bra betalt av ÖIK, så jag missunnar han inte att få spela elithockey och tjäna sina sista hockeyslantar innan hans karriär är över. Tycker vi får vara större än så. Men jag håller med dig i känslo-sak.
kulltorp: Bonusår han inte hade haft utan TIK. Men visst, låt honom tjäna några extra tusen i månaden i en historielös klubb som spelade ut klubben han "kände så mycket för". Låt honom åka på spö i 85 procent av matcherna en säsong till innan det är dags att lägga av. Det lär betyda mycket när han sammanfattar sin karriär. Han hade verkligen chansen att göra nåt beständigt och betydelsefullt hos oss om han hade stannat kvar och spelat upp oss. Men han är uppenbarligen inte den trofasta typen. Det är hans meritlista bevis på, om inte annat. Men skit samma. Han lär ångra sig till våren, efter IKO-TIK 0-4 i matcher. Ordningen återställd.
kulltorp: Salmonsson som förövrigt lirar i sin 7:e SHL klubb. Rekord tydligen för legoknekten. Jo jag förstår att han ville tjäna slantar i SHL, han har varit tydlig med det. MEN att han går till Oskarshamn kommer jag inte godta, kalla mig trångsynt men nån heder trodde jag faktiskt det fanns i kroppen på karln. Läser man hans presentation av Oskars så får man samma vibbar som Guter. Money talks och floskler. Kan lova att det är inga vackra ord om Laxen på Twitter. Som jag sagt han skulle hållt tyst om sitt hjärta för Timrå, sånt går inte obemärkt förbi supportrar. Även om jag inte är beredd att skriva så hårda ord så är klart detta svider.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen