{9348}: Hade faktiskt inte reagerat på det innan, men det är ju intressant som du klistra in. "sen om det blir tidigare då blir de det. Men vi får se, det är lång tid kvar på säsongen här, vi spelar bra och har ett bra lag."
Har väl iofs med osäkerheten med Coronan just då att göra när han uttalade sig så. Han har väl dessutom inte upplevt sig i form helt efter han var drabbad av Covid själv.
{9348}: Jag menar ju att han kan komma nästa säsong alltså, inte så troligt redan nu.. Är ju nästa år Viggo är 6 år och börjar Förskoleklass. Alltså menar jag att även om vi inte går upp så tror jag chansen är rätt god vi har en härförare i Lander nästa säsong. Alltså är det inte do or die för Nubben att vi går upp i år. Däremot har han ju snackat om att det vore intressant att gå upp med detta gäng då han tror han får behålla de han vill ur truppen denna gång och bygga för framtiden i SHL. 👍
{9348}: Var ju i podden med Adam som jag också refererade till en del, Adam pressade Anton lite och man fick vibbarna av att han kunde komma hem även om Timrå var i HA.. Jag sa ju inte att han kommer, bara att han hintat om att det kan bli spel även om det är HA för Timrå? Eller kanske misstolka vad du mena?
” - Min äldsta grabb Viggo fyller fem i april här och vi har sagt att när skolan börjar, då ska vi vara hemma... sen om det blir tidigare då blir de det. Men vi får se, det är lång tid kvar på säsongen här, vi spelar bra och har ett bra lag. Vi har chans att vara med om att vinna, vi får se vad som händer men det lockar, ja.”
”Anton Lander tycks vara den svensk som drar in mest. Han har en månadslön på strax under 950 000 kronor, uppger den ryska källan. Bara fem spelare drar in mer i ren månadslön än Lokomotiv Jaroslavl-stjärnan, ”
Olli Hahl: Lander har ju hintat om att han vill hem till Sundsvall när Sonen börjar skolan. Sonen blir ju 6 år nästa år. SHL eller inte spelade ju ingen roll då vad man förstått, även om det är en bonus givetvis..
{9348}: Jag som läste för snabbt första gången när jag tittade. Däremot så är det svårare att tappa de poängen på 2 poängsystem och att Lokomotiv ändå går bra. Skall väl vara att Ryska ligan också blöder och man då är beredda att släppa Lander om han verkligen vill hem med tanke på Corona, familjen och sådär... Handlar nog om en del miljoner som jag förstår Lander inte vill avsäga sig bara sådär dock..
{9348}: Jasså. Jag kanske sett fel tabell då. Den jag såg låg Lokomotiv 4 eller 5 i sin division. 🤔 Edit:förstod vad du mena nu. Ja 16 poäng är nog rätt svårt att tappa. Måste förlora 8 matcher bara för att tappa de 16 poängen. Ser det som otroligt man tappar det på på 2-poängsystem.
Den här minns ja mycke väl! 2007/2008! Vi had ett av de bästa lage vi haft nånsin! Ja had äran att träff dom på Scandichotell i Jönköping inför 4 matchen i semifinalen! Ja had gjort Jönköping( Damen å dricka )den helgen å skull se matchen å bodd på samma hotell. Challe å ja snacka kvällen innan i baren å la upp taktiken. Matchdan så åt ja mä hela lage i resturangen å fick alla autografer på en röd Timråtröja ja had på mig! Ja gräm än Ida att ja lagt bort den! Dä va ett minne man sent glöm!😊👍
Sputnik: 16 pinnar ner till platsen 9. Top8 båda divisioner går till slutspel Svårare tappa 16 pinnar på 4 dagar dessvärre. En grej är att sju lag har fler pinnar än landers lag båda divisoner inräknade kanske inte tror på vinst endå och släpper iväg lander om han verkligen vill åka i väg
Dr.Krykov: 2 poängsystem som NHL i allafall, vilket i slutändan gör det mindre troligt de tappar 20 poäng. Jag drömmer givetvis också om Lander i Timråtröjan men ser det som alldeles för långsökt redan denna säsong.
Olli Hahl: Så är det nog. Hittade något dokument som tyder på att man måste betala för att registrera övergångar i hockeyförbundets system. Så då är det ju ingen ide att ta bort någon som ändå inte spelar i Sverige. :)
Timråhej: Sanardac är en lurig en. Kommer in och droppar teasers sen blir det tyst. Nästan så man skulle kunna tro Nubben startat ett acc för att ha lite kul med oss här på HS. 😂
Sputnik: ST har en artikel om vilka de tycker TIK ska värva (se länk) men som vanligt porrar de ju bara ner sig i offensiva forwards. Nubben letar ju brunkare och inte poängmakare som tappat stinget. En klon av Hartmann står nog högst på önskelistan. Vilmos Galló var ni ju inne på tidigare och den känns ju än mer klockren i s f