1150x200-xhrrlxov1onokf5.jpeg

Timrå IK

SHL · 595549 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2020-2021

Sv:Silly Season 2020-2021
Johan Svensson
Läsarkommentar
I dag 20.04

De försökte med Gallo och Erik Karlsson. Men vad jag hör från KooKoo så avser man inte att släppa fler än Ytterell. De vill inte släppa ordinarie spelare i laget. Ytterell fick knappt spela.

Zäta75: Vad grundar du det på?

rabon: Löven värvar från Teg.

rabon: Sebastian Manberg, spelare från Div.1.

EArk: Ny tränare? :-P

Andersson: Tvångströja och gagball efter slutsignal

bar mofftak: i så fall borde det vara sjukt lätt att bänka Olofsson ;D

Lub: Mellan kl 23.00 till 00.00 släpps bomben!

bar mofftak: Helt enig. Släng på lite för höga tankar om sig själv så kan vi ha ett problem.

EArk: Kenttä presenterar deras nyförvärv (dvs hela Rochester Americans från AHL).... 😬🤪

Jåkkinen: Terapi och tabletter

EArk: det ryktas om att Kentä har psykat ur fullständigt och lagt ett bud på hela AHL-laget Hartford Wolf Pack och intecknat hela Hotell plaza i umeå som pant för betalningen.

{297}: Jo. Men nu pratar vi om E.K. Dvs någon som har ungefär samma poängproduktion i KooKoo som Jeremy Boyce hos oss. En helt ok spelare men inget man betalar mycket pengar för och slänger in i förstalinan.

Gallo däremot...

löven igen??
där åker spelare in o ut

Olli Nomadinen : Hartmann sitter och ser skön ut medans Gallo åker förbi och hånflinar efter vinst, hur fan ska Daggen överleva det?

Löven presenterar nyhet kl 20 iaf

bar mofftak: Precis den risken jag ser. Vi har redan många forwards som förmodligen räknar kallt med fortsatt förtroende efter en kanonsäsong och vad händer om det kommer en dyrgrip som också förväntas ha en topproll? Personligen tror jag mycket mer på Gallo om det handlar om potentiell succé. Tycker mig se en tydligare lucka han kan fylla i en line up.

spänning...va som händer😉😉😉
målis...nå mer?

Sputnik:
Här snackar vi spelidé!

Jåkkinen: Givetvis kan jag ha fel i och självklart kan det funka ändå. Det jag menar är mer att man alltid tar en risk når man plockar in en stark individ i en redan välfungerande grupp. I värsta fall kan det ta mer energi än det ger. Men förhoppningsvis, om han nu skulle ansluta, så blir det en kanonförstärkning. Som Timråit så är det ju det man håller tummarna för. Jag tvivlar dock inte på att den info jag fått om honom stämmer, men vad som talar emot min tanke är å andra sidan att jag håller Nubben högt och litar stakrt på hans omdöme i frågan.

Får vi klart med Gallo köper jag tårta

Olli Nomadinen : Haha Gallo vs Daggen. Snälla Nubben make it happen. 😅

bar mofftak: om det finns pengar som kan gå till en spelare som definitivt skulle vara en förstärkning så förstår jag inte om man inte shoppar. Vi spenderar då en miljon för att bättra på chanserna att gå upp och öka intäkterna med 40 millar? -1 mkr +40 mkr? Snackar inte om att äventyra ekonomin eller att det absolut finns en massa spelare att välja mellan men finns pengarna och spelaren finns, då tycker jag att det är en no brainer att shoppa.

Jåkkinen: För att inte tala om hur han skulle kunna sitta och se skön ut framför Daggen

Eugen Sandberg: Jag har bullat upp här. Detta måste vara som uppesittarkväll med Bingolotto är för den gemene svensken 🤗

PontusPilatus: Jag har också lite svårt att förstå upphetsningen runt E.K.

Det är inte en ny Dahlén så knappast någon jag tycker vi ska lägga en miljon på. Vi har också historiskt haft svårt att bänka dyra spelare när de inte förtjänar sin istid (lex Svedberg).

Men visst, till rätt pris är det givetvis någon vi kan hitta plats för.

{297}: Hördes ju konstigt men vad vet man. En Gallo hade ju varit trevligt till slutspelet dock, jäklar vad han hade retat upp Lövenspelare om vi ställs mot dom.

Jåkkinen: inte för att vara sån men han var väl med och spelade upp laget i shl så hur svår kan han vara, tänker jag?

PontusPilatus: Många i laget har ju redan spelat med honom. Med tanke på hur noga ledningen är med en fungerande grupp så vore det konstigt att gå efter EK om det finns tveksamheter på den fronten?

{9373}: Jag tvivlar inte på att E.K. varit och är på radarn. Dock är inte jag lika upphetsad som alla verkar vara över att han ska komma in i det här läget. Vad jag har förstått från tidigare lagkamrater så handlar det om en ganska stark individ som kräver rätt stor plats och uppmärksamhet i en grupp. Därför ställer jag mig ändå lite tveksam till att det vore ett jättepositivt tillskott i en redan harmonisk trupp. Men, visst vore det spännande att se vad han kan tillföra på isen!

Jåkkinen: dom har ju till och med pensionerat två spelare under säsongen och är inne på sin tredje tränare (femte om man räknar andretränare?) så visst händer det saker där.

Olli Nomadinen : Haha Gallo och E.K som profilbild. Zanardac är verkligen iskall. 😂

KulltorpsOlli: Läste precis att Modo har plockat in 14 spelare under pågående säsong, stämmer det så ligger tom Kentää i lä?

Sputnik: Ja den här säsongen känns snarare som världens längsta försäsong just nu..

{9373}: Varför har du bytt nick?

Sputnik: Ser Kentää framför mig, likt en galen shoppoholic, stå längst fram i kön på ett nyöppnat varuhus med spelare i hyllorna....

{9373}: Du har stabila kontakter helt klart. 👍

Charlie2: Märks vi inte har nått att spela för eller att vi fått vara på plats denna säsong och man väntar på att slutspelet skall dra igång. Testosteronet flödar minst sagt. 😂

{9373}: Kan det kanske vara så att mycket sitter i pengarna? Kanske det jobbas febrilt från Timrå nu att få in sponsorer?
Låtom oss swisha en slant till :-)

Sputnik: Tycker det är skitkul, nästan som kval det här, hopp å förtvivlan, å en jäkla aktivitet på forumet :D

Olli Nomadinen : Haha ok att jag varit peppad inför deadline. Knappast ensam ute bland de timråitiska skarorna bland social media.. Men vi leder serien och givetvis har jag stor tro på detta lag vi redan har. Ändå är lyckas vi på HS hitta sätt att köra deceniets pajkastning utan mening. Kom igen boys and girls och spara det till nån bottensäsong istället och njut. 😂

Olli Nomadinen : Jag är inte lika säker som ni andra....
Tror verkligen att ngr bra nyförvärv kan behövas när det spetsas till...

Timråhej: som jag förmedlat tidigare i januari

#2137889 · Sanardac
· 2021-01-31 21:14
Jag vet inte varför Erik Karlsson blev som ett skämt här på sidan. Ytterell Som ryktas till MoDo spelar också i KooKoo. Det är seriösa samtal med EK.

www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/ytterell-lamnar-finland-klar-for-allsvenskan/

Röda Tallen: In Nubben we trust. Säger Nubben att vi utan förstärkning ska ta oss upp. Då ska jag göra allt i min makt för att det ska bli så. Sveriges bästa sportchef!

Timråhej: Då är dom på 7 backar, 16fw

Timråhej: Ytterell från KooKoo till Modo... dom verkar kunna släppa någon spelare iallafall... frågan är om dom nu vill sälja av mer.

Röda Tallen: skönt med ett livstecken iallafall...

Hoppet lever:
Jennifer Engström ST på Twitter:
”Nubben jobbar fortfarande på att få in något, men ännu är det inte klart om det går i lås”. #timraik

11 min sedan

« · 2149550 · »