1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2021-2022

« · 2189064 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Yes hon kommer från Sundsvall. Har dock fått höra att dom ska ha gjort sig av med huset här hemma och skaffat nytt i Karlstad, men det får väl tiden utvisa.
Låst ämne

7043: Sebbe Erixon är en bra back. Anledningen han inte spelade slutspelet och en del innan dess var för att hans fru mått dåligt, psykiskt tror jag och har därför velat vara hemma och ge extra stöd med familjen. Ännu en anledning att de lär söka sig hemmåt då frun väl är från Sundsvall/Timrå?
Låst ämne

Spock: Exakt. Har svårt komma ihåg vem som stavas hur :-P
Låst ämne

Greven: Visst menar du Albin Carlson och inte Jonathan Carlsson?
Man blir ju snurrig av att de har ett respektive två s i efternamnet.
Låst ämne

Villervalla: Väljer att bara namnge de jag vill ha kvar + Lander givet förutsättningen vi skulle gå upp:

Johansson. X

X. X
Hardegård. Carlsson
X. X
Svensson, Westerlund

X, Lander. X
Dahlén. Lundin. Lööke.
Lodin, X. X.
Liljewall. Madsen. Blomqvist
Boyce
Låst ämne

7043: Lindelöf är jag lite tveksam till, när han kom tyckte jag att han var bra men har inte visat mycket nu, Det märks att det finns där, kan det vara mentalt, ja jobba på det då.
Wedin borde in där också och eventuellt Strömberg och kanske Kinvall på lån om nu HV åker ur vilket det verkar som.
Låst ämne

Villervalla: Lööke får ju givetvis följa med upp om vi når dit, även hartmann, dock längre ner hierarkin. Han har ju inte bevisat att han på förhand går in i en toppkedja iaf. Liljewall hade nog passat utmärkt som en 4e center.

Sen tycker jag många håller Sebbe Erixon alldeles för högt. Skadedrabbad ett tag nu och i Färjestad han har väl dom senaste åren huserat i ett 3e backpar? Att backar som Hardegård, Svensson, Carlson osv hade fått följa med är ju rimligt, men det kommer behövas 2-3 nyförvärv av högre klass oavsett.

Om jag själv får tänka realistiskt så hamnar jag nånstans i detta:

X - Lander - X
Dahlén - Lundin - X
Lodin - Olofsson/X - Lööke
Hartmann - Liljewall - Blomqvist
Madsen - Boyce

X - X
Hardegård - X
Svensson - Westerlund
Carlson - Lindelöf

Johansson - X
Låst ämne

Walle2: Snacka skit.
Låst ämne

9108: Jag väntar på att du ska namndroppa lite från dina agentkontakter, det vet du ;-)
Låst ämne

Villervalla: Borgman borde väl bli tillgänglig
Låst ämne

Walle2: Köp en ny.
Låst ämne

Walle2: O ni har ingen!!!!
Låst ämne

Walle2: det där är inte ens provocerande, bara korkat.
Låst ämne

Villervalla: Ni har nog bara en som håller o SHL och det är Lundin..
Låst ämne

7043: Tveksamt om Lööke håller i SHL, Hartman tycker jag gör det, lite ojämn kanske men när han är bra är han bra.
Tveksamt om Blomqvist, Liljevall kan nog ta en plats.
Backar Sebbe går definitivt in i första och behöver en defensiv back som Svensson bredvid sig.
Hardegård blir nog bra och A Carlsson är HAs bäste back så det blir nog bra. Westerlund växer för varje år och tar nog en plats och J Carlson är definitivt en otroligt stabil defensiv back. Sällan ett fel och spelar enkelt och på säkerhet.
Låst ämne

7043: Håller med dig, men denna backsida i år är betydligt bättre än den backsida av medelmåttiga spelare på HA nivå vi hade senast. Drugge, Söderberg, en för ung Hardegård, Otränad seg Jalaasvaara och Molinder är för att ta några. Tar vi Svensson,F.W, Hardegård och Carlson så har vi en fin grund att bygga vidare på. Sen 3 backar ac bra SHL nivå, gärna 2 spetsbackar så är vi nog rätt bra rustade.
Låst ämne

Villervalla: njaaa.

En sån som Hartmann är tyvärr inte närheten av att gå in på dom två första kedjorna i SHL. Och vart är Lööke? Sen har ju både Liljewall och Blomqvist kontrakt så dom måste du även räkna med.

Sen är den där backsidan i stort sett allsvensk. Nyförvärven hade behövt vara toppbackar som går in i 1a och 2a backpar.
Låst ämne

Vad sägs om detta?
Dahlén-Lander-Pääjärvi
Lodin-Lundin-Hartman
X-x-x
Olofsson-Boyse-Madsen

Erixson-Svensson
A Carlsson- Hardegård
Westerlund-X
J Carlson-X
Låst ämne

Lub: Ah okey , tack så mycket :)
jag tycker timrå borde köra på en finsk kedja igen om ni går upp få tillbaka känslan med Timo Mika och Riku, kan aldrig gå fel!
Låst ämne

9108: 13-14, 14-15
Låst ämne

Andersson: Kommer du ihåg vilket år ni hade honom?
Låst ämne

9108: tyckte han va bra , men försvann rätt fort
Låst ämne

Tänkte höra med er, har inte ni haft en målvakt vid namn Jonathan Iilahti förut?
Låst ämne

BlackBay: Jag får lite Nubben Goes Frölunda - känsla på Karlin. Det är en sak att jobba i en pytteförening med små medel utan ngn som helst press, mot att komma till Modo där alla tror att man är världens bästa hockeylag varje vecka. ( Fast de egentligen är mycket sämre än Västervik)
Vi får se, jag ger han till 2 januari 2022, sen är han borta...:-)
Låst ämne

9108: Jag kan säga att den pöjken väljer Timrå 100ggr av 100 om vi spelar i samma serie.
Låst ämne

BlackBay: Jag tänkte just kolla med diverse kända spelbolag (jag tänker faan inte göra gratis reklam för dem) vad man får för odds på att Karlin stannar kontraktslängden ut...
Låst ämne

BlackBay: Man förstår att de måste ha HA:s största budget när 2-5 tränare ständigt ligger på deras payroll
Låst ämne

Rallarn: Ryktet säger väl att kontraktet är på tre år?
Så går man enligt Modos filosofi så antar jag att man budgeterat för att betala honom vidare de 2,5 åren efter att han fått sparken i januari.
Låst ämne

Undra hur länge det dröjer innan Karlin får kicken?
Låst ämne

Perreman: Nej han sa inte specifikt från nått land alls. Han sa att det lär bli mer utländskt denna gång än senast i så fall då marknade lär va tunn på toppspelare från Sverige.

Känslan säger en del finskt då han haft lycka därifrån förrm 👍
Låst ämne

Charlie2: Vi får väll helt enkelt äga det i så fall. Det är ju där skon klämt för Americanosfansen, att de inte vill stå för att de är en transatlantisk koloni.
Låst ämne

Perreman: Det stämmer! Haha fan vad vi kommer få igen då för americanos, men vem vet? Kanske vi slår till med mexicanos? :D
Låst ämne

thorwald: Var det inte så att Nubben själv spekulerade i att om vi tog klivet upp så var fokus betydligt mer på transatlanter än förr?

Tror själv att Anton Lander och Sebastian Erixon är de enda som vi kan tro på om vi går upp av de namn som spekulerats i här nyligen. Pääjärvi kan nog mycket väl landa i Malmö, Emil P sticker nog iväg utomlands och det gör nog Wedin och Kinnvall med.
Låst ämne

Självklart vore det kul med några hemvändare. Men enbart hemvändare som nyförvärv? njaa ställer mig tveksam
Låst ämne

7043: Haha, ja det hade varit något det. Frågan är ju om Pääjärvi är välspenderade stålar, i den situation vi kan komma att stå inför? Han går fortfarande och väntar på att få produktionen att lossna, vad det verkar. Gjorde 34 poäng som 19-åring i Oilers, första säsongen efter att han åkte över. Mer har det aldrig blivit.

Märkligt ändå, men han har ändå klamrat sig fast på absolut högsta nivå mestadels.
Låst ämne

Koom hem
Låst ämne

Knylan: Dom stålarna kan vi lasta på Pääjärvi om möjligheten dyker upp😁
Låst ämne

Puckat: Jag lägger mina förväntningar kring en eventuell återkomst för Didde där också, att det inte riktigt är där han är i sin karriär just nu. Fem plus-karaktär, spelar stenhårt. Har lyft enormt med istid för HV nu i de här matcherna. Är på god väg in i sin absoluta peak i karriären nu också, om några år kan den där spelstilen börja kosta på betydligt mer. Får han inte ett jävligt lukrativt kontrakt i SHL så kan det mycket väl bära utomlands. Det är så det känns i alla fall, men det är möjligt att jag uppvärderar hans status utifrån hans historik här. Att man skönmålar en smula.

Oavsett vad har han jobbat upp en status i ligan där lönebilden förmodligen är betydligt fläskigare än vad vi rimligen bör lägga på den där typen av back. Vi kommer behöva lägga de stålarna på annat. Tror jag.
Låst ämne

Lub: Lander och Sebbe E skulle jag nästa säga är 100% klar om vi går upp. Hållander drar över till Kanada. Pytteliten chans att Kinnvall kanske kör ett år till i SHL med tanke på hans skadefyllda säsong, annars NHL/AHL. Tveksam på D.Strömberg, känns som att han vill fortsätta pröva vingarna lite. Wedda visade ju ändå att han tror på satsningen Timrå tänkte göra senast vi var uppe i och med att han hade en 3-årig kontraktsförlängning klar. Jag skulle säga att det är 60/40 där fördel att han spelar i TIK. Emil P tror jag kan få ett hyfsat lukrativt kontrakt i utlandet och verkar inte jättesugen på en hemkomst vad man kunnat läsa sig till iallafall
Låst ämne

Sputnik: länk ?
Låst ämne

Sputnik: Men avstängning på Lodin för filmning. Nä ja ä inte bitter!
Låst ämne

7043: Lotterinämnden igäng ingen avstängning på Liss!
Haha det framgår tydligen inte av filmsekvensen att Liss använder del av klubban i smällen mot ansiktet och slår upp näsan så det blöder.🙃
Låst ämne

9108: Får Hållander själv bestämma är valet enkelt.
Låst ämne

7043: Vem vet, han trivs verkligen bra uppe i luleå med.
Låst ämne

Sputnik: Tror CSKA Moskva är ute efter hans underskrift. men kan ha fel
Låst ämne

9108: Men blir hans sejour på andra sidan pölen kortvarig så är Timrå förmodligen hans enda alternativ, om vi är SHL.
Låst ämne

9108: OM vi går upp är ju drömmen duon Lander och Pääjärvi som sagt. Även om Pääjärvi är ett långskott. För mig det stod han var klar för nått lag men inte bekräftat vart på Elite prospect?
Låst ämne

Lub: Anton Wedin och Kinnwall kan du nog glömma...och Emil P...
Låst ämne

Sputnik: Stämmer bra det med Hållander. han ska över pölen nästa säsong
Låst ämne

Lub: Hållander skall ju över efter slutspelet läste jag häromdan. Emil.P är väl känslan att han drar utomlands?

Sebastian Erixon lär ju komma hem kanske? Annars är känslan att Nubben kör Finlsandsspåret en gång till.🙂
Låst ämne

« · 2189064 · »