1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2021-2022

« · 2212333 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2021-2022
Dead Wing: Ok missade det. Tror dock att det inte är omöjligt i så fall, om Nubben värvar tjeckiskt så skadar det nog ej med 2 då de kanske trivs bättre socialt. Kanske också likt fallet LaLeggia och Zajac där man spelat med varandra förut och varen faktor till att vi lyckades landa dem bägge?
Låst ämne

7043: Hehe tror det blir snudd på omöjligt, Madhawk eller annan press kommer alltid sniffa upp. Nog mer upp till Nubben att vara snabb med pressmeddelande så fort kontraktet är skrivna i så fall. 😉

Bara kolla på Zajacs och LaLeggias agent som skrev hintar på Twitter innan Timrå ens presenterat. Det glappas alltid från nått håll och det får vi nog leva med tyvärr..
Låst ämne

Sputnik: Andrej Nestrasil 🤷‍♂️
Låst ämne

Sputnik: luffaren postade också kryptiskt 2 tjeckiska flaggor tidigare…
Låst ämne

dr-nix: Och tanken nu är givetvis att han ska åka över och testa på spelet där borta. Annars hade han inte lämnat Luleå. Utlån en tredje säsong känns långsökt med tanke på att han verkat ha tagit stora steg under den här säsongen. Sen får vi se hur det går, men hans spelartyp kan nog bli ganska långvarig där borta. Inga superhöga produktionskrav heller.
Låst ämne

Sputnik: Eller så låter vi det få vara en hemlis för en gångs skull, så klubben kanske kan få presentera en spelare som 99% av supportrarna inte kände till. Tycker det är extremt tråkigt när samtliga nyförvärv/förlängningar avslöjas i förväg.
Låst ämne

Hank: Hörru din luring, nu får du svara vilken spelare ryktet handlar om,kan inte komma in med en teaser sådär bara utan att avslöja mer. 😉
Låst ämne

dr-nix: Okej, i det läget blir det genast mer intressant..
Låst ämne

Rip Kirby: enligt EP har han varit på lån till Luleå dom två senaste säsongerna.
Låst ämne

Rallarn: Jag förstår inte, Hållander har väl kontrakt med Luleå, eller?
Låst ämne

7043: Jag skulle gärna se Hållander i Timrå... 👍
Låst ämne

Rallarn: Min känsla är att antingen slår han sig in i NHL eller en utlåning till SHL, vilket blir oss då.
Låst ämne

Olli Nomadinen : För att sedan låna ut honom, gratis naturligtvis, till Modo. Bara för att vi kan.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Man är fortfarande nyfiken på vart Hållander kommer spela kommande säsong, Timrå eller AHL?
Låst ämne

Jag tycker att vi ska värva Gerry Fitzgerald från Löven.

Bara för att vi kan
Låst ämne

Niikeliito: Hövve på spiken, exakt min känsla. Var ingen av de 10 som kittlade jättemycket där
Låst ämne

Nisse på Mon or: min spontana känsla är att Abbott kommer att kosta mer än det smakar..
Låst ämne

Något för Timrå?
Saxat ur Hockeynews...

"Dominik Furch, mv, 31 år

Kommentar: Den tidigare Örebromålvakten har haft ett tungt uppdrag i KHL:s bottenlag Dinamo Minsk, men har imponerat utifrån förutsättningarna. Många KHL-lag har redan gjort klart med målvakter inför kommande säsong, vilket lär innebära att han får söka sig någon annanstans. En återkomst till Sverige, där han dessutom har imponerat, känns inte omöjlig."

"Spencer Abbott, fw, 33 år

Kommentar: Den tidigare Frölunda, Mora och Leksandsforwarden tillbringade den gångna säsongen i den tyska ligan där han stod för nästan en poäng per match. Börjar komma upp i åren, men är alltjämnt en skicklig rajtare som har egenskaper som passar väl in i SHL. Abbott är en forward som skulle kunna ta en topproll i ett litet mindre lag i SHL."
Låst ämne

Sputnik: tror oik gör bäst i att behålla nuvarande arena och göra sig bekväm i allsvenskan där dom hör hemma. Ny arena i deras situation blir bara en ny KHK-historia.

Tycker faktiskt att play-in känns som en väldigt nykter målsättning för oss. Baksidan är bra nog, forwardsidan än så länge har potential att vara bra nog och JJ i målet "duger" men vi är inte ens klar där så tror vi kommer va bra nog där också. Dessutom har vi ante K på backarna så bakåt känner jag mig i dagsläget jävligt trygg. Inte som sist då det inte spelade någon roll hur många mål vi gjorde, motståndet kunde alltid göra fler.

Dessutom tävlar vi mot:
IKO, som inte har förutsättningar för att spela i SHL, tror deras roliga är över nu.
Brynäs, som stormar rejält just nu, tror inte gruppen mår så bra där
LHC, som alltid är kass
Och Malmö som länge fått klara sig på rätt liten budget pga skulder(om jag minns rätt).

Tror det blir en rolig säsong som nykomling!
Låst ämne

Spock: Hehe jo det gör det givetvis. 🤪
Som förståeligt är så hajade nog de flesta vad jag menade ändå. 😊

Det svajar förövrigt lite lite i Oskars och verkligheten verkar komma ikapp dem lite..
Låst ämne

Sputnik:" Lägg därtill Oskarshamn som jag har svårt att se bakom oss. "

Saknas det ett INTE i den meningen?
Låst ämne

Sputnik: Tror som sagt Nubben lär landa nått spännande på de 2 sista forwardsen han sagt är spets. Visst mycket skall falla väl ut bland övriga men kollar man Malmös forwardsuppsättning så skall inte våran vara mycket sämre på förhand. Lägg därtill Oskarshamn som jag har svårt att se bakom oss. Brynäs lär få det tufft i år igen med allt som stormat krung dem. Play in skall kunna vara ett realistiskt mål trots allt. 🙏
Låst ämne

söder över: Han är ju ordinarie i Red Wings... men varför inte? Samma färger...
Låst ämne

Matsg: det måste isf vara Filip Zadina… den enda som kan tänkas trivas i Timrå och som besitter någorlunda önskvärd kompetens…
Låst ämne

Timrå Isstadion: Låter spännande med en tjeck eller slovak ! Gärna en spetsspelare typ Hrivik eller Cehlarik...
Låst ämne

Hank: Jagr?
Låst ämne

Sputnik: Patera, Proschaza eller Vejboda?
Låst ämne

Hank: Center eller forward?
Låst ämne

Hank: NHL, AHL, KHL eller Liiga?
Låst ämne

297: Har hört 🇨🇿
Låst ämne

KulltorpsOlli: Vaddå, kollade de inte med dig först? 😳

😉
Låst ämne

KulltorpsOlli: Tydligen var det Eriksen själv som på videolänk från sjukhuset ville att de skulle köra ändå. 🙏
Låst ämne

Sputnik: Vet inte vad jag tycker om att matchen tas upp så snabbt?.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Verkar vara ok som sagt. 🙏
matchen kommer därmed upptas nu kl 20.30 vad jag förstått.
Låst ämne

Olli Hahl: Fruktansvärda bilder. Man blir fruktansvärt påverkad.
Låst ämne

Olli Hahl: Verkar ha varit vaken då han fördes ut iallafall.
Uppladdat:

0x600-eriksen.jpg

Låst ämne

ante08: Skönt. Hoppas verkligen det!
Låst ämne

UEFA: Christian Eriksen er stabil

Det Europæiske Fodboldforbund, UEFA, oplyser, at Christian Eriksens tilstand er stabil. Han befinder sig lige nu på Rigshospitalet.
Låst ämne

Olli Hahl: "Following the medical emergency involving Denmark’s player Christian Eriksen, a crisis meeting has taken place with both teams and match officials and further information will be communicated at 19:45 CET. The player has been transferred to the hospital and has been stabilised"
Låst ämne

Synct: 19.45 kommer nya uppgifter. Han är förd till sjukhus. Jag är ff tvek. Aneurysm. Det såg fruktansvärt ut.
Låst ämne

Synct: 🙏
Låst ämne

Olli Nomadinen : Finns bilder när han blir utburen på båren, då är han vaken, gott tecken.
Låst ämne

Olli Hahl: Det såg inte alls bra ut och det faktum att de avskärmade från insyn när de bar ut honom är inget gott tecken
Låst ämne

Jåkkinen: Hoppas att han överlever men jag har svårt att tro det. Äckligt sjukt... alla tankar till anhöriga o spelare.
Låst ämne

Olli Hahl: Hemskt. Tänk anhöriga som sitter och kollar, usch
Låst ämne

Olli Nomadinen : Kroppspulsådern... sjukt otäckt.
Låst ämne

Jåkkinen: Ja typ, nåt som bara brast såg det ut som
Låst ämne

brynäs08: Hjärtat lär ha stannat?
Låst ämne

297: Hoppas på Nubbens uttalade spets tillkommer. Sen har vi Lööke,Hartmann, Lundin och Alvarez, Walli som bubblare som jag tror kommer passa in på SHL hockeyn som spelas. Däremot kommer vi nog få se en lagmaskin mer än som Leksand där en kedja drog hela laget i princip.
Ett hårt arbetande lag, vi har bra mix på backsidan och förhoppningsvis spetsforward och förstecenter in så kan flera i laget blomma ut är min starka känsla!
Låst ämne

« · 2212333 · »