Olli Nomadinen : Emil P vore ett riktigt bra nyförvärv såklart. Bland de bättre vi kan få. Frågan är om vi då har råd med Hanzl och/eller Nestrosil? Alla 3 vore såklart drömmen. Då blir vi riktigt starka.
Hörde precis ett rykte från intressant håll att Emil P kommer presenteras av Timrå. Vet inte bärigheten i det här ryktet annat än att det kommer från en person med god insyn i hockey och SHL, dock inte Timrå specifikt
Laken: börjar man köra lindansen på slak lina i bottenstriden flera säsonger på raken så trillar man förr eller senare ner. Redan utan att vi fyllt de sista posterna så tycker jag att Brynäs är en bra kandidat till "lag vi ska ha bakom oss"
Gorkyman: kunde inte bröderna Connor och Keller Jones som spelade i Västervik vara nåt? Två åkstarka slitvargar. Dom var ju livsfarliga i varje byte mot Timrå.
vonDöbeln: Tränaren dock. Han kommer göra skillnad för dem.
Sebastian Ohlsson lär bli bättre nyttjad av Karlin. Vilken jävla acceleration han har Sebbe O, finns en Highlight från förra säsongen när han gör ett av sina få mål. Han ställer BIK spelaren genom att vara snabbare till pucken än vad som kan vara möjligt. Ser oerhört lustigt ut. :-D
Brynäs IF mår bra. Man backar 23 miljoner, men räddar det egna kapitalet tack vare att man skriver upp värdet på sin arena.
"Trots statligt stöd på över 14 miljoner kronor och ett omfattande besparingsarbete, där föreningen minskat antalet anställda med 13 tjänster, landar Brynäs resultat på svidande 23 075 578 miljoner back."
OlliJanne: Hoppas på Hanzl och Nesteril. Det blir det bästa för Timrå tror jag med två spelare från samma land som dessutom har spelat tillsammans tidigare. Tjecker brukar gå bra i Timrå så förstår att Nubben hugger där. Det blir vår Hanzl and Gretchen, Hans och Greta på tyska.
Synd att vi inte har råd med en målvakt som Marc Andre Fleury eller Carey Price. Fantastiska målvakter i Vegas Knights och Montreal Canadiens. Jag är dessutom rätt säker på att Vegas Knights vinner NHL för första gången i år. Det ser riktigt starka ut. Islanders är bubblare, men tror inte att de rår på Vegas. Det tror jag inte att regerande mästarna Tampa gör heller. Roligt med Vegas som relativt nytt lag om de får vinna.
Niikeliito: ska Hanzl in är det väl bättre att vi värvar en tjeck-kompis till honom. Har vid råd med 2 tjecker OCH Jacob Nilsson så gärna det men just borde/verkar huvudspåret vara Hanzl och kanske Nesteril. Hanzl har ju Nubben bekräftat att han jobbar på men Nesteril ryktet känns inte lika bekräftat
Walle2: Hur kul ska det bli med 20 säsonger till i HA? Så länge ni tror att ni kommer gå upp i SHL med mediokra spelare som Hutchings, som klarar av att göra 5-6 pinnar mot Tingsryd hemma men som är helt osynlig i viktiga matcher, ja då får ni det tungt.
Löven är ett fuskbygge som försöker ta sig upp i SHL med konstgjord andning. Det kommer alltid vara minst ett lag som får ihop det bättre med gruppen så länge ni försöker bygga ett lag runt fixstjärnor utan hjärta.
Bragd-Birger: utan att förringa Dahléns betydelse för klubben så är jag beredd att hålla en tjeckisk landslagsspelare/KHL-spelare högre, rent hockeymässigt. Sen är det garanterat mer som ska klaffa för att få ut Max av spelaren men kan nubben landa Hanzl och han den där Panodil, då är jag inte ett dugg orolig.
Chartrar vi tåg till Gävle till hösten som the good old days? Man vill ju bara se detta Timrå IK på isen nu och jag håller med om som många skriver att det är en bra känsla inför säsongen. Nubben levererar exemplariskt!
Walle2: Fina pengar, det förtjänar han och han ska vara nöjd, hade ju varit värre o hetat Ottosson i efternamn med dålig lön i en förening som verkar tro att dom är ett amerikanskt NHL lag.
Olli Nomadinen : Är garanterat ett nervöst Brynäs-troll som är skadeglad och ser en strimma hopp om att inte komma sist nästa säsong. Han missar dock att det inte är någon större chock för vår förening då dom allra flesta redan kallulerat med att Dahlen skulle sticka till NHL. Vi har med i princip alla (utom Dahlen) vi ville behålla från fjolårets succelag som körde över allt motstånd samt kryddat vår backsida rejält och siktar på att ta in två tre spetsspelare innan det är klart. Jag är INTE orolig över nästa säsong snarare förväntansfull då jag är övertygad om att vi utan problem når play-in. Dom som håller på Brynäs och Oscarshamn har nog mer rätt att vara nervösa inför nästa säsong. Deras supportrar letar nog halmstrån till brister hos nykomlingen för att finna en strimma hopp åt sig själva.
Har varit helt övertygad om att man skulle få se Jonte i rödvitt i vinter, men...nu verkar det kanske lite fåfängt. Fattar att han tar chansen om det nu är så att han har ett bra läge att slå sig in i en realistisk, offensiv roll. Dock: jag tror inte han är redo. Skulle bli grymt förvånad - och genuint glad för Jontes skull - om han lyckades. Ska bli intressant att följa.
Oavsett så står vi inte och faller med Jonte. Backsidan är eoner från den vi hade senaste SHL-debaclet. Falk, Söderberg, Molinder, Drugge, en valpig Hardy...brrrr. Framåt har vi kvar många av dom spelare som såg till att vi hade HA:s överlägset bästa offensiv i fjol. Klar likhet med hur det såg ut efter avancemanget 2000. Lundin är vår Micke Lind. Lööke, Hartmann, Wall-E, Olofsson våra Matthiasson, Carlsson, Sjöberg, Crippe. Typ.
Vår Zäta saknas (Jonte), som galjonsfigur betraktat, men får vi in en riktigt bra förstecenter kommer vi ha det bättre förspänt på den positionen än vi hade 2000 (Zupancic och Magnus Salmi i all ära). Och betydligt bättre än 2018/19. Ytterligare en spets-fw med dokumenterad poängförmåga, så...jodå. Då bör vi kunna hävda oss hyfsat över säsongen, givet att spelare som Walli, Lööke, Hartmann, Olofsson m fl tar några utvecklingskliv framåt. Ska också bli intressant att se vad Erik A kan göra i en - förmodad - större roll än han haft dom senaste säsongerna.
Nu är frågan vad som händer med Lodin. Han verkar dra ut på det, och då vete fan om det är så mycket att tjata om. Har han blivit stor på sig efter att ha gjort några (visserligen sjuka) tekniska nummer andra halvan av säsongen, så...kan man undra om han verkligen är mogen att underkasta sig det hårda jobb han har kvar innan han blir en producerande, offensiv SHL-fw. Han känns 50/50 vad gäller ytterligare-en-talang-som-inte-tog-chansen-faktorn.
Hursom. Klart mysig silly ändå så här långt. Blir en tuff vinter, så klart, men va faen. Sämre än sist kan det omöjligt gå. Och nu bottenkonkurrerar vi med ett OIK som spelar på övertid och ett BIF som är i fritt fall. Plus att lag som LHC, MIF och DIF ligger i limboläget där dom lika gärna kan falla platt på rygg som lyckas hålla sig över strecken. Ingen anledning att duscha i fosterställning än.
Man får inte glömma att vi har kvar mycket i stommen av anfallsspelet från den gångna säsongen. Lundin, Lööke, Hartmann och Walli är alla spelare med hög potential som jag tror kan blomma ut i SHL. Lägg till förvärven och vi har vi ett hyfsat konkurrenskraftigt lag skulle jag säga. Att gå in i SHL med en stomme istället för ett hafsbygge är viktigare än vad jag tror många inser.
Rico01: jo, vill minnas att Timrå stannade på typ 99 gjorda mål och Z vann (eller var i toppen) i poängligan. Så förstår att vi blev tippade att åka rutchkana ner i allsvenskan igen då. Men.
HAS är Mellanmj: Vad hände när Z drog till Detroit? TIK hade precis klarat kvalspel efter att ha blivit totalt sist i dåvarande Elitserien och nu tappade man sin stora stjärna Z... Hur gick det för TIK den efterföljande säsongen? Kan garantera att olyckskorparna flaxade med sina vingar och tippade att TIK skulle åka ur och gå under etc då också.
Mycket möjligt att TIK blir slagpåse även denna gång, men förutsättningarna nu är så mycket bättre än förra sejouren i SHL. Jämför backsidan t ex. Vi får väl se helt enkelt.
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️