Olli Nomadinen : det var inget riktat mot dig utan det var nog mer allmänt jag menade. jag är bara intresserad av det rent sportsliga och ska jag vara ärlig så känns det jävligt osäkert att Lodin håller för de 2 första kedjorna i en SHL-nykomling. Vad gäller Olofsson är jag inte ens osäker... han platsar INTE.
OlliJanne: Jag har inte pratat om att bryta pga ryktena, vare sig med Lodin el Olofsson. Jag tycker båda har högst tveksamma karaktärer där den förstnämnda däremot räddat upp det genom att prestera högklassigt på isen. Nåt man knappast kan säga om den andre....
sargad: och är det ungefär lika mycket substans i dessa ryktena som Starastenko-rykten så får ni sluta. Det skadar spelare, Timrå och stämningen i hockeysnack.
Nu kan ni inte sitta 5-6 stycken och skriva att Lodin inte blir kvar p g a händelse X och Jacke är tveksam p g a händelse Y. Prata ur skägget om X o Y? Är det polisutredning? Är det droger,?Brynäsbeteende? Eller "bara" att de agerat oansvarigt/bråkat på fyllen?
Tonymontana: Det är lätt hänt att någons spekulationer så småning om blir "fakta" under vägens gång. Olofsson verkar iallafall träna på som vanligt enligt vad man ser på sts bevakningar.
Olli Nomadinen : Fast samtidigt blir det ju lite hyckleri om man bryter Olofssons kontrakt pga obekräftat skavaller om näspuder då man inte bröt med Lodin i höstas, som t o m åkte fast för innehav. Lodin kan man ju välja att bara strunta i att ge kontrakt om dessa uppgifter stämmer. Lite väl mkt "drevet går" här inne nu men om man väljer att titta på det rent sportsligt så tar jag ju hellre Hanzl och Nestrasil över Lodin och Olofsson alla dagar i veckan
Puckat: Ja och HA borde Olofsson köra en säsong till. Han Kommer aldrig ta en plats i en producerande kedja i Timrå kommande säsong. Speciellt om det kommer in 2 spetsspelare också.
8179: Lodin har jag redan räknat bort, av fler anledningar än det ev ryktet. Men just det förklarar kanske varför han inte ens tränat med laget som jag förstått det. Krångligare med Jacke då eftersom han har kontrakt. Det får gärna brytas vad mig anbelangar. Han har aldrig sänt annat än taskiga vibbar i min värld
Olli Hahl: Ryckte är väl att båda gjorde bort säg på lagfesten på Englaporten. Blir inte Lodin kvar kan jag aldrig tänka mig Olofsson blir det efter det om det stämmer hänt. Ville inte tro på det först men hört av inte bara en om det här.
Olli Nomadinen : Nej absolut inte, då är Dahlén verkligen en kapten som står upp för klubben om han säger till om det sker en ofärrätt! Lodin som dessutom fått en andra chans fårn Timrå.
Nu vet vi inte ens om det stämmer då personen som skrev också sa att det bara va via ryktesväg.
Olli Hahl: Om vi inte har Lodin i truppen måste vi in med en till vass forward. Dahlens och Lodins löneutrymme bör ju ge lite pengar till några vassa spelare kan man tycka. Utan Lodin måste minst 3 st nya poängforwards in. Jobba Nubben!
erathoo: Var väl nån som hört nått löst rykte om att Dahlén tröttnat på Lodin av nån anledning och sagt ifrån typ. Vet ej vad det handlade om men förmodligen det som syftas på..
sargad: hahaha - jag älskar dessa ordlekar i brist på sköna Silly händelser. Faktab Finance med lite svengelst uttal lär ju garanterat låta som nåt jag inte skulle överlåta mina finanser till
När det gäller Lodin så kan vi nog glömma honom i Timrå. Enkelt sagt... men så är det. Olofsson får vi se vad det blir med. Han har ju kontrakt. Inte säkert att Timrå vill ha dom...
Sputnik: Malmö som förövrigt skall in med mer spets. Njae de lär gå mot topp 8 i allafall. Vi får som sagt ställa in siktet på att klara oss förbi Brynäs och Oskarshamn och möjligtvis LHC som bubblare.
Mycket hänger ju på vad Nubben drar in på de 2-3 sista forwardsplatserna. 🙏
Öndulat: Har alltid trott att hon hetat Ingrid I Jensen.
En roligt nann som faktiskt funnits är tidigare namnet på finans/betalningsföretaget PayEx. Det hette fram till för ca 20 år sedan Faktab Finans. Ursprungligen med nationell verksamhet men i samband med mer internationell verksamhet så bytte dom namn. Var nog inte så kul att presentera sig som "Hi, I'm Nisse Nilsson from Faktab Finance, let us take care of your payments" ;-)
Knylan: Linköping får tillbaks Marcus Högberg. "Bottenkonkurrenterna" Malmö och Linköping lär nog bli en tuff nöt. Hoppas Brynäs stormar lika mycket på isen som i övriga föreningen.. Oskarshamn bör vi hålla bakom oss med.