Skorpionen: Nej alltså hängde inte riktigt med i diskutionen först, svarade dig innan jag läst exakt vad ni disuterade. Tar helst både E.P den äldre och Rattie så slipper vi välja. 😁
Hahl Bundy 2.0: Pengar skulle jag säga, EP har ju varit rak med att det är därför han vill till KHL, även om KHL skulle betala ca 70% av vad han letar efter där borta är det nog fortfarande minst det dubbla av det vi kan betala.
Sputnik: bara för att Ep var bra i lunken betyder Inte det att Rattie är dålig där. Känns som Rattie hade fått ut mer i lunk och slutspel/åttondel. Sedan tror Jag i te lunken blir så lunkig i pr när lag såg att Hv faktiskt åkte ur. Måste finnas en anledning till att man inte får kontrakt i KHL fast man vinner poängligan. chelarik och alla är där.
Skorpionen: Han var grym i grundserien, det är där vi ska vara grym till att börja med för att klara oss ifrån en kvalplats, EP före Rattie alla dagar i veckan för min del iaf.
Skorpionen: om EP hade haft noll anknytning till Timrå. Hur heta hade ni tyckt att han var då? Det är en lirare som antigen saknar det lilla extra eller måste lära sig att ta fram det. I en lunk briljerar han dock.
Laffe: Känns som att han har varit väldigt noga med att det är rätt karaktär på spelarna som kommit in också. Ingen av tex E.Andersson, V.Liljegren, S.Rajaniemi eller T.Erixon har haft en spikrak karriär utan har hela tiden fått kämpa för det
Puckat: För att nå play-in krävs det mer än ett bra lag på papperet. Men Nubben har definitivt sett till att förutsättningen finns. 😊👍 Ser mycket fram emot en säsong med publik!
Octagon: Precis, Oilers gav han ju lite av en sista chans i NHL när de tog honom från Blues. Jättetalang som ung men har aldrig etablerat sig i NHL. Dock ordinarie i Oilers för tre år sedan.. Enligt mig ett av de starkaste nyförvärven i SHL 21/22
Skorpionen: 1 till 2 forwards in till säger Nubben som sagt. Ty Rattie inte presenterad än så då är det max 1 in till. Ingen brådska säger Nubben så om man fritolkar så väntar han ut Emil på sista eventuella platsen..
kattan: Har Nubben så fet plånbok? Tror nog att Emil Pettersson kommer kosta med tanke på att han sagt själv han vill till KHL pga pengarna. Jag tror det är stängt med nyförvärv om Emil.P ansluter faktiskt.
Måste säga imponerande snabbt jobbat av Nubben. Han måste ju fått de namn som han jobbat efter. Kan ju inte fått för många nej. Som en hyllning till vår sportchef bjuder jag på ett Nubben lexikon:
Inget att hymla om = tvärtom vad det låter, allt är oklart inget är säkert. Allt kan hända. (klassisk rökridå)
O hela den biten = allt o inget spelar roll, det kan bli fågel eller fisk. Bra eller dåligt. Vi kan värva vi kanske inte värvar. Z kanske gör comeback.
Inget är klart = Klart 100%
Vi är intresserade = till 99% klart
Han finns med = 98% klart
Vi är inte överens = stick o brinn om du inte tar mitt erbjudande.
Ahpl: Verkligen en fin fredag. Framtidspotenial i Oliver, nutidspotenial i Hanzl och så kronan på verket med ryktet om Ty som kan få gotta till sig över helgen och bombas in i början på nästa vecka. Undrar om det blir en till pjäs i den poteniella första linen med Hanzl och då (troligen) Rattie eller om det blir Alvarez som är tänkt där. Riktigt roligt silly må jag säga.
Synct: Nubben nämnde nyss att han vill ha in 1-2 forwards, jag gissar på att vi får in MAX 1 gubbe till, som är spets, på förhand. Det är jag nöjd med iaf.
Men det absolut viktigaste (i mina ögon) är utvecklingen på vår allsvenska stomme. Lundin, Lööke, Hartmann, Walli, Liljegren, Andersson osv kommer behöva ta ett eller flera steg för att det här ska bli så kul som vi hoppas att det blir. Det räcker inte med att en eller två spelare gör det.
Med det sagt tror jag att vi kommer vara bättre än vad många tror, men ändå förbered på en stentuff säsong.
Så.. nu har vi ju ändå spelare för att kunna snickra ihop en bra 1:a kedja tycker jag. Har svårt att se att vi ska få in någon mer spets efter Hanzl och Rattie?
BlackBay: det var ingen dyr trupp senast i SHL men pengar trillade in. Sedan smarta värvningar 20/21 med spons på Dahlen och ingen panikvärvning i februari. Sedan mer pengar in för denna säsong. Känns som vi fyllt på i skokartongen.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen