1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590888 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2021-2022

« · 2213837 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2021-2022
Costanza: Vi är faktiskt ännu mer glada åt att ni snart spelar derbyn mot Hudik..
Låst ämne

Niikeliito: Så nära Red Wings han kommer för tillfället. 👍😉
Låst ämne

mikenomad: Jag har hört från en källa att Ty Rattie redan har skrivit på för 1 år men kommer presenteras senare, återstår om det stämmer :)
Låst ämne

mikenomad: Hur stabilt känns ditt EP rykte från skalla 1-10?
Låst ämne

mikenomad: precis!
Låst ämne

ToddW: Det är väl en jävla tur för Timråiterna att de även är svenskar och kan glädjas och ta del av alla medaljer som MoDoiterna drar in.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Jag tror på båda. Rattie är väl bara formalia från att presenteras och sedan väntar vi in Emil 🤗
Låst ämne

ToddW: modoit och fostrad i modo är omika saker. Tacka gudarna för att ni inte förstörde även honom.
Låst ämne

BlackBay: haha, du menar Emil Forsberg, Sundsvalls största modo-fan? Klart det behövs en modoit för att bärja hem 3 poäng i EM ;)
Låst ämne

Skorpionen: Nej alltså hängde inte riktigt med i diskutionen först, svarade dig innan jag läst exakt vad ni disuterade. Tar helst både E.P den äldre och Rattie så slipper vi välja. 😁
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Pengar skulle jag säga, EP har ju varit rak med att det är därför han vill till KHL, även om KHL skulle betala ca 70% av vad han letar efter där borta är det nog fortfarande minst det dubbla av det vi kan betala.
Låst ämne

Sputnik: bara för att Ep var bra i lunken betyder
Inte det att Rattie är dålig där. Känns som Rattie hade fått ut mer i lunk och slutspel/åttondel. Sedan tror
Jag i te lunken blir så lunkig i pr när lag såg att Hv faktiskt åkte ur. Måste finnas en anledning till att man inte får kontrakt i KHL fast man vinner poängligan. chelarik och alla är där.
Låst ämne

Vad är det som säger att det inte blir båda? Nubben är en lurig rackare med många rävar bakom öronen...
Låst ämne

Skorpionen: Ja och det är väl guvudsaken att vi klarar av "lunken" denna gång. Undvika negativt kvalspel är målet. Aklt annat är bonus i min bok.
Låst ämne

Synct: kul med oliksinnade :)
Låst ämne

Skorpionen: Han var grym i grundserien, det är där vi ska vara grym till att börja med för att klara oss ifrån en kvalplats, EP före Rattie alla dagar i veckan för min del iaf.
Låst ämne

Skorpionen: om EP hade haft noll anknytning till Timrå. Hur heta hade ni tyckt att han var då? Det är en lirare som antigen saknar det lilla extra eller måste lära sig att ta fram det. I en lunk briljerar han dock.
Låst ämne

stoff: åh då väljer man Rattie alla dagar i veckan. EP var inte tungan på vågen för guldet.
Låst ämne

Skorpionen: jo såklart båda vore grymt. Men tror det bara blir 1 till...
Låst ämne

Laffe: Känns som att han har varit väldigt noga med att det är rätt karaktär på spelarna som kommit in också. Ingen av tex E.Andersson, V.Liljegren, S.Rajaniemi eller T.Erixon har haft en spikrak karriär utan har hela tiden fått kämpa för det
Låst ämne

Rico01: Råttan måste ju bli smeknamnet på Ty om han signar på för Timrå..
Låst ämne

Puckat: För att nå play-in krävs det mer än ett bra lag på papperet. Men Nubben har definitivt sett till att förutsättningen finns. 😊👍
Ser mycket fram emot en säsong med publik!
Låst ämne

stoff: hellre Rattie än Pettersson. Vinner poängliga men viker ner sig i hårda matcher. Men Rattie plus Pettersson låter bra.
Låst ämne

kattan: hellre Pettersson än rattie
Låst ämne

Hörrni, nå ska väl det här laget kunna ta sig till ett play-in va?

J.Johansson / S.Rajaniemi

R.Alvarez - R.Hanzl - T.Rattie
T.Erixon - O.Bohm

E.Andersson - A.Lundin - J.Lööke
J.LaLeggia - N.Zajac

V.Lodin (?) - C.Liljewall - S.Hartmann
D.Strömberg - A.Carlson

V.Liljegren - J.Blomqvist - E.Walli-Walterholm
P.Svensson - F.Westerlund

J.Olofsson
M.Madsen
O.Johansson
J.Boyce
Låst ämne

hockeyärnice: Sputnik sammanfattade det bra några inlägg ner.
Låst ämne

jå1: sa upp mitt abonnemang... vad säger Guden?
Låst ämne

Octagon: Precis, Oilers gav han ju lite av en sista chans i NHL när de tog honom från Blues. Jättetalang som ung men har aldrig etablerat sig i NHL. Dock ordinarie i Oilers för tre år sedan.. Enligt mig ett av de starkaste nyförvärven i SHL 21/22
Låst ämne

Sputnik: precis. Och det blir nog så. KHL kontraktet bör vara klart nu. Inga skador där och han landar i Timrå.
Låst ämne

Skorpionen: 1 till 2 forwards in till säger Nubben som sagt. Ty Rattie inte presenterad än så då är det max 1 in till. Ingen brådska säger Nubben så om man fritolkar så väntar han ut Emil på sista eventuella platsen..
Låst ämne

Sputnik: Såvida Nubben inte lyckas övertala EP att ta ett år till i SHL och därefter tjäna storkovan utomlands
Låst ämne

Det blir Rattie och en till... förhoppningsvis Emil. Lodin kan vi nog räkna bort.
Låst ämne

Sputnik: Ja som jag skrev förut, tror på max en gubbe till, och den platsen ser ju ut att gå till Ty Rattie.
Låst ämne

Sputnik: hamnar han i KHL så kostar han. Hamnar han i Timrå så blir det en fair lön.
Låst ämne

kattan: Har Nubben så fet plånbok? Tror nog att Emil Pettersson kommer kosta med tanke på att han sagt själv han vill till KHL pga pengarna. Jag tror det är stängt med nyförvärv om Emil.P ansluter faktiskt.
Låst ämne

Bra dag för Sundsvallsregionen när även Emil Forsberg sätter viktigt mål i EM.
Låst ämne

Laleggia och Rattie i samma lag17/18. Bra för sammanhållningen?
Låst ämne

Måste säga imponerande snabbt jobbat av Nubben. Han måste ju fått de namn som han jobbat efter. Kan ju inte fått för många nej. Som en hyllning till vår sportchef bjuder jag på ett Nubben lexikon:

Inget att hymla om = tvärtom vad det låter, allt är oklart inget är säkert. Allt kan hända. (klassisk rökridå)

O hela den biten = allt o inget spelar roll, det kan bli fågel eller fisk. Bra eller dåligt. Vi kan värva vi kanske inte värvar. Z kanske gör comeback.

Inget är klart = Klart 100%

Vi är intresserade = till 99% klart

Han finns med = 98% klart

Vi är inte överens = stick o brinn om du inte tar mitt erbjudande.
Låst ämne

Sputnik: Har väl lirat med Anton i Jaroslavl, så lär väl fått lite info där oxå
Låst ämne

Ahpl: Verkligen en fin fredag. Framtidspotenial i Oliver, nutidspotenial i Hanzl och så kronan på verket med ryktet om Ty som kan få gotta till sig över helgen och bombas in i början på nästa vecka. Undrar om det blir en till pjäs i den poteniella första linen med Hanzl och då (troligen) Rattie eller om det blir Alvarez som är tänkt där. Riktigt roligt silly må jag säga.
Låst ämne

Ahpl: Blir det en till PLUS Emil, så har nubben överträffat mina förväntningar iaf.
Låst ämne

BlackBay: Håller med! inga mjukisbyxer på domus nu ä
Låst ämne

kattan: Tror att det blir en till, samt E.P om han inte hittar nåt utomlands.
Låst ämne

Synct: Nubben nämnde nyss att han vill ha in 1-2 forwards, jag gissar på att vi får in MAX 1 gubbe till, som är spets, på förhand. Det är jag nöjd med iaf.

Men det absolut viktigaste (i mina ögon) är utvecklingen på vår allsvenska stomme. Lundin, Lööke, Hartmann, Walli, Liljegren, Andersson osv kommer behöva ta ett eller flera steg för att det här ska bli så kul som vi hoppas att det blir. Det räcker inte med att en eller två spelare gör det.

Med det sagt tror jag att vi kommer vara bättre än vad många tror, men ändå förbered på en stentuff säsong.
Låst ämne

Bra värvning. Tjommen och åsnebrottaren är garanterat avundsjuka.

Kommer jubla varje gång ni krossar Leksand nästa säsong.
Låst ämne

Synct: Jag tar aldrig ut något i förskott. Inte förrän han presenterats officiellt vågar jag tro och hoppas på Ty Rattie :)
Låst ämne

Så.. nu har vi ju ändå spelare för att kunna snickra ihop en bra 1:a kedja tycker jag. Har svårt att se att vi ska få in någon mer spets efter Hanzl och Rattie?
Låst ämne

BlackBay: Vi lär med all rätt bli tippade mellan 14 och 10 plats.
Låst ämne

BlackBay: det var ingen dyr trupp senast i SHL men pengar trillade in. Sedan smarta värvningar 20/21 med spons på Dahlen och ingen panikvärvning i februari. Sedan mer pengar in för denna säsong. Känns som vi fyllt på i skokartongen.
Låst ämne

« · 2213837 · »