1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2021-2022

« · 2215679 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2021-2022
Charlie2: med det namnet är ju Råttan svårt att gå förbi. Vi får säga det på ett kärleksfullt sätt helt enkelt
Låst ämne

mikenomad: Vem vet! Wedin kanske inte trivs bland isbjörnar och kyla och kommer hem under säsongen.
Låst ämne

covfefe: Gott! Återstår "Lodin-positionen" då, sen är vi väl spikade
Låst ämne

Öndulat: Haha ja den var bättre :p
Låst ämne

Charlie2: Ty "ratt-i-krysset"
Låst ämne

covfefe: Råttan! Eller det kanske inte är så fint nickname.. xD

Ska bli spännande å se han lira!
Låst ämne

covfefe: Ty Rattie klar
Låst ämne

Greven: Nu har jag äntligen tagit mig tid att spana in Rajjan. Svårt att dra sanna slutsatser ifrån ett highlight-klipp, men det verkar ju som en snabb målvakt med fina reflexar som jobbar bra längs isen. Dessutom verkar han ha "fotkänsla", vet inte hur många räddningar med tåspetsen eller så som jag såg. Nackdelen är väl att han är lite flaxig.

Känns som en lovande målvakt med utvecklingspotential.
Låst ämne

Greven: Han är ju inte bortskämd med fantastiska backar i alla fall. Vad gör de vid 2:20 in i klippet?

Ser ju ut som att den ena Jukuritspelaren försöker haka den andre vid 2:25?
Låst ämne

kulltorp: Heja TIK! Fick första pfizer dosen idag.
Låst ämne

Rip Kirby: När du säger det kommer jag direkt ihåg dessa problem…
Låst ämne

Greven: Någon fler än jag som tänker på ljumskar efter att ha sett den där filmen? 🙈🤣🙏
Låst ämne

Greven: Jag är jävligt tillfreds med vårt målvaktspar. Tror Sami är ett fynd
Låst ämne

Sputnik: Apropå Rajjan...vet inte om detta delats redan men om så bara se igen...vi verkar ha fått en rätt spektakulär keeper :-) Finns även 20/21 såklart
Låst ämne

Vi har klättrat på Hockeysveriges ranking och är numera ovanför kvalspelsstrecket.
"Timrå klättrar på listan och känns här och nu som en mycket intressant nykomling. Om det är rörigt i Brynäs känns det väldigt harmoniskt i Timrå IK just nu."
Låst ämne

Icingpucken: jo och så lär det nog bli också, med tanke på att han är så pass ung. Skall väl gå färdigt skolan med etc.
För egen del tycker jag också man bör skynda långsamt, men tyvärr är det rätt mycket hets bland unga spelare idag är känslan.

Lär väl dock bli mellan J20 och A-laget OM han inte tar plats. Kanske får vi se en ny, Lander, Hållander eller Pääjärvi denna säsong som verkligen tar plats. 😊👍
Låst ämne

kulltorp: Jo det är nog klart att Hirsch lår få en del mer kulor i Rögle. Lägger hellre så sett mer krut på själva truppen denna säsong för att kunna etablera oss. Så får Timrå som organisation växa med tiden, med ledarsidan och allt vad det innebär.

Känns som Zacke och Molinder är en rätt "billig" lösning. Behöver ju inte betyda att det är en dålig för det.
Hade varit intressant att Rajjan och J.J fått arbeta med Hirsch som är ett väletablerat namn på Målvaktstränarsidan bara.
Återstår väl att se om Zacke växer ut till en sådan med. 🙂
Låst ämne

Sputnik: Det kan ju vara så att Hirsch är en kostnadsfråga. Kanske får Timrå det så pass bra med Zacke så det är värt det mer.
Ge Hirsch 2 år i Rögle så kmr han hem sen om Timrå vill det.
Låst ämne

Sputnik: Tycker tvärtom, om han inte tar en plats så låt han stanna kvar och bära många minuter i juniorlagen istället. Det finns ingen garant för att han får en stor roll vid en utlåning till HA, och om han är kvar på hemmaplan kan han dessutom utan problem vara med och träna med A-laget, vilket är nog så gott som att åka iväg till typ Troja och eventuellt möjligtvis spela en stor roll, men där det inte kommer finnas särskilt stort tålamod. Är det något jag inte förstår så är det hetsen om att "HAN MÅSTE SPELA SENIORHOCKEY NUUUU" så fort någon junior debuterat i allsvenskan eller SHL. Låt grabben, ty han fyller blott 18 och har gjort en hel säsong på juniornivå hittills och ett par korta, om än goda, inhopp i allsvenskans klart bästa lag förra säsongen, ta det lugnt och utvecklas i lugn och ro. Topproll i juniorlaget, träna med A-laget, insupa visdomsord från Liljewall, Blomqvist osv, och så hoppa in vid skador tror jag kommer vara minst lika, om inte än mer, givande för Johansson det kommande året än att brumma iväg. Man ska inte underskatta den sociala delen heller, vad säger att han kommer till ro utanför isen i Uppsala, Ljungby eller Norrköping?
Låst ämne

Peter Hirsch till Rögle... Trodde Timrå låg han nära hjärtat, inget ont om Zajkowski men trots allt Hirsch som handplockade J.J och hade velat se vad dekunnat uträtta. 😢
Låst ämne

mikenomad: Det som eventuellt kan spekuleras i är om han tar en plats i NHL eller inte, gör han inte det talar det mesta för att han spelar i Timrå.

hockeysverige.se/2021/06/24/viktor-lodin-nhl-timra-ik-ottawa
Låst ämne

mikenomad: Det är fascinerande vad många talanger som slösat bort den pga dåligt huvud.
Lodin kan mycket väl vara en sån.
Men skulle han from nu lägga ner ett par år med full fokus på träning, mat, livsstil mm, så skulle jag gissa att han har en bra välbetald framtid inom hockeyn framför sig, som han kan leva på sen.
Låst ämne

Villervalla: Ok, bra då vet vi. Föreslå gärna diskussionsämnen som du finner "intressanta" då. Alternativt håll dig utanför diskussionen och låt de som vill bolla tankar
Låst ämne

Hirch målvaktstränare i Rögle.
Låst ämne

Ett jäkla surrand om Lodin, han för en dialog med Nubben om en eventuell utlåning, han skulle tydligen på någon camp längre fram, typ september eller se, beslut tas efter det så att sitta här och diskutera och spekulera om det är meningslöst.
Låst ämne

dr-nix: Sant, så är det ju. Så skulle en ev utlåning landa i att det inte blir Timrå så kan vi nog sova lugnt i förvissning om att det är för alla parters bästa
Låst ämne

Olle: Lodin har väl kritat på för Ottawa så spelar han i SHL nästa säsong bör det bli på lån så något ev. budkrig tror jag inte är aktuellt.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Lodin är lite av en joker. Han kunde blixtra till med makalösa dragningar men man ska ju också komma ihåg att han i princip var helt osynlig före jul. Hamnar man i något slags budkrig mot leksand så tycker jag man kan släppa honom. Hans facit på SHL-nivå är inte smickrande och om det nu är så att han väljer mellan att gå vilse i Leksand för en bra lön istället för att växa vidare i den klubb som höll honom under axlarna när det blåste som mest och gav honom massor av speltid, ja då kan han flytta till knätofsarna.

Att jämföra Lodin med Dahlén är inte aktuellt. Man kan inte fastna i dom bländande dragningarna Lodin gjorde i slutspelet, för varje kasse han hängde så brände han också 5-6 kanonlägen och det tycker jag är värt att notera för en spelare som får massor av speltid och som är cementerad i PP-formationen.
Låst ämne

Propagandus: Så är det. Det som sker, det sker. Jag har ett obrutet förtroende för Nubben och hans omdöme. Allt jag bygger min skepsis på är känslor mot bakgrund av vad som stått i media samt vad som hintats om härinne. Ingen substans alls alltså och här har ju Nubben och andra såklart bra koll. Nubben trycker dessutom mer än de flesta sportchefen på vikten av rätt personliga egenskaper. Men detta innebär att blir han inte kvar så kan jag leva med det också. Då är det antingen med all sannolikhet så att han gör en satsning mot NHL och om inte det utan annan svensk klubb, ja då ville inte Timrå ha honom.
Låst ämne

hubbenorlen: Nubben känns ändå inte som den som daltar med någon om den gjort något orätt, och ställer sig på sned inom gruppen. Om det nu ens ligger någon substans i dessa rykten. Jag har gärna kvar hans handleder. Det var år och dar sedan vi hade en liknande spelare..
Låst ämne

TIK1928: Han väljer mellan Modo, Sundsvall och Timrå just nu har jag hört..
Låst ämne

hubbenorlen: Vad hände med Ty Rattie?
Låst ämne

Woody: Jo, men jag betvivlar att han tillåts åka igenom ett SHL-försvar lika enkelt.
Låst ämne

hubbenorlen: Precis. Det känns rimligt att ha med en joker. Titta på målen har gjorde i fjol - det är ingen dussintalang.
Låst ämne

Woody: Lodin har bara gjort en halv bra säsong som senior. I näst högsta ligan. Att betrakta honom som något annat än en eventuell joker i SHL är ju inte rimligt över huvud taget.
Låst ämne

mikenomad: Ä ytterst tveksam till Lodin, för mig verkar han vara omogen i sin person. Talang har han det vet vi, njaee,,han känns svajjig i psyket. Som nån sa..öl och tjejer och fest och glim och glammen är väldigt kul det. I ett seriöst satsande Timrå har jag inga problem alls att se Lodin dra.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Jag är skeptisk till att du är skeptisk. En gudabenådad talang som gillar Timrå, en guldklimp som vi kan få mycket glädje av. Hopps han stannar.
Låst ämne

mikenomad: Jag är mer än skeptisk. Vågar knappt yttra mig i den här saken... men jag blir ytterst förvånad om Timrå väljer att tacka ja. Nubben är ju en man som ger spelare både en o flera chanser... det ska vara det då. Men jag är nöjd hittills att han inte signat.
Låst ämne

Gorkyman: I Leksand är gatsten värt mer än guld,
det är sen gammalt!
Förresten.......det där gatstensskämtet,
Kommer aldrig bli gammalt! 😂😂😂
Låst ämne

Gorkyman: Ja då är han ju den bäst tränade hockeyspelaren i Sverige 😂
Låst ämne

jå1: Jo man lyfter gatsten
Låst ämne

Nisse på Mon or: Går det inte att träna om man befinner sig i Leksand?
Låst ämne

JanneH: Potentialen är minst lika hög som hos Dahlén anser jag, däremot finns det mentala bitar som kanske kommer att begränsa Lodins utveckling.
Låst ämne

jå1: i Leksand?
Låst ämne

Nisse på Mon or: Man måste ju inte vara i Timrå för att träna?
Låst ämne

Ang. Lodin. Har han varit med på Timrås uppbyggnad och tester? Om inte...tänkte han komma otränad till Ottawas camp?
Låst ämne

Nisse1: lugn, det kommer.
Låst ämne

JanneH: Jag är skeptisk till honom också men man blir väl sedd som en skitpratare om man uttrycker det. Jag tycker han verkar ha tveksam karaktär och även om han hade en rätt ihållande lidners knäpp efter jul så tycker jag han har mkt kvar att bevisa innan jag ser honom som en tänkt toppspelare, spetsforward, i SHL
Låst ämne

mikenomad: vill alla här inne ha Lodin? Jag har ju böjt mig och accepterat honom som joker men nån Dahlén är han ju inte i mina ögon
Låst ämne

Villervalla: ja börjar släkten följa är det klart... det är sen gammalt 😉
Låst ämne

« · 2215679 · »