1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590722 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2021-2022

« · 2217059 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2021-2022
Timrågogogo: Det blir från augusti sen kommer väl våg 5? 6? 32? senare i höst
Låst ämne

Nu får vi hoppas att det lättas på reglerna så vi alla får se lite SHL hockey i höst i NHC Arena. Härliga tider!
Låst ämne

Greven: rävjävel ☺
Låst ämne

Tom Topp: Tycker nog Lööke är lite mer endimensionell och beroende av sin omgivning. Lundin är i min värld en dedikerad och mkt duglig tvåvägscenter. Fixar han steget till SHL, vilket jag som sagt tror han gör med bravur, så sätter jag slanten på honom som en framtida härförare som jag hoppas blir Timrå trogen i många säsonger
Låst ämne

mikenomad: jag skulle ha satt mina pengar på Lööke, tycker att han har alla verktyg för att lyckas!
Låst ämne

Villervalla: Har också utmålat Lundin som den av våra kvarvarande med störst potential att ta stora steg framåt
Låst ämne

rabon: Kom ihåg vad jag sagt, förvånar mig inte om Lundin knackar på dörren till landslaget, han har definitivt kapaciteten för det.
Låst ämne

Charliejfz: Det blir Lundin. 100%
Låst ämne

kattan: Tänker mest att han verkligen frågar av intresse och då är de raljanta svar han fått lite billiga
Låst ämne

mikenomad: Förlåt. Men var tvungen.
Låst ämne

kattan: Tråkig ton mot en motståndarsupporter som faktiskt är genuint intresserad av Timrå IK
Låst ämne

Charliejfz: Kollen…..
Låst ämne

Nisse på Mon or: klart att dom är orolig, dom har ju sämre organisation än Sundsvall hockey!
Låst ämne

Torde vara unikt i hs's historia, detta med Brynäs supportrars intresse för styrelse, sportchefer och övrig klubbledning. Truppen är det tydligen, konstigt nog, inte så noga med. Javisstja, truppen var ju till största delen redan satt, innan kvalapelet.
Tänkte inte på det.
Låst ämne

Charliejfz: Molinder är redo.
Låst ämne

Charliejfz: Madsen får svår komma in på 4a kedjor och Lodin är ingen center. Lundin är nog ohotad.
Låst ämne

Charliejfz: Per Svensson.
Låst ämne

Charliejfz: Lundin alla dar i veckan
Låst ämne

Madsen, Lodin eller Lundin... vem tror ni blir andra center om nu Hanzl blir etta.
Låst ämne

JanneH: Något som redan den grekiske filosofen Aisopos beskrev: Surt sa räven….
Låst ämne

Öndulat: ja attityden att spelare vi inte fick var det lika bra att de drog och alla vi värvat är "spännande" är lite lustig. I verkligheten kan det gå hur fan som helst, titta bara på värvningarna av Guter och Svedberg. Här hade vi ju 2 säkra kort men utfallet blev inte som önskat
Låst ämne

Öndulat: Jag förstår ditt resonemang. Jag vidhåller dock, liksom Runar, att det hade nog kostat mer än det smakat. Eftersom han varit tydlig med ända från säsongens slut att KHL var målet så är det enligt mig förmodligen den bästa lösningen för båda parter i dagsläget. Jag tror också att han hade varit en förstärkning, inget snack om saken, och vill han komma till Timrå i framtiden är jag den förste att säga "Välkommen!"... men var sak har sin tid. Nog om det nu.
Låst ämne

RunarUp: Vi byter väl tillbaka nästa säsong, när Lodin åker till Ottawa och Emil har fyllt på plånboken!
Låst ämne

mikenomad: Vi ska också addera på JFK:s personliga agg mot Nubben. (Alltså bitterheten över att vi har en av Sveriges bästa sportchefer)
Låst ämne

Öndulat: Ja, det blir lätt lite surt sa räven-känsla på inläggen.
Men just i det här fallet tror jag inte det. Klart som fan att EP varit en förstärkning, men till vilket pris?
Tror inte vi fått så mycket Bang for the buck som många kanske tror.
Visst han gjorde många poäng i seriespelet senaste säsongen. Men han hade i princip SHL:s bästa omgivning, det hade han inte fått hos oss i år.
Och Emil är betydligt mer beroende av medspelarna än lillebror och har en tendens att sänka huvudet när det tar emot.

Jag tror detta är en bra lösning för bägge parter just nu. Men hoppas att hans och Timrås vägar kan korsas vid en mer lämplig tidpunkt framöver.
Låst ämne

Johan J: som natt och dag
Låst ämne

mikenomad: och karriär kvar
Låst ämne

Öndulat: det känns som att valet stod mellan Emil och Viktor, jag kan ha fel, men själv tycker jag att det känns mycket mer spännande med Lodin!
Låst ämne

Öndulat: Vi har fått nej av Lander och nej av E.P d.ä.....två urtimråiter med mkt fina karriärer. Klart som fan att det svider!

Välkomna Modoiter och annat löst folk att häckla, lite straffspark här
Låst ämne

Tom Topp: Sjukt att det alltid låter såhär då man inte får en spelare. Klart som fan han hade varit en förstärkning, är väl inte ens något snack om den saken? Vi behöver inte försöka rättfärdiga hans val på något sätt och behöver inte vinkla de till att det skulle va lika bra att han drog till KHL...
Låst ämne

Rico01: visst hade det varit kul att se Emil i Timrå tröjan igen, men hur bra det hade blivit? Nä jag är skeptisk!
Låst ämne

Rico01: Och inte heller en lösning som skriker långsiktighet heller. Spartak var bleka i år och verkar väl inte direkt befinna sig i toppen av Moskvaklubbarnas näringskedja. Pettersson får tjäna sina rubel i något år eller två och sen lär han väl snegla hemåt igen.
Låst ämne

Rip Kirby: Förmodligen den bästa lösningen. Bättre än att han skulle skriva på för Timrå utan att vara 100% motiverad.
Låst ämne

Rip Kirby: Aha, sedär. Ja det var det väl. De behövde väl en center när vi snodde deras
Låst ämne

mikenomad: Och i skrivande stund blev Emil Pettersson klar för KHL och Spartak Moskva. Var väl helt väntat.
Låst ämne

Rip Kirby: Exakt. Att de inte spelar i SHL är enkom Sveriges domarkårs fel
Låst ämne

mikenomad: Och enligt honom är det ett faktum att MoDo, helt oavsett tabellposition, antalet tränare man avverkat under en och samma säsong, ändå alltid är eoner bättre än alla andra lag.
Låst ämne

Rico01: J F K hycklar gärna. Han tvekar inte att sabla ner andra lagbyggen och sedan kalla de som påpekar detta för Trumpliknande lögnare
Låst ämne

J F K: Du verkar vara en hycklare av värsta sort. Så jag kommer svara dig ungefär som du svarade mig i modo-forumet: Det måste vara vettigt, inte halvt vettigt och halvt trollat ungefär som ditt senaste inlägg. Jag tycker lite synd om er att ni inte verkar kunna vara nöjd med att ha klarat er kvar i HA, utan måste tjafsa här. Har ni redan givit upp säsongen?
Låst ämne

Ska bli Intressant att se vad Johansson får för roll och kan göra i SHL, han fick bra utdelning då han väl fick chansen föregående säsong, förvisso var Fille och Jacko ordinarie vid samma tidpunkt i karriären men man är ändå lite svag för de unga juniorerna som är fostrad i föreningen och se var de kan tillföra. Om 2 månader kör vi.
Låst ämne

Sputnik: Upplever att kollektivet kan bli viktigare än individuellt skickliga spelare. Lag med dyra och skickliga individualister kan lyckas väl men tappar man poängspelare pga skador eller att de inte presterat så blir övriga kollektivet viktigt. Utan ett kollektiv så får laget problem och tappar produktionen och förlorar matcher. Tror att Tik har ett starkt kollektiv och att säsongen slutar med en bra placering.
Låst ämne

JanneH: Enligt EP iaf, och de tippade bottenlaget är de äldsta, så då funderar man ju,.
Låst ämne

jå1: Jo så är det säkert, jag har själv inte följt skrivandet här så frenetiskt det senaste. Så har missat tugget mellan oss "länsbröder".
Låst ämne

Sputnik: Det var ju bara ett lågt sätt att provocera riktat åt de skribenter som håller på så från vår sida.
Låst ämne

Sputnik: Min känsla är också att årets upplaga av Timrå IK är starkare än senaste säsongen man spelade i SHL. Förhoppningsvis kan man ha (minst) två lag bakom sig och undvika negativt kval.
Låst ämne

Johan J: Nej jag tar ingenting för givet, däremot så är det rätt okunnigt att säga att Timrås upplaga är den svagaste på pappret i modern tid i SHL. Går inte jämföra med truppen vi hade senast. Hur det kommer visa sig på isen och om vi kommer ta Nubbens uttalade play in plats låter jag vara osagt..
Låst ämne

Sputnik: Som Timråsupportar ska vi nog vara väldigt ödmjuka vad beträffar såväl spelartrupp som placering i tabellen. Det kan bli en glad överraskning men faktum är att laget inte spelat en enda match i SHL ännu.
Låst ämne

J F K: Hahaha nu gör du bara bort dig din stolle. Din bitterhet över att Timrå tagit över som Västernorrlands hockeyhuvudstad lyser igenom. Pinsamt för dig?
Du har hyllat modos lagbygge varje år nu men ni har varit på vippen att åka ur varje gång.
Ingen tar dig på allvar längre?.
Låst ämne

Sputnik: Äh, av alla bittra Modoiter (och de är många gubevars) så är J F K den bittraste, bara att lämna därhän. Sådär okunnig är inte ens han 😂
Låst ämne

J F K: precis vad jag tyckte om er trupp ifjol när ni spelade lika med Väsby in på mållinjen trots att er trupp kanske kostade 20 miljoner mer. Uruselt. I år tycker jag ni värvat riktigt dåligt igen tillsammans med ett otroligt svagt målvaktspar så jag tror ni återigen hamnar i botten, förmodligen sist. Storplånkan eran verkar inte finnas för även en kass sportchef kan värva bra bara man betalar.
Låst ämne

« · 2217059 · »