1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2022-2023

« · 2343176 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2022-2023
OlliJanne: Det ryktet jag hörde från Luleå (Ytterst tvivelaktiga källor) var att Stridh skulle isåfall vara tilltänkt som sportchef
Låst ämne

9839: Eller Pudas som försteback!
Låst ämne

KulltorpsOlli: nog har man väl knäpp nån älg ibland, men vi är inga mördare Bengtsson. Det fanimig en mardröm alltihop.
Låst ämne

OlliJanne: Då räknar vi in Linus Karlsson som Råttans ersättare ;)
Låst ämne

9839: Intressant att någon hört att vi var ute efter en ledare och en stjärnspelare från ett och samma lag och folk trodde det var Stridh och EG från Luleå. Nu har vi hämtat in en ledare från SAIK, betyder det att vi har en spelare på g från SAIK också???
Låst ämne

9839: Sam Marklunds farsa dessutom.
Låst ämne

OlliJanne: Det är väl rimligt då det är olika förutsättningar. Nubben har landat de vi vet vi vill ha ! Sedan öppet för att fylla resterande platser. I Hv är det helt annan budget och klart först nu.
Låst ämne

Ledarstaben spikad och klar! Ingen aning vem denna Marklund är men kan nog bli bra 👍🏽

www.timraik.se/article/32zgal2pz-43ei1/a-lagets-ledarstab-ar-spikad-och-klar
Låst ämne

Olli Nomadinen : Själv kör jag gärna 3 punkter i text… mer för att markera en paus, för att sen fortsätta. Lite effekt kanske man kan kalla det om det nu blir nån.😎
Kommatecknen blir för korta ibland 😅
Låst ämne

9566: Hur man än vänder sig har man arslet bak. Nubben skulle kunna bli politiker, snacka om att köra med temporära sanningar och svara det som passar hans syften bäst för stunden
Låst ämne

OlliJanne: Har inte läst vad du skrev men noterar punkterna 😃👏
Låst ämne

9566: Jo det var nån som tog upp Nubbens svar här tidigare också. Märkligt hur hans svar skiljer sig så från en vecka till en annan beroende på vilket lag han är sportchef för. För nån vecka sedan var han supernöjd med kanonlaget han byggt nästintill klart här innan han lämnade och nu när han är sportchef för ett nytt lag är det perfekt att vara sent ute på marknaden. Betyder det i s f att vi som redan byggt klart får ett sämre lag än de som väntar in KHL invasionen. Tror jag avslutar med några punkter för att göra Nomaden glad...
Låst ämne

7043: Spelar Dahlén i förstakedjan så är det topp 10 i ligan statistikt sett. Problemet är att Boughner väljer att splittra den kedjan helt och det är knappt någon som förstår varför. Jag tror att Boughner ryker och tillsätts med en offensiv tränare. Den nya GM:n har mandat att göra så. Då kommer sannolikt Dahlén bli kvar. Men sen så är det nog så att han kommer få ett kontrakt som gör att han kan sättas ner till Farmarligan helt enkelt. Frågan är ju då som du säger att han kanske tvekar och drar hemåt alternativt så drar han till Schweiz.
Låst ämne

En fråga som Nubben fick när dom intervjuade honom:

Är ni rentav för sent ute när det gäller att bygga ett lag?

? Absolut inte. Jag skulle säga tvärtom. Som jag ser det är det en fördel att ha ganska många platser att fylla. Att fortfarande ha spelrum. Nästa säsong kommer inte att bli lik någon annan eftersom det kommer vara så många skickliga spelare lediga, inte mint från KHL. De klubbar som har haft lite is i magen och inte fyllt sin trupp kommer ha en stor fördel här.
Låst ämne

"Int vet väl ja, men dä ä iallafall va ja har hört..schnnrrr"
Uppladdat:

0x600-jahkel.jpg

Låst ämne

DenRöda: Well, vad fans, bloggare och Agent VILL är väl inte mycket att gå på. Agenter vill väl självklart se sina spelare så högt upp som möjligt. Annars missköter dom sitt jobb.

Ska säga att jag har väldigt liten koll på sharks organisation och hur dom tänker kring framtid osv. Men är det så självklart att Dahlén är med i den bilden? Nu har dom värvat Veronneau som jag antar är tänkt att få en offensiv roll, och William Eklund kanske dom redo att testa på allvar? Sen får man ju inte glömma att Dahlén blev bänkad en hel del matcher, mest på grund av att inte fixade tempot och den fysiska biten, antar jag. Kan ju mycket väl vara en sån sak som gör att han inte får en ny chans.

Sen, vad vill Dahlén själv? Är han villig att ta vilket kontrakt han än får? Är han villig att kriga i AHL stora delar av säsongen om det är det som krävs?
I slutändan blir det såklart bara spekulationer, men att det skulle vara 90% chans känns lite ”taget från luften”
Låst ämne

DenRöda: igår när jag övernattade på hotell lyktan så hörde jag några säga att Dahlén ryktas till Östersund för han vill spela upp dem i SHL.
Låst ämne

7043: För att allt talar mot en förlängning där. Fans, bloggare, agenten vill se en förlängning. Organisationen verkar vara positiv till Dahlén. Även om dom försöker spetsa till laget kommande säsong så tänker dom långsiktigt med spelare som har talang att bli toppspelare. Men sen så beror det också på Sharks nya GM. Vad kommer bli nya strategin etc.
Låst ämne

DenRöda: ”90% chans”

Skulle vara intressant hur du kommer fram till den siffran.
Låst ämne

ralus: Det står dessutom att dom har finbesök på plats. Klart Presidenten är i sitt palats. Vart ska han annars vara? Han åker till ladan för att snacka skit och ha kul med sin hockeyfamilj.

Samtidigt så är karln just nu en restricted free agent och inget är officiellt var han hamnar, så det kommer såklart spekuleras vart han spelar nästa säsong. 90% chans att han lirar i SJ dock.
Låst ämne

palleparling: Det är väl snarare att du surrade om att det "är omoraliskt" som jag reagerade på i mitt inlägg iaf. Greppar inte riktigt den kopplingen. För mig känns det ganska naturligt att man lägger ut en bild när föreningens guldgosse är hemma och hälsar på sina polerz i laget.
Låst ämne

JonteD: Han fick knappt 11 minuter speltid i sista grundseriematchen mot Flyers. Ottawa vann 4-2. Tre skott hade han men inget annat i protokollet. Jag såg inte matchen utan kollade bara stats.
Låst ämne

palleparling: Som om du inte var allvarlig? Det är medvetet av Timrå för att skapa hajp osv. Spekulera och hoppas hur mycket du vill. Jag ger dig en rimligare anledning till att Dahlén är med på kort än vad jag anser att din är och det hör väl silly till med, att bedömma hur troligt att en spelare är aktuell för klubben?

Vore skitkul om Dahlén ansluter men det krävs mer än att besöka klubben han älskar off-season för att jag ska få upp hoppet iaf.
Låst ämne

Jåkkinen: han får besöka timrå hur mycket han vill. Men jag vill se jonte i timrå, så minsta tecken som dyker upp på det ser jag som ett litet hopp om att det kan ske. Som jag skrev, det finns säkert 79 st rimligare anledningar om varför han är här just nu än att han skrivit på för nästa säsong. Men det är silly season, perioden då supportrar, media, ja alla, letar efter news och information om spelare. Att jonte är här är ett sånt tecken, även om det som sagt INTE BEHÖVER vara så, herregud.
Man måste väl få önsketänka lite.
Sen är detta inte omöjligt heller, det är Jonte vi pratar, han har anslutit tidigare när nästan ingen trott det. Det är ju inte direkt så att det är t.ex Crosby som någon härinne råkat se käka munkar i Birsta tillsammans med Boyce i klädd clownskor. Det är jonte, som redan vänt hem 2 gånger, ingenting är omöjligt.

Men visst, vi behöver inte lägga upp nånting i gruppen, för på silly season så måste man tydligen vara helt seriös och man får varken spekulera eller hoppas tydligen. Från och med nu måste alla här inne vara allvarliga och ALLT som skrivs måste vara 100% och bekräftat.

Partypoopers
Låst ämne

JonteD: Senators. De missade väl slutspel tror jag.
Låst ämne

Synct: En undran visst skulle Lodin till Calgary??? Men jag har sett flera matcher nu o ingen Lodin vad har hänt????
Låst ämne

Synct: Men medge de skulle va snyggt!!😇
Låst ämne

JonteD: Förstår vad du menar, men som jag poängterade så gjorde jag en helt utan blått, så den kommer inte få något blått, hehe.
Låst ämne

Bragd-Birger: Det var typ jag som en fråga på någon (kommer inte ihåg vem) som skrev att Timrå hämtar en back och sportchef från samma förening, dessa skulle även ha en koppling till Timrå och då frågade jag om det var dem. Jag kan då inte se något annat förslag än dessa, men vad det är värt har jag ingen aning om.
Låst ämne

Lepistö… där snackar vi klassback!
En sån vill jag ha i Timrå ✅
Låst ämne

Olli Nomadinen : På sikt är det förstås bara positivt att på samma vis som Ante och Stridh ha lånat ut dom för att "bygga dom" på ett annat sätt än det blir att vandra i samma hjulspår på hemmaplan och inte få möjlighet att utvecklas lika mycket.
Låst ämne

Enligt HS Jonte, EG, Eronen och Ojamäki check :)
Låst ämne

Bragd-Birger: Inte mig veterligen och Stridh är iaf inte på långa vägar aktuell för oss eller nån annan klubb än Luleå än på några år
Låst ämne

Bragd-Birger: Inte vad jag vet. Ska jag vara helt ärlig tror jag inte han kommer hit heller, dock ser jag inte det som omöjligt om han skulle få vinna guldet nu. Han ser ju trots allt fortfarande Timrå som hemma.
Låst ämne

9839: men, alltså. Finns det någon mer substans kring Erik G än att någon (minns inte vem) droppade ett silly-rykte om att Timrå försökte värva "en ledare och en spelare" från ett icke-namngivet lag, och att detta direkt översattes till "Stridh och EG"?
Låst ämne

RunarUp: Samma här. Oavsett vad man tycker om honom hade han tveklöst gjort oss till ett bättre lag. Nästan så man hoppas lite på att Luleå tar hem detta så han kan komma "hem".
Låst ämne

DenRöda: Ett exempel Helge, ett exempel.
Låst ämne

KulltorpsOlli: På tal om silly och liten sannolikhet så skulle inte jag tacka nej till Erik Gustafsson.

Är också väldigt ambivalent till honom efter hans uttalanden för några år sedan, men satan i gatan vilken tillgång han skulle vara för oss.
Låst ämne

Villervalla: Klockrent! Men det blir iallafall inget imorgon..
Låst ämne

KulltorpsOlli: Imorgon så kommer en hint om något som serveras om 30 minuter, 98% på HS kommer att skriva Dahlén.
Låst ämne

Andersson: Tyrre, vilken jävla sopa att sätta sitt lag i den situationen.
Låst ämne

För övrigt kommer det lag som bryter ' hemmaserven ' först få SM-guldet . Annars tar Lulle det i 7e . Otroligt bra hemmalag båda två
Låst ämne

rabon: Hahaha Silly Season de lux. Galet!
En bild på Dahlén i Timrås omklädningsrum och HS goes crazy.
Låst ämne

JonteD: Under logon borde det stå IK
Låst ämne

Synct: Jag tycker iaf de fattas ngt på den här tröjan! De bör vara lite blått på den men den andra som du visar är grymt tjusig som borta ställ ! Och med retro siffror görtjusiga!! En tunn blå rand runt halsen o midjan!! fulländad!!
Låst ämne

Synct: Kom igen, jag vill se den blåa!
Låst ämne

JonteD: Många hatar det blåa, så jag svävade iväg helt med en blå-fri logga med både tallkottar och tallkvistar, jag har även en helblå "tredjetröja" som jag knappt vågar posta här, haha.

Låst ämne

JonteD: Sverige spelar som arslen men det är snygga arslen.
Låst ämne

JonteD: Tack!
Låst ämne

Synct: Bilden på tröjan som du har är jävligt snygg som bortaställ! Sitter o glor på tre kronor mot Tjeckien o jävlar va snygga siffror dom har på tröjan!!! Såna kan vi oxo ha!!😇👍👍👍
Låst ämne

« · 2343176 · »