1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2022-2023

« · 2346777 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2022-2023
Zäta75: Tycker absolut att EP ska lira m Hanzl
Låst ämne

Olli Nomadinen : Så, äntligen en profilbild som Småland kan vara stolt över.
En hyllning till forumets dryckesproffs.
Låst ämne

9682: Beror på om han spelar som att han vill spela när säsongen startar ?
Låst ämne

Dubbeld: Vad fint gjort! Staty?
Låst ämne

Dubbeld: Kan också säga att till er som int läst st’s korta intervju med Lander så säger han att han tackade nej till VM för att komma direkt hem ❤️🤍
Låst ämne

Jag hoppas iallafall att vi fortsätter med att dela ut bröstvärmare som vi gjorde mot Djurgårn, hoppas bara att laget kommer ihåg hur viktiga dom var.

Om man inte har farten att matcha t.ex Färjestads spelare så kan man iallafall satsa på att sänka farten deras med en tackling eller två… Eller tio
Låst ämne

7043: Gillar även kommentaren Sandra la om OJ också, "han är ett unikum". Som sagt , i den åldern händer så jäkla mycket om du gör saker på rätt sät. Jag ser han slå sig in i Timrå i vinter och kommer vara som en liten joker som kan kliva in och avgöra matcher.
Låst ämne

7043: håller med om att han har rätt inställning. Hoppas han är redo att ta klivet. Hade velat se honom lite mer förra säsongen.
Låst ämne

297: 14. Pettersson - 51. Lander - 57. Wedin
94. Hartmamn - 78. Hanzl - 13. Halloran
33. Lundin - 19. Andersson - NY
10. Alvarez - 44. Blomqvist - 24. Walli-Walterholm
Extra Johansson och Boyce

Som jag ser det återstår 1 back och 1 forward in så är truppbygget klart.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Ja vi har väl redan en glaslirare för mycket i Wedin tyvärr.
Låst ämne

297: Tycker talangen finns där, farten också. Lär märkas på försäsongen hur pass redo han är för seniorspel. I den åldern han är i kan det hända mycket på kort tid.
Låst ämne

7043: jag tror också på OJ! Ska det bli något av honom så är det dags nu! Psyket har han för att ta steget iaf!
Låst ämne

Puckat: Har svårt att se OJ ta en ordinarie plats i ett timrålag som har sikte på något högre än playout. Han fick ju knappt ens spela förra säsongen?
Låst ämne

lindholm till lif
Låst ämne

Frölunda värvar Leskinen, känns som en värvning SMÅLAND skulle gillat
Låst ämne

Puckat: och Boyce? Frågan redan ställd 😎
Låst ämne

jompa13: Glaslirare, nej tack
Låst ämne

Rickard Palmberg? Borde väl ha nån bra säsong kvar i kroppen? :)
Låst ämne

Annaaa: Hur kunde jag glömma honom..
Låst ämne

Puckat: och Boyce?
Låst ämne

BlackBay: Ersättare för Liljegren är inte speciellt svårt. Han har knappt stått på isen. Snarare ersättare för P. Åberg.
Låst ämne

Bee: Är det något vi bör lägga lite extra krut på är det en back av lite högre klass, som kan gå in på dom två första backparen. Sista forwarden (om det blir någon) lär bli något billigare och mer utvecklingsbar som några har varit inne på förut. Har svårt att se att vi har råd med både en toppback och toppforward.

Om Oliver Johansson växer in i seniorkostymen på riktigt så är det en enorm bonus dessutom. Vilket jag tror han gör faktiskt.
Låst ämne

Olli Nomadinen :
14. Pettersson - 51. Lander - 94. Hartmann
57. Wedin - 78. Hanzl - 13. Halloran
27. Johansson - 33. Lundin - 19. Andersson
10. Alvarez - 44. Blomqvist - 24. Walli-Walterholm

Så ser jag det. Ny trettondeforward utifrån och junior som fjortonde om det behövs vid skador
Låst ämne

Röda Tallen: La också märke till att Rattie och Halloran hade ganska liknande stats i finska ligan.
Rattie produktion i Timrå kom mycket i PP från vänstra tekningscirkeln. När han hamnade på annan position uteblev poängen oftast, så nyttjar inte LHC detta blir hans poängskörd betydligt lägre nästa säsong.
Räknar man om Hallorans statiskt 6+6 på 20 matcher så över en hel säsong så landar han på ca 32 poäng varav hälften mål.
Låst ämne

ralus: Jag håller med att truppen ser intressant ut. Två starka forwardlinor med första- och andracenter i absolut toppklass (Lander & Hanzl, vilka namn!), och en backlina som jag tror är klart förbättrad jämfört med förra säsongen.

Frågetecknen som är kvar är ju huruvida JJ kan ta ett steg till i en stabilare omgivning och om vi kan få tag i en riktig klassback för att inneha generalsposition bredvid de spelskickligare.
Låst ämne

BlackBay: Liljegrens ersättare är forwards nr 15. Dvs mr Nobody eftersom vi ska banta truppen
Låst ämne

BlackBay: Jag tror tvärtom, dvs att vi får in någon typ av breddspelare som ersätter Liljegren. Poängmässigt ser jag Emil Pettersson som den naturliga ersättaren till Rattie.

Personligen tycker jag truppen ser spännande ut! Glöm inte att vi fått hem gott om klubbhjärta med pettersson/wedin/lander också :)
Låst ämne

Tigerhjärta: han behöver nog några tunga killar bredvid sig, typ Hartmann och Lundin. Annars kan han nog bli bortplockad. Men det ska bli spännande att se!
Låst ämne

BlackBay: Svårt att jämföra vilka som är ersättare för vem osv, men att tro Halloran är ersättare för Liljegren låter lagom naivt?
Halloran är en spetsvärvning, sen om han är en ”ersättare” för Rattie låter jag vara osagt. Men Halloran är klasser bättre samt dyrare en Liljegren, helt klart.
Men grattis till en bra värvning, gillade honom i Örebro och tror att han kommer göra avtryck nästa säsong, killen har ett gott driv!
Låst ämne

BlackBay: Å andra sidan. Jämför Hallorans stats i Finland med Ratties stats i Finland. Där har Hallornas något bättre stats.
Skulle Halloran ha en liknande roll i i Timrå som Rattie hade, med första PP och alltid starta i offensiv zon etc, är det inte omöjligt att även han skulle kunna producera riktigt bra även han.
Låst ämne

Rip Kirby: Luleå tappar också Pontus Andreasson som skrivit på för Detroit.
Låst ämne

Zäta75: Hyfsat tungt och säkerligen kännbart tapp för Luleå.
Låst ämne

OlliJanne: Jag tror inte denna värvning är tänkt som ersättare till Rattie.
Snarare istället för Liljegren som verkar ska bort.
Skulle gissa på att det jobbas på ett större namn på Ratties plats
Låst ämne

Charlie2: Kan bli en fin andrakedja med Halloran - Hanzl - Hartmann. Alla tre börjar på HA (inte hockeyallsvenskan :) ). Den skall kallas HAHAHA-kedjan isf :)
Låst ämne

DenRöda: om vi bara gör en snabb jämförelse forwards in/ut så ser det ut så här:

UT:
Viktor Lodin, Jens Lööke, Pontus Åberg, Christopher Liljewall, Ty Rattie,
Morten Madsen, samt rykte på Viktor Liljegren

IN:
Anton Lander, Emil Pettersson, Anton Wedin, Nick Halloran
Sedan kan vi väl nästan anse OJ som nyförvärv så lite som han spelade 21/22

min slutsats blir då att
EP -> Ratties
Wedda -> Lodins
Lander -> Liljewall och/eller Madsen
Halloran -> Lööke/Åberg.
OJ-> Lööke eller Åberg?

Nästa värvning in bland forwards blir nog bara en breddvärvning. Gärna nån guldklimp från HA!
Låst ämne

Jag gillart iaf :-)
Låst ämne

RunarUp: Halloran fick lira 3e kedja i Örebro. Lite mindre chans att göra något stort avtryck då.
Låst ämne

Icingpucken: kollar man vad Halloran snittade på sina 25 matcher i Liiga och 20 matcher för Örebro så borde han vara god för ca 30 poäng nästa säsong.
Jag gillar det faktum att han är högerskytt dessutom men vad jag inte gillar är att Örebro inte förlängde med honom. Plocka leftovers från topplagen shure thing baby men att plocka leftovers från ett mitten lag på nedre halvan? Eller snodde vi honom från Örebro med ett fett kontrakt?
Låst ämne

Snackades ju om Wikstrand här tidigare, hoppas verkligen det var substanslöst för han väntas gå skadad större delen av kommande säsong
Låst ämne

Timrå4ever: Vadå dumpades?
Tror som en del andra att detta är en smart värvning.
Låst ämne

kaofl: Jag gillar denna värvning! Halloran är snabb på skridskorna och i tanken. Verkar hugga på allt och skjuta mycket, en sniper. Precis vad vi behöver. Får nog spela med Hanzl gissar jag. En transatlant in. Ta in en finsk eller tjeckisk forward också så blir jag ännu nöjdare.
Låst ämne

7043: Yes och precis som jag velat få fram innan med hysterin kring när Rattie drog. Kommande säsong kommer snarare poängen spridas ut på 2 kedjor istället.

Nu serjag gärna en "billig" spelare in från HA som med kommande omgivning kan få ut sin produktion även i SHL, likt Linus Karlsson i Skellefteå och Pontus Andreasson i Luleå. Visst att hitta en Linus Karlsson är väl inte det enklaste men tror ni förstår. 😊
Låst ämne

roger_sundsvall: känns som en Kelleher, fast mer rakt på mål!
Låst ämne

Jokki Ollinen: Tror han är Ratties ersättare faktiskt. Lyfter säkert 2/3 av hans lön och resten av stålarna + V.Liljegren och A.Carlsons lön lägger man säkert på en back av lite högre kvalitet. O.Johansson kommer man säkert ge chansen från start i år och sista forwardsplatsen blir säkert någon lite yngre utvecklingsbar spelare, om jag får spekulera fritt
Låst ämne

Halloran
ingen koll på han
Låst ämne

KulltorpsOlli: HS goes munkavle.....will not happen 😂
Låst ämne

PontusPilatus: Jag tror vi alla visste om det. Vi ville bara inte bidra till ryktesspridning i Silly-forumet...
Låst ämne

Olli Nomadinen : Jorå, jag hade faktiskt koll på att han var klar. Men jag kände att det är tråkigt om nyheter alltid kommer ut i förväg. Eller hur? ;)
Låst ämne

Halloran kommer inte göra färre mål än Ty Rattie nästa säsong i SHL. Skriv upp och påminn mig om detta efter säsongen.
Låst ämne

« · 2346777 · »