Depression: Hanzl drog det lasset med bravur redan ifjol, denna säsong har han betydligt mer hjälp på alla håll och kanter. Vill Timrå kan de mönstra den starkaste kedjan i hela ligan genom att spela Pettersson-Lander-Wedin ihop. Det enda man är orolig för som Timråsupporter är målvaktssidan, kommer JJ kunna ta ytterligare steg och Rautio, vad är hans status?
Örebro, Malmö, Växjö, Oskarshamn, Leksand och Brynäs är några lag vi kan hamna före i tabellen kommande säsong. Risk på flopp är Linköping och Hv71.
När vi fick ordning på defensiven förra året var vi svårslagna. Detta år har vi bättre defensiva spelare samt även bättre offensiv. Och jag vill dessutom inte säga att jag fått hybris eller något utan jag kikade in på respektive lags EP och såg inte jätteimponerad ut direkt, men det lär ju ändras rejält också i slutet av sommaren.
7043: Spelet förändrades ju när Ante fick styra och ställa på egen hand utan att överdriva det på ett fantastiskt sätt. Freddan är värd att hylla för att han tagit upp oss i SHL 2 ggr. Men när han var på god väg att göra en Oskarshamn 2.0 2022 kändes väl hans sorti inget annat än nödvändig.
7043: Skönt, för dig, att du tycker o känner så. Min tanke med vad jag skrev var inte att försöka dissa någon utan bara en realistisk kommentar.
Visst om allt klaffar ser er forwardssida rätt bra ut. Men enligt mig är Wedin och Halloran relativt osäkra kort. Wedin för hans förmåga att bli skadad, och Halloran för att jag inte tror han är tillräckligt bra för att spela topp-6. Lander, Pettersson och Hanzl är givetvis klass, men kan bli ett tungt lass att dra.
Depression: Det känns ändå tryggt att våran 5e bästa forward på förhand är god för 25-30 poäng. Forwardsidan kan mäta sig med bra många lag. Det är bakåt vi kommer behöva steppa upp rejält. Men i och med att Freddan inte längre är med och håller i trådarna så bör det se mycket bättre ut.
OlliJanne: Vi kommer vara botten tre på papperet när säsongen startar. Skillnaden är att vi inte är solklart sämsta laget som förra säsongen, det finns ett par konkurrenter till den positionen
Depression: Jag är hyfsat nöjd med vårat lagbygge (begriper fortfarande inte Rautio dock) men tror mer på erat lagbygge faktiskt. Ska bli spännande att se...
Typiskt timråiter… oroa sig redan nu innan semestern ens har börjat. Ta sommarlov nu. Andas, chilla o njut nu i sommar så kan ni komma tillbaka starkare än nånsin till hösten med ångest, depression o alla möjliga tabletter lagom till seriestarten. 😎
DenRöda: Kanske inte att alla lag som värvar namnkunnigt kommande säsong kommer floppa,men nog lär det i vanlig ordning vara i allafall nått "givet" topplag som kommer floppa i allafall.
Intressant att se hur Växjö kommer se ut utan Hallam vid rodret till exempel.
9566: När det är dags för värvningar om nån månad då får vi se vad som ramlar in i laget. Troligtvis nån för 3:e eller 4:e femman. Dom 2 första anser jag vara med i topp 5 i femmor som ställer upp kommande säsong.
9566: Nej men nu går vi ju dock in i säsongen med en redan skadad Wedda, som är högst osäker på status till säsonstarten. Så där känner jag ändå att det är bra att agera om pengar finns.
Aha, att vi inte tänkte på att värva billigt och endast div 1 spelare då.. Kunde ju bara gått in med inställningen att vara fullt redo. 😉
Sputnik: Alla lag går ju in med ovisshet, vissa med nya tränare, nya spelare, nya spelsystem och att få ihop lagen fullt ut. Man kan ju inte gå in i den nya säsongen med att: han kommer att bli skadad, målvakten är bedrövlig, vissa spelare räcker inte till! TIK kommer att vara fullt ut redo när det är dags. Och vad som händer efter det får tiden utvisa.
Olli Nomadinen : Nej och konstigt nog sitter man med större och större ovisshet om kommande säsong. Trots Lander som kapten. Weddas skadebenägenhet spökar ju till det en del också. Håller han sig hel och är i fas till säsongstart så kanske ens oro är obefogad.
Däremot känns de "räddninggsplank" man räknat in i andra lag inte lika säkra längre. Oskarshamn ser ut att ha värvat rätt smart som vanligt och LHC har fått in bra kvalite och höjt nivån på laget betydligt från förra säsongen. verkar vara ute efter mer spets med vad det verkar.
Sputnik: Tyvärr kommer ju det inte ske. Det som ska in är en back och en forward till och det skulle inte vara några stora namn. Och med stor sannolikhet inte innan seriestarten
Har inte sett/lyssnat på alla, men Aftonbladet kör special med alla alla SHL lag och grillar sportcheferna. Verkar som att alla lagen än så länge har bra namn in på gång och att marknaden är rätt späckad.
Börjar mer och mer känna att den euforin som infann sig efter att hemvändarna blev klara börjar sina lite smått. Mer spets in både på backsidan och forwardssidan är nog ett måste.
Villervalla: Men är vi tillbaka i 2014 eller? Varför skulle han vara relevant för fem öre? Vad pågår här? Om hans kontrakt bryts hoppas jag verkligen inte det är för oss. Han platsar väl knappt i Allsvenskan.
9386: Jag är jäkligt skeptisk. Den bilden på Wedda imponerar inte. Vänster lilltå ser helt otränad ut, får räkna på mycket konvalesens p g a den. Går snarast att likna vid portvinstå. Häng fystränarn.
Olli Nomadinen : ja även om jag tycker det är betydligt mer realistiskt att förvänta sig en bättre tabellplacering kommande säsong så tror jag nog risken finns att vi kommer hålla till på nedre halvan av tabellen. Vi kommer i a f inte vara klappsämst och rada upp 12 förluster. Ljusare tider och vi fans kommer få mer över på lönen då vi slipper köpa stesolid.
OlliJanne: Ja så är det säkert och främst när det kommer till Rautio. Där har jag själv uttryckt min skepsis. Men jag håller med, det är nästan så att man som Timråit febrigt letar oroshärdar. Känslan av vilsenhet pga till synes stabilt lagbygge och harmonisk förening är påtaglig. Men man vet ju. Som Timråit vet man att det är en skimär, en illusion. Så fort serien startar är ångesten vår ledsagare igen
Olli Nomadinen : jag gissar att eftersom laget börjar se så pass bra ut i övrigt så får Molinder och Rautio klä skott för forumets oro. Om vårt största problem är en av de 2 assisterande tränararna och 2e målisen så kan då i a f jag sova lugnt ända fram till seriestart!
OlliJanne: Ok. Jag riktade inte mig mot dig primärt men alla som känner sig träffade kan ju ta åt sig när jag skriver att det raljeras mycket om Molinder och hans roll i ledarstaben utan att nån eg har någon som helst aning om den. Jag kan räkna in mig själv i den skaran
Olli Nomadinen : missförstår du mig med flit? Jag skrev tidigare idag att Molinder har en klen meritlista på pappret, som tränare på denna nivå. Jag sa dessutom att ingen av oss har en aning om han är bra eller ej. Det är inte samma sak som att säga att han är dålig.