SebastianH: Tror inte för en sekund att SAIK har med yppersta toppen att göra. Gillar annars att du bryter mönster. Jag, som de flesta andra, tippar ju Mif sist men det bör höjas ett varningens finger för deras revanchlusta
mattias - 74: Färjestad som 2a går jag enbart pga Mitell och hans assisterande. Rönnbergs Frölunda blir sämre och sämre för varje säsong som går och han verkar inte veta varför.
Vågad gissning att ha FBK 2a när de tappat mycket men man vet ju inte vad de får in heller senare, jag tror absolut Leksands placering är realistisk just nu det är 3 vakanta forwards platser kvar samt en back, Timrå har värvar riktigt bra, synd ni inte fick behålla Rattie,
Jag slänger in en chansrad nu innan trupperna är kompletta så kommer det 1 till innan premiären.
DenRöda: Ja den listan innehöll lite udda tabellplaceringar. Eller två iaf, vi och Frölunda. Kul att sticka ut hakan men jag tror varken på oss där eller Frölunda utanför allt slutspel. De blir som sämst 7:a och vi som bäst 9:a. Tror förresten inte på LHC som 5:a heller, 7-8:a som allra bäst i deras fall
Olli Nomadinen : Jag verkar vara den enda som tror att Frölunda kommer tappa rejält nästa säsong. Rönnberg får sparken i början av december efter en extremt svag höst när dom endast ligger på en 13e plats. Den nya tränaren lyckas få laget att sprattla upp på en 11e plats.
Charliejfz: På förhand är det svårt att tippa Malmö annat än sist. Dock underpresterade de kraftigt förra säsongen och har spelare som säkert vill bevisa nåt för klubbmärket. Men som sagt, Mif i botten. Därefter helt jävla öppet. Skulle säga att lag som Timrå, IKO, Brynäs, HV i första hand slåss om 10-13. Även Örebro och LHC samt kanske, kanske Växjö kan dras in i bottenstriden men knappast så lågt som p.o
9386: ja, Malmö får nog svårt att undvika play out. LHC tror jag spelar play in eller kvart nästa vår. Oskars har värvat intressant och likaså HV... svårtippat ... TIK och BIF troligen play in... tror RBK hamnar utanför topp sex tyvärr men det trodde jag förra säsongen också.
Triathlet: det är sant att alla lag har värvat, men det räcker inte i min värld! Utan det viktiga är att få in rätt spelare, och det anser jag att vi har fått! Jag tror stenhårt på att Timrå kommer klättra två till tre placeringar i tabellen.
doubleT: Jag syftade enbart på att det kan vara små marginaler som kan avgöra hur en serie ser ut. Sålänge vi vinner hälften av matcherna nästa säsong så är vi inne på play-in.
Olli Nomadinen : Ja slutspel känns väldigt avlägset, för mycket som ska klaffa för det. Det finns dock bättre förutsättningar att klara ett nytt kontrakt den här säsongen än förra.
Triathlet: Om du hoppats på en trupp med slutspelsgaranti bör du definitivt vara orolig. Det är en jävligt oviss säsong att tippa, i min värld kommer Timrå ha en trupp som kan bli allt från 9-10:a till 14:e.
Under kategorin: Ska vi vara oroliga? Behöver ventilera funderingar och en smått gnagande oro trots att mycket tid återstår innan nedsläpp i september. Jag ser bara ett lag som (idag) är sämre än förra säsongen, Malmö. HV kan på papperet få ihop ett starkt och bra lag med många som spelar för klubbmärket, sen måste man kanske få ihop det på isen också vilket kan ta tid innan det sätter sig. BIF, LCH blir definitivt inte sämre kommande säsong och IOK har bevisat under sin sejour i SHL att man vet vad som krävs och att man med små medel ändå kan vara den här humlan som inte borde kunna flyga. Blir det annorlunda kommande säsong…nja jag tror det när jag ser det isåfall. Resten av lagen i SHL lär vi ha ovanför oss i tabellen. Möjligt att Örebro kan hamna längre ner än tidigare liksom att Växjö, som står inför en ”coach-växling”, spelmässigt kan komma att prestera sämre än brukligt. Vad ska man tolka ur det här då? Jag är inte alls komfortabel med att säga att en play-in plats ligger inom räckhåll, knappt jag vågar tro på 10-11 plats heller för den delen. Dessutom, de positioner som är kvar att fylla är för en 3-4 kedja. Med andra ord kommer vi inte att bli bättre än så här på papperet, om det inte fyndas under/efter sommaren dvs. Vi kommer att ha ett bättre lag än 21/22 men det kommer även de övriga 12 lagen att ha (ej Malmö). Det måste till att hemvändarna levererar, att laget överpresterar och att spelare som JJ, Lundin, Hartmann, Andersson höjer sin nivå ytterligare och att Skägget och Didde är de stabila pjäserna dom behöver vara. Då är allt möjligt! Tack för utrymmet.
Olli Hahl: Haha en utebliven källa ger lite samma känsla som när man kommer hem från en drive och inser att dom glömt dippen, köttet och läsken är halvfull. Men efter lite google så tror jag det är denna artikel.
Dubbeld: Om inte Kapanen hoppar in som målvakt istället för Rautio så kommer jag sluta heja på Timrå och bli Sundsvalls Bobcat supporter istället. Å dä ä sant dä!!
Villervalla: Nu får vi snart en åthutning för trådanarkin här men jag tror inte SvD ljuger heller. Eller Expressen. Eller övrig media som rapporterade om prisraset på bränsle 22/4 2021, som en direkt följd av pandemin. Det var inte det generella priset 2021 men fakta är att det var nere och vände så lågt 2021
Titt, till och med nykomlingsklubben HV71 kan vara proffs, dags för oss att sluta skämma ut oss på försäsongen och inte ens ha rätt namn/nummer på tröjorna och köra flera år gamla ställ eller J20's eller vad fan man kör, t.o.m vissa allsvenska lag har försäsongsställ. Där är vi fan sämst i hockeysverige.