Tydligen hade de tippat TIK och RBK högt nästa säsong. Läste en lista på hockey News av Wennerström. Malmö och Modo var tippade sist men tar listan med en nypa salt.
Annars tyckte jag att det var ett utmärkt tillfälle att diskutera vad som är okej och inte okej att skriva i ett forum oavsett tråd. Men du valde alltså att begrava alltihop för att det kändes mest bekvämt på det viset. Riktigt korkat måste jag säga för nu kommer det att fortsätta på samma vis.
Dubbeld: Precis ju haha 🙈🤭 SVT visar klass! Man längtar tillbaka till när TV3 körde reklam-VM under turneringarna på -90-talet så GALET mycket! SOPOR!!!
Gewe: Kanske låter sur och otrevlig, men det finns ju alltid en budget som man måste förhålla sig till. Tycker Kapanen gör rätt som jobbar och väntar in nått någorlunda billigt och en fullträff som dom finska backarna. Litar fullt ut på Kapanens hockeyöga.
SPOODI: Liknande och liknande… Hållander har 61 poäng på 104 AHL matcher, Sampo har 43 poäng på 110 matcher. Lägg då till att Hållander har 3 säsonger i SHL och kan ligan redan, samt brinner för klubben. Har ingen aning om hur sampo är defensivt, men Hållander är lika bra åt bägge håll. Känns som 50/50 om denna Sampo blir en hit eller inte.
SPOODI: Liknande siffror? Hållander 33 poäng på 43 spelade matcher och Ranta 22 på 58 spelade? Hållander hade ju förmodligen haft dubbel poängskörd om han spelat lika många matcher.
Ranta kan säkert vara en nyttig spelare, men det är nog dags att ni börjar hitta lite poängspelare nu.
Jag förväntar mig inga stordåd från Hållander heller vad gäller poänproduktion ärligt talat. Snarare i så fall att han banar väg för andra poängspelare i laget med sin spelstil.
SPOODI: så illa kan det inte vara? 😄 jo när ni saknar en första femma och värvar från AHL. Walli är bättre än Sampo. Och valfri forward från Brynäs. Tackar! Jag gillar Hinken.
M0d0 tar in mjällsampo från AHL. Nu har de öppnat storplånkan! 😄 Är det fredag redan? 😄 #hjärtaavhockey. #nästaguldmådå. #Hinken for präsident. #karlinlovesbiteline.
Tom Topp: För helv....! Håll i börsen. Har jag tomt i börsen kan jag väl inte handla och tro att det löser sig. Vi måste väl ha lärt oss lite om våran historia om tom peng pung! Hellre 10:e plats än konkurs.
Zoogin62: Ja herregud, snart har hela maj gått och vår sista värvning är ff inte på plats! Säsongen börjar ju för bövelen snart, endast 3 1/2 månad kvar 😳
Tom Topp: Du kanske har rätt, är bara så jävla ängslig för kval igen!🤢 Men om det blir som ni säger en utvidgning av SHL, så behöver man väl inte ha denna ångest!?🤢 Men jag gillar inte upplägget, tycker att 14 lag räcker!
Zäta75: "Tycker det inte borde vara några problem med pengar" håller med, skulle inte SCA pynta in mycket mer pengar än tidigare huvudsponsor? Om det ändå inte räcker, "låna" lite av kommande Cmore pengarna alternativt swisskampanj!? Vad händer med Alvarez och de andra som inte är signade, där finns väl ekonomiskt utrymme? Snart måste nånting hända, detta är ooooliiidliiigt!🥶
{9908}: Tycker det inte borde vara några problem med pengar. Det som ev saknas kan SCA och/eller supportrar trycka in. Startar vi en swishkampanj får vi in mycket pengar direkt. Kör hårt på SCA och kampanj Kimmo! Vi behöver en stark back, pengar finns att tillgå.
Timrå4ever: VM back = ja tack fast kanske inte om han kommer från Ungern, Slovenien, Frankrike eller Österrike. Bra schweizare lär ju inte spela utanför Schweiz eller NHL så återstår gör bara svensk, finsk eller tjeckisk back. Möjligen slovakisk. Bara att sätta sig ner med eliteprospects och stämma av vilka backar i dessa länders trupper som är kontraktslösa. Helst ska han spela top 4 i sitt landslag och gärna högersskytt
Olli ”jag ska prata svenska efter årsskiftet” Jokinen Olli ”jag mognade efter 10säsonger i NHL” Jokinen Olli ”vi vill bli som frölunda” Jokinen Olli ”im a honest coach” Jokinen Olli ”vi ska vara det hårdaste arbetande laget” Jokinen Olli ... | Läs mer