1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596155 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2023-2024

Sv: Silly Season 2023-2024
Puckat: Nubbz sitter också med två jävligt bra målvakter nu då precis som oss 😀

{7043}: Hoppas verkligen att Forsmark och Melander lyckad färga. Framförallt att de får en en ärlig chans att få visa upp sig.

Sputnik: Fortsätter Rindell och Lyytinen att leverera så slipper vi åtminstone tjatet om ”spetsbackar. Ja billiga lösningar är ett måste. Både på forwardsidan och backsidan. Gäller att få juniorer att klara av klivet till SHL osv.

Sputnik: Timråaktie 2.0?

Sputnik: Vad gäller ekonomin så är det nog dags att börja få fram lite talanger som skriver sina första NHL kontrakt och ger fint klirr i kassan.

{7043}: Tror Tyvärr Svensson lär få det riktigt tufft att ta plats säsongen 24/25, han blir inte yngre.

Förhoppningsvis så lyckas både Melander och Forsmark ta steget och kan bli billiga lösningar framöver.

Det finns ju en risk att både Lyytinen och Rindell stiger en del i marknadsvärde om de fortsätter leverera. Det gör ju att backsidan kommer svälja mer av spelarbudgeten med.

Förhoppningsvis underlättar även det ökade TV avtalet lite framöver.

Puckat: Vi hade ju inte kunnat ta in honom ändå givet läget i truppen. Men Nubben strösslar ju gärna med lockord till sina gamla värvningar. Brattström, Strålman, t.ex.

Brattström till HV😩

Sputnik: Eftersom våran silly är helt död så började jag tänka på nästa säsong och insåg att det mesta talar för att backsidan återigen kommer vara nästintill oförändrad, då Eronen, Erixon, Strömberg, Svensson, Melander och Forsmark har kontrakt till minst 24/25. Fortsätter Lyytinen vara lika bra och Rindell fortsätter att utvecklas är det två st vi kommer förlänga med (förutsatt att inte någon storklubb lägger vantarna på dom) och då är vi uppe på 8 st backar.

Sen kan ju spelare alltid lämna av diverse skäl, men känslan säger att det kommer se likadant ut, vilket inte behöver vara negativt såklart. Så jag får be om ursäkt i förväg om jag precis förstörde silly season inför 24/25…

Hank: Nä… men tandläkare finns det gått om. Bara dom inte tar nån från Folktandvården.

Gewe: Grymt, jag tror det finns nått i Melander!
Tycker vi har en spännande mix nu trots allt. Eronens slutspel bådar dessutom gott. Hoppas han kan fortsätta på inslagen väg så har jag absolut inget att motsätta att vi också förlängde med honom.

Det är väl endast på forwardssidan jag tycker vi har nån högerskytt för lite. Men det får Kapanen fixa under resans gång!

Spanarn: Ingen som snappat upp något rykte om ny tandläkare?

Puckat: Melander klar på 2 år vilket jag fick berättat för över 1 månad sen

Puckat: Vilken tid?

Puckat: Målvaktstränare?

Något på G enligt Timrås officiella på twitter. Hedströms comeback kanske? Truppen ska ju vara klar enligt Kapanen

vonDöbeln: Japp, allt talar för en förläggning med Eronen nu.

Eronen nära förlängning enligt Jennifer som nu skriver för Expressen.

Bra drag i Sillyn med Juel och Hållander som enda nyförvärv (nu glömmer jag ingen va?)

{9037}: Jag är ärligt talat minst intresserad av Modos silly av alla SHL-lag. Känns inte som våra närmaste konkurrenter i tabellen

{9037}:
När jag läser dina inlägg tänker jag på Newman.

{9037}:

Till MoDo-bokens fördelar hör i alla fall att det händer saker i den medan vår egen bok är närmast död.

Modos silly är fantastisk. När man läser deras inlägg så kommer jag att tänka på denna.

Vulgata: Men det Steen gör med Sundsvall nu tror jag är jättebra för den lokala hockeyn!

Costanza: vad hade Sundsvall varit utan Timrå?

Costanza: Och då är du en av dom mer resonabla Modo-supportarna här, det säger en del om Modos fans.
Liknelsen med en förtryckt Nordkorean som blir förd upp i bergen om man är illojal mot regimen är slående men jag lovar er det sitter inte avlyssningsutrustning i väggarna i Övik. Ni kan ifrågasätta saker och ting ni med utan att Kim Jong Karlin hör 🙃

Gewe: Kram! Fortsätt skriva. Tycker du säger bra saker. Jag gillar det.

Costanza: Som sagt gamla meriter väger tyngst uppe i Ångermanland det är tydligt🤣 att leva i nuet är något man bara läst om i böcker där uppe men verkligheten kommer ikapp er också snart kram

Costanza: och iår startar Njurunda upp A-lagshockeyn igen! Bara det gör att vi får ett försprång mot resten av hockey Sverige!

Tom Topp: Njurunda var fint. Otroligt att Timrå och MoDo kommer att kötta på i SHL i höst som Klyktattare mot resten av Sverige. MoDo får nog kämpa lite hårdare än er men det blir en kul säsong!

Costanza: Modin var också hyfsad! Och nu kommer Johansson!!

Tom Topp: Tommy Tops! Ni kan lira hockey! Har varit i Njurunda och byggt tält då jag var i lumpen och vi hjälpte till med O-Ringen.

Costanza: Njurunda för bövelen! Här är man uppväxt med släkten Zetterberg! 💪💪💪

modomille:

Vad är problemet med pundare?

Costanza:

Ja, det råder en god stämning oss emellan. Perfekt nivå som det nu är. Låt det bara fortsätta att vara så.

Costanza: I Sundsvall? Hur menar du nu, vem tror det?

Olli Nomadinen : Måste vara skönt att sitta i Sundsvall och tro att ni lirar SHL-hockey där.

Olli Nomadinen :

Applåderar alltjämt MoDos avancemang. Var precis vad vi behövde. Spelar ingen roll om man bor i en liten trash-håla som Malmö eller inte. Rivaliteten finns alltid där och jag kommer för alltid att vara uppväxt i Sundsvall. Och därmed hålla på Timrå. Hur många tunga jävla möbler man än fått släpa hem på bussen från IKEA i Malmö 💪

Costanza: Rent hockeymässigt har vi redan vandrat halvvägs ner i dödsriket tillsammans med kommungrannen för dryga 30 år sedan. Se var dom är nu? Så jag skulle säga alldeles utmärkt.

Men en stor del av vår publik är Sundsvallsbor och i den synvinkeln är det såklart en väldigt viktig del.

modomille:
Vad vore Timrå utan Sundsvall? Avfolkningsort?

Rip Kirby: Det var nog jag som lurade in honom på det när jag jämförde regioner

modomille: Men vad har Sundsvalls stad med Timrå kommun att göra?

modomille: Hej. Välkommen till storebror, kul att så många av er trivs härinne 🙂

Olli Nomadinen : Övik är en rätt fräsch stad, Sundsvall en ort full med pundare.

DJ Hemp: Är rutinerad på forumet. Tycker ändå det är bra stämning mellan våra klubbar och supportrar. Ni kommer att vara i toppen och vi i botten denna säsong. Sen kan det nog bli roligare för MoDo.

DJ Hemp: Ja så är det. Jag tillhör ju som bekant också de som applåderade deras avancemang. Sen är de ju lite tragiska både som förening och alla de runtomkring. Allt kring det laget och den regionen andas lite töntig mossighet. Man känner ju det när man som Sundsvallsbo kommer till Övik eller om man träffar på Öviksbor härnere, på Ikea oftast. Hur de liksom lever i sin egna lilla bubbla. Det blir oftast så i såna små avfolkningsorter, mindervärdeskomplex och hävdelsebehov. De är lite efter när det kommer till i stort sett allt

Costanza:

Jag är allra minst en lövare. Bryr mig inte så mycket om maratontabellen även om vi troligen ligger rätt bra till i den. Du lyckades förresten inte länka till den förra gången. Vad är problemet?

Kommande säsong lär det visa sig hur bra Timrå respektive MoDo är. Tänker att det är ni som får lära er ett och annat efter år i skuggorna av gränden. Grattis än en gång till avancemanget!

DJ Hemp: Du låter som en förvirrad Lövare, hihihi! Kika på Maratontabellen är en bra start för ungdomar i Timrå. Lära sig om MoDos storhet. Sen går vi vidare och berättar om hur bra MoDo är på alla plan. Arenan är inte gjord av plywood. MoDo har en bra ekonomi.

Olli Nomadinen :

Visst är det så. Men jag gillar det ändå. Har uppmuntrat lillebror i flera år. Dags att han tar klivet upp så att vi får chansen att läxa upp snorvalpen på allvar. Har ju redan kaxat upp sig så att det räcker och blir över.

{297}: Slappna av. Ni har tömt kassan och har bättre forwards än Giganten i norr. Varför springer ni runt och grinar då?

SPOODI: ” inget lag kommer någonsin vara sämre än Timrå så det är lugnt”

Förstår att ni modoiter lever med den världsbilden, det har ni alltid gjort. Hösten för er blir som James Webb-teleskopet blev för NASA, saker och ting kommer bli mycket tydligare för er när vi väl kommer dit 🤠. Jag föreslår redan nu att vi döper om er till ”moso”.

« · 2548084 · »