1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591091 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2023-2024

« · 2514176 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2023-2024
Bragd-Birger: gårdagens nederlag blev färdigprocessat när det stod klart att vi skulle komma som sämst topp 10.

Man var bitter någon timme, men efter det så känner man bara en jävla glädje och mersmak inför nästa säsong!

Sputnik: riktig Oskarshamnsvärvning. Fy fan vad bra han kommer vara där, och det kommer nog att krävas att man får en gedigen förklaring på varför man inte valt att signa Lodin, vi supportrar kommer inte bara se mellan fingrarna på att en publikfavorit uteblir.
Låst ämne

vonDöbeln: Men det är väl ganska uppenbart?
Wedin, Jonte, EP på kontrakt.
Hållander påväg in.
Hartmann och Pääjärvi i tredje.

Ganska fullt på ytterforwardssidan om du frågar mig. Visst han hade ju petat Hartmann och Pääjärvi, men till vilken kostnad? Hade han accepterat en roll i tredjelinan?
Låst ämne

Håkkybåkky: Japp, gäller att se helheten här.. Och killen är ju lite strulig på sidan om enligt rykten, så case closed enligt mig.
Låst ämne

Håkkybåkky:

Wedin - Lander - Dahlén
Hållander - Pettersson - Lodin
Hartmann - NY/Lundin/Hanzl om han blir kvar - Pääjärvi
NY/Walli - NY/Boyce - NY
NY/Boyce

Jag tycker definitivt att det finns plats för honom.
Oavsett, svagt att motivera att det redan finns spelare som är "givna" till topp 2 kedjorna när det kommer läge på en spelare med hjärta för klubben och som vi vet är jävligt bra, även i ett förra säsongen riktigt PISSuselt lag.
Låst ämne

Sputnik: I matcherna jag såg Leksand var Ruohomaa extremt puckkär. Kunde hålla i pucken halva byten utan att ha nån större lust att dela med sig den till varken med- eller motspelare.

Men om det är en korrekt iakttagelse vet säkert Mattias-74 bättre än jag.
Låst ämne

Sputnik: Jag gick ut med Lodin till Oink igår härinne. En fågel viskade.
Låst ämne

karllinus: Ruohomaa är Kapanens spelare. Eller var det lättare sagt.
Låst ämne

vonDöbeln: Nej, det kommer krävas en utförlig förklaring varför man inte signar Lodin en publikfavorit. Jag är väldigt ledsen att han inte kommer hit. Tror att han skulle kunna ta oss till högre höjder om han fick spela med våra toppspelare faktiskt.
Låst ämne

Sputnik: Tror det blir tokfiasko för Lodin i IKO om han går dit. Får även känslan att han kommer vantrivas i den hålan också.
Låst ämne

Zäta75: " Nej, det kommer krävas en utförlig förklaring varför man inte signar Lodin en publikfavorit. "

Nej det kommer det inte behövas, och det kommer vi inte att få.
Låst ämne

Synct: Känns ju inte som klubbar stått på rad för att signa Lodda i så fall. Fanns väl en god anledning till att Kapanen sa nej då.
Låst ämne

vonDöbeln: Jag har gått från att vara ”team Walli” till att vända 180 grader. Hur kan man begära mer speltid och förtroende och sen inte ta chansen i slutspelet? Han kuggade slutprovet, jag tycker vi kan släppa honom med gott samvete.

Lätt att få lite mer kärlek för Stenqvist efter slutspelet men vi ska ju också ha i åtanke att han får mycket speltid och lastar man in puckar från blå så kommer poängen. Han snittar 20:15 i speltid i slutspelet, i grundserien låg han bara på 16:32. Han lastar också ca dubbelt så många skott på mål som tex. Lyytinen. Bara Eronen kommer nära annars. Svensson som fått beröm här inne för många enkla puckar på mål från blålinjen…8 skott på mål får han iväg på hela slutspelet och då har han också fått spela PP.

Sen retar man väl alltid upp nån men till er som vill bli av med Erixon måste jag bara säga att det är så jävla otacksamt att man blir less. Han klockar in på 21 min/match i grundserien och är en stor anledning till att vår defensiv är tredje bäst i ligan. I slutspelet har han uppenbarligen dragits med skada för då sjunker han till 17 min/match och spelar inte sista matchen och istället har vi Stenqvist (20:15) Eronen (23:12!!) Svensson (19:11) och Strömberg (19:24). Bortsett från Eronen så tvingas vi alltså lägga mest speltid på dom backar som normalt spelar MINST.

I min värld är det inte så konstigt att vår defensiv ser ut som skit i slutspelet och JJ ser ut som världens minsta målvakt när man betänker ovanstående. Vi blev för tunna på backsidan, precis som jag och många andra var inne på inför säsongen. Det fick man så klart skit för, ”det löser sig med Edfeldt som 7:e back”. Han spelade, som bekant, 0:00 minuter i slutspelet.

Nu skulle detta inte bli klagomuren 2.0 utan var menat som ett försvarstal till Erixon som jag tycker är hur stabil som helst denna säsong. Han levererar på 100% av lönechecken i nästan varje match. Vi rundar av en succé-säsong och fortsätter på en succé-silly tycker jag.
Låst ämne

RunarUp: Jo jag känner vi passar på Ruohomaa som sagt. Ser hellre en tvåvägsspelare. En oöm tvåvägscenter som lyfter när det blir tuffare spel i slutspelet.
Låst ämne

Sputnik: i min cyniska hjärna är Lodin till Oskarshamn bland det bästa som kunde hända. Han känns som en strulig spelare som behöver tydliga ramverk för att funka bra på isen. Färjestad eller Frölunda kanske hade kunnat få fason på honom och maxa produktionen men Oskarshamn? Vem ersätter han, Suomela eller Smejkal? Känns som Lodin får fria tyglar i Oskarshamn och vi vet ju alla hur det kan se ut på isen när han blir less eller sur. Filmningar, fult spel, eviga snurrfinter som aldrig leder till något. Eller så blommar han ut och blir helt briljant, vem vet.
Låst ämne

Vetefan om en halvmedioker spelare som Lodin haussats lika galet här inne sedan Starostenkos tid.
Låst ämne

Simmalugnt: "Viktor Lodin: "Timrå är det enda laget i Sverige för mig"

Där har du anledningen, transparent publikfrieri för att sätta en slags ankare här, för att han bränt sina broar på alla andra ställen. Förutom OINK då verkar det som.
Låst ämne

Synct: Men att man sväljer det?

Så bara för att han vill spela i Timrå blir han snäppet bättre än Sidney Crosby i vissas ögon?
Låst ämne

Synct: Men om Timrå tackar nej blir det ju svårt för han att förverkliga det. Rykten säger att Kinwall och Joulive presenteras snart.
Låst ämne

Simmalugnt: Jadu. Jag ville ha hit Lodin, INNAN han satt och skrev till supportrar "Kimmo vill inte ha mig!!!" Han måste ju bara växa upp, förstår varför lag inte slåss om han.
Låst ämne

cloon: Jag tror Juolevi är mer aktuell än Kinnvall va? Var väl bara Madhawk som tyckte till om det.
Låst ämne

cloon: Är dina källor säkra om Kinnvall och Juolevi? Personliga källor eller sånt du hört på nätet?
Låst ämne

Zäta75: Det räcker väl med att veta att han gjort bort sig flertalet gånger. Timrå ställde upp och gav han hjälp första gången. Sen får han skylla sig själv att han hamnat i denna situation.
Låst ämne

Olle: Word, word och....ja word. Vill bara tillägga att vi blev för tunna på backsidan för att räcka till guld. Den räckte "bara" till match 7 i kvartsfinalen. Inte skitilla tycker jag av på förhand seriens tunnaste och sämsta defensiv
Låst ämne

Zäta75: säkra är de inte. Dock är det inte från nätet utan folk inom klubben som berättat hur snacket går. Fans även snack om Erik Gustafsson men det spåret skall vara nerlagt.
Låst ämne

cloon: "Fans även snack om Erik Gustafsson men det spåret skall vara nerlagt." : PRISA GUD!
Låst ämne

cloon: Min källa säger att Kinnvall är klar för två säsonger, har du hört samma?
Låst ämne

Tikarn97: Nix inga detaljer.
Låst ämne

Tikarn97: Kinnvall har helt klart uppsidor, men han har ju för satan varit skadad i nästan två säsonger! Och har han slutat med indianerna? Nä jag känner mig skeptisk!
Låst ämne

cloon: Vore magiskt om Juolevi var klar, precis en sån typ av back vi behöver!
Låst ämne

cloon: Haha Kinvall, Bernhardt och Jouilive, har Timrå vunnit på jackpot?
Låst ämne

kattan: Stenqvist och Eronen ut, lär väl inte skilja några astronomiska summor
Låst ämne

Tikarn97: "Min källa säger att Kinnvall är klar för två säsonger," : Men skjut mig långsamt!
Låst ämne

mikenomad: Jag håller med! Vi hade förmodligen inte kunnat lösa det här på något annat sätt heller. Dahlén sög upp alla eventuella extracash och kapanen fick i princip börja klippa och klistra i truppen direkt för att få till förändringar. Nu blir utgångsläget ett annat, det ska bli spännande att se vad kapanen kan göra.
Låst ämne

Pyrret: Det kanske du har rätt i. Tänkte inte så långt. Men Kinnvall alltså… på förhand gillar jag inte alls den.
Låst ämne

Rico01: Begriper inte varför så många är så negativt inställd till Kinnvall? Han är definitionen på en spelare med erkänt hög nivå som har haft en tuff säsong och således sänkt sitt marknadsvärde. En back som är relativt billig med stor uppsida som dessutom är 25 år gammal. Enda negativa är hans skadehistorik.
Låst ämne

Pyrret: samt Alvarez dyra kontrakt.
Låst ämne

Rico01: Han brukar oftast ha rätt, han hade rätt om Dahlén tillbaka och Stenqvist in, blir spännande att följa, Kinnvalls marknadsvärde lär inte vara högt alls med tanke på skadehistoriken och alla oturssäsonger, men det är mest tillfälligheter.. Får han en försäsong i sig med bra träning med Sandra och John så tror jag han kommer vara en tillgång för laget!
Låst ämne

oavsett vad man tycker om Lodins vara och icke vara i Timrå, så skulle han vara bra jäkla sevärd i Oskarshamns Rock&Roll spelidé
Låst ämne

Mcmac: Skadehistoriken och historiken av att vara med och spela ner lag i HA. 😜
Låst ämne

cloon: Men samtidigt tar vi in Hållander och lönerna på toppspelarna ökar litegrann år för år? Har för mig Madhawk sa det när dom värvades.
Låst ämne

Olle: Givetvis skjuter han bättre än 12-åringar.
Skojade genom att ta dig på ordet :-)
Framför allt gar gan skjutit väldigt lite och med tvekan. Självförtroendet är inte där.
.
Låst ämne

Mcmac: Kinnvall har väl haft samtliga sina epic fails i lag som varit felbyggda och som en naturlig följd haft stora problem att hitta ett eget fungerande försvarsspel och sedermera har dessa lag även åkt ur.
Ingen verkar ens reflektera över hur Kinnvall har fungerat i lag som har en uppsida på allt detta. I ett lag med bra struktur och balans vad gäller lagsammansättning finns goda förutsättningar för såväl yngre som äldre spelare att utvecklas och bli bättre.
Det är knappast särskilt rättvist att sätta Kinnvall vid skampålen för att Brynäs åkte ur SHL den här säsongen. Kinnvall är bättre än så.
Låst ämne

Rico01: Varför är du så neg till Erik Gustavsson? Det var ju t.ex den SHL spelare som stod högst på Antes önskelista.
Låst ämne

Simmalugnt: Jo men Kinvall var ju ett utropsteccken i ett riktigt svagt Timrå som rök mot Oskarshamn. Ett felbyggt HV i Coronasäsong där Kinvall inte är en stor anledning till att de åkte ur. Denna säsongs Brynäs, ja vad säger man, vart var Jordan Larsson som tjänade 300k?
Låst ämne

Patrick Polly: Timrå IK stod kanske inte speciellt högt på E.G's lista?
Låst ämne

Rip Kirby: Alltså, hade vi tackat nej till Hardegård? Båda spelare är ungefär lika gammal. Båda har varit skadade relativt ofta. Hardegård har ett poängsnitt på 0,28/match i SHL, Kinnvall har 0,52. Jag tycker vi ger Kinnvall en chans innan vi dömer ut honom. Det gjorde vi med ”skadedrabbade” Lyytinen innan han kom men det är väl ingen som är speciellt negativ till honom längre? 🧐
Låst ämne

Olle: Nej Lyyytinen är ett riktigt bra exempel. Det var ju rena rama partajstämningen hos HIFK supportrar över att han lämnade dom. I Timrå firar vi att vi fått in en klassback till reapris.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Tack och lov, EG må ha steppat upp och hade säkert varit en toppback i Timrå, men han har bränt sina broar här tycker jag!
Låst ämne

Tikarn97: Kinnvall är klar. Juolevi väntar vi på besked, har jag fått höra iallafall.
Låst ämne

Rip Kirby: Ja alltså, 40 poäng i SHL som back för ett par säsonger sen. Det snubblar man inte bara in sådär utan anledning. Så länge han inte är allt för skadebenägen så kan vi nog slipa på hans spel. Han år trots allt bara 25 och har inte nått sin prime ålder ens. En billigare Svensk LaLeggia är vad vi kan få ut i slutändan tror jag.
Låst ämne

« · 2514176 · »