1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591071 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2024-25

« · 2674374 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2024-25
En bild som gör mig oerhört rörd. En bild som visar att nu är det slut. En bild som visar det sista tillsammans. En bild som visar en enorm tomhet.
Kommentera

TIK_TIK: Har jag missat något, varför sätts ett "n" framför varje mening som vissa skriver?
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25 Kommentera

Rip Kirby: Exakt. Laget lyckades aldrig bygga upp någon slutspelskänsla hos mig iallafall. En vaskad säsong, en helt onödig säsong. Finns inget den här säsongen som etsat sig fast som man kommer att komma ihåg om 5 år. Riktigt jävla dålig hockey som var en orgie av 3-metersfelpass, puckar som studsat över klubbor i frilägen, bakomryggenpass som friställer motståndare och spelare som hänger med huvuden.

Beundransvärt att du redan längtar till nästa säsong. För mig så skalade Timrå IK av 20% av mitt hockeyintresse rakt av med denna säsong.
Kommentera

Hemvändarna blev lite av en välsignelse samt en förbannelse. Underbart att se dom komma hem i sin prime. Men deras roller och positioner ställer till det lite för lagbygget då dom tar upp 1/3 av budgeten. Vilket absolut 5 stjärnor ska kunna göra! Men då blir övriga lagdelar lidande. Utöver hemvändarna behöver vi faktiskt en center i toppklass. En sniper och en rivig högerforward (helst högerskyttar). Utöver det behöver vi två riktigt jävla bra backar. Som är bra på rören, klubban med/utan puck, passning, skott osv osv

För kapanen att lösa dessa kontrakt blir jävligt svårt och det respekterar jag. Timrå står inte högst på listan hos många spelare idag..
Kommentera

Olle: Med tanke på att det är ny tränare på väg in så känner i allafall jag att det finns en viss spänning till att nästa säsong skall dra igång.

Att vi inte fick ut potentialen ur truppen riktigt, gör också att jag mer känner revanschlusta!
Kommentera

Viktigast inför nästa säsong är nog ändå att det sker förändringar i ledningen inom föreningen. Alla verkar ha suttit för länge och det behövs nog lite nytt tänkande.

Enkelt att säga/önska, men tyvärr så har jag inga namnförslag.
Kommentera

Villervalla: Kan tillägga att Moras talang Michael Brandsegg-Nygård går under smeknamnet Bramserud ibland.
Kommentera

säkerhetsrisk bakåt eronen,rindell
har något annat shl lag så svaga backar???
Kommentera

Vargher85: Hahaha, hade jag ingen aning om, men kul
Kommentera

Sputnik1: Ja det blir en spännande silly i år. Tolkar det som du och då bör 2-3 nya spelare utöver de 3 som vi redan vet om är tillkommande (Nässen, Pilö, Lundmark) presenteras inom kort
Kommentera

Vargher85: Släkt med någon backhopparen?
Kommentera

Villervalla: Har ingen koll på backhoppning. Kan fråga nästa gång jag träffar honom.
Kommentera

Zäta75: Blir väl antiklimax bara för det och det blir en center in till sen är laget spikat. 🤷
Kommentera

Sputnik1: Oliver Kapanen? 😉
Kommentera

Sputnik1: "Blir väl antiklimax bara för det och det blir en center in till sen är laget spikat. 🤷"

Är det Lyytinen Rindell ut, Pilö Nässen in, ja då ser det ju inte jättespännande ut.
Kommentera

En till säsong är nu över för laget i mitt hjärta.

Räknar jag rätt, då är man inne på ungefär 45 - 50 seriösa säsonger vilka tagit slut.

Vissa har varit katastrofer, andra har varit rena axelryckningar...

Några få har varit lyckopiller och party i veckor!

2023-24 kommer vi mest att lägga till handlingarna. Typ som mellanmjölk. Inget vi kommer att prata nämnvärt om i historien misstänker jag... Suck.

Nu ser vi med spänning fram mot nya nedsläpp och fräna utmaningar. Drömmen tar aldrig slut.

Och stort tack för alla fina, spontana, elaka, snälla, kloka, ironiska, genomtänkta, ogenomtänkta, analytiska, ödmjuka, syrliga, kärleksfulla och allt där i mellan vad tok som skrivs här på HS!

Vid tillfälle borde ni alla fan få en slurk byxvarm Explorer som tack för alla inlägg som berikar en rödvit TIK:ares vardag långt från "hemma" och tallarnas näste. Ingen nämnd, ingen glömd.

Vi är Timrå! Och vi ger aldrig upp!
Kommentera

Smokey: In Jokinen we trust!
Kommentera

Smokey: Väl mött Timråbroder! Nya tag till nästa säsong och mer tid över till lite Ingemar Bergman maraton!
Kommentera

Chrille: Pettersson som center nästa år ingen fysik hur tänker dom där ska vi spela boxplay när det är fem mot fem .Jag ser inte vart han ska platsa ,dårlig påskriskor är han också målskytt!!!
Kommentera

Synct: Såg inte matchen. Hade tänkt se den i efterhand. Men jag drack öl istället. När jag såg resultatet kändes det ändå som en jävligt bra prioritering av mig.

Blev inte ett dugg förvånad. Nånstans har den här "slutspelsserie" slagit spiken i kistan för Timrå. Den har, på bara två matcher, definierat hela säsongen. Timrå skjuter alltså 43 skott och förlorar? Man tar sig inte ens för pannan - så har det sett ut hela säsongen. Kände nästan en lättnad (noll besvikelse) av att läsa resultatet.

Tycker också att det var lika bra att det tog slut här och nu. En kvartsfinal mot FBK hade ändå bara resulterat i intäkter för en hemmamatch och utgifter för tre bortamatcher. Aldrig att Timrå hade lyckats stulit en match från FBK. Det här var kört redan innan slutspelet började, dömt på förhand.

Tragiskt att Ante inte fick ett värdigare avslut. Han har varit en enorm hjälte och bör för evigt bli ihågkommen för det. Upp med snusen eller snusdosan i taket. Ante; du är en röd och vit hjälte!

Nu ser man med tillförsikt fram emot nästa säsong. Ny tränare in, ny röst, nya förväntningar och en ny giv. Ett par stycken nya spelare in och det är ett helt annat lag. Även om det kan bli heaven or hell med en finsk (om nu Jokkinen är klar) tränare så känns det fräscht och nytänkt.

Timrå ik 23/24; tack för den här säsongen. Ni har givit oss huvudvärk, panikångest och alkoholproblem. Men ni har trots det också givit oss mängder av tillfällen av glädje, eufori och stolthet. Tack!

Nu glömmer vi det här och går vidare. Nytt blad, ny säsong! Mot framtida segrar!
Kommentera

SebastianH: Exakt. Som flera andra redan sagt, detta är en vaskad säsong. Vad det här laget helt uppenbart saknat är tydliga rollspelare, precis som du nämner. Timrå IK är i behov av en närapå "total remake". Alla gånger bland våra backar. Här torde devisen "gör om, gör jävligt mycket bättre", råda.

Betydligt bättre ställt bland forwards. Men även här märks ju bristerna så jävla tydligt. Vi har för många "mjuka" spelare med likartade egenskaper, vilket gör att vårt spel blir så otroligt lätt att läsa och förstöra. Här måste Kapanen jobba hårt på en utrensning "major model". Alla vet vilka som i nuläget enbart fungerat som ballast på det redan sjunkna skeppet.
Kommentera

Huvudorsaken varför vi inte spelar kvartsfinal.

Skellefteå PP mål 50
Timrå PP mål 16

Så det är inte så nattsvart som många vill få det till. Vi tar även endast 1 poäng mindre än ifjol, detta trots allt strul under säsongen.
Kommentera

Kerstin_k: En osedd match är också en match. Tack för kloka analyser i övrigt
Kommentera

Wedin lander hållander

Ny(Carlsson) Strömberg

Dahlén kovarcik Pettersson
Nässen Erixon

Hartmann kapanen Pääjärvi
Pilö svenssson

Lundmark ny Johansson
Forsmark

Är detta för mycket för att drömma om? Såklart är Carlsson och kovarcik ganska orimlig men inte helt omöjlig
Kommentera

Rip Kirby: Inför säsongen kändes det som att Timrå hade två hela kedjor med spelare som skulle kunna producera på okej nivå i NHL. Nu efter säsongen inser jag att Riley Woods gjorde lika många poäng som vinnaren av er interna poängliga, och att MoDo hade fyra forwards som gjorde fler poäng än Dahlén.

Oavsett powerplaystatistik hit och dit, så är det något märkligt över det hela när Aagard producerar bättre än Dahlén.
Kommentera

Bad_Brett: Man ska aldrig underskatta effekten av ”laget” och en trygg tränare med en tydlig vision och idé. På det planet har ni varit ett bättre lag än oss i år.

Timrå har manskapet för att göra det bättre, men exakt allt sket sig i år, jag tycker att play in och 2 raka torsk där är för dåligt sett till vilka vi mönstrar på plan.

Hoppas vi får bjuda på mer kamp nästa sässe.
Kommentera

Bad_Brett: Ja, Dahléns säsong var under förväntan. Hade han haft en hyfsad skottprocent hade han slagit rekordet för flest gjorda mål under en säsong i högstaserien i Timrå med marginal. Värt att notera är dock att mängden skott avtog efter jul, då även spelet började halta betänkligt. Tror dock att han vänder det här till nästa säsong.

Sedan, appropå Timrås centerjakt, så önskar jag att mig en Dickinson eller Vigneault i Timrå. Tror att laget skulle behöva en center med lite tyngd och storlek.
Kommentera

Bad_Brett: Precis. Med dom ingångsvärdena var det ganska givet att förväntningarna hos fansen stack iväg genom taket redan innan säsongsstart. Och besvikelsen när verkligheten kom ikapp. #vilketjävlamörker

Jonathan Dahléns säsong tror jag ingen kan förklara. Bara han själv vet ju om det är någon skada som hämmat honom, eller vad det nu är. (ändrade mig) Det återstår att se om #54:an är bättre än såhär. Upp till bevis!
Kommentera

Vargher85: tycker inte du ska drömma om modos allsvenska spelare, -32 för laget och kraftig minusstatistik på dom få tongivande spelarna dom hade. 23 poäng som bäst på SHL-nivå på Vignault, ska du sätta honom i fjärdelinan då?
Kommentera

Rip Kirby: bättre att åka ut mot Rögle än Modo och vi är inte bättre…tyvärr. Vi måste ju även vara det ända laget i SHL som inte fyller arenan när det är slutspel…fan är det med folk i det här distriktet? Vi är humlan kan jag tycka men hoppas neandertalar styrelsen och inaveln i föreningen börjar tänka annorlunda annars är vi nästa oink. Modo är ju nästan ikapp om man eller ikapp för den delen. Förfallet började när Torines stack…usch så idé fattigt allt känns med Tiken känns nu…tidernas lag men piss på alla runt omkring. Nä en ur timråit ska inte styra Timrås lag… saknar tiden på 00-talet då det fanns karaktärer i laget. Jävla pyjamaser nu!!!!
Kommentera

Marodören: Timrå har bättre spelare än Modo HV har bättre spelare än IKO men dom på papper svagare lagen har en verkningsgrad som är bättre Speciell teams betydligt starkare i play off därför åker Timrå ut IKO tror jag ger HV en tuff match
Sen att Timrå ik har varit kaos i föreningen hela,säsongen från supporters modomatchen borta Antes behandling dam.laget och juniorlaget juniorlaget 2 ifjol nu bara spillror när ny tränare kom fick sparken och vad beror detta på?
Finns ingen VD som har begripit innebörden av att styra klubben.
Det är min uppfattning, återstår att se om vi kan få klubben på fötter detta är snart den 100 åriga föreningens mer misslyckade säsonger organisationmässigt
Sen att Ante och 3 assistenter inte löst PP
mycket därför blir vi utslagna av ett lag som spelande efter instruktionsboken fick kanske nån billig utvisning med sig men var ruggigt ekkrtiva hade tror över 50% I pp Grattis Rögle
Kommentera

Rip Kirby: Är det nu hemvändarna går ut med att nästa säsong ska fansen få se det mest vältränade TIK laget någonsin? Revansch lustan är total!
För guds skull bryr kontraktet med Eronen och kanske nån fler. En kompetent klubbchef och en fungerande styrelse måste in. Klubben står i ett vägskäl inför framtiden, hoppet finns fortfarande.
Kommentera

Marodören: Som laget har spelat efter jul är det fan en bragd att det kom någon publik igår överhuvudtaget.

Och klacken, KLACKEN!

När de började dra igång ”Vi är Timrå, och vi ger aldrig upp!” vid 0-3 blev det extremt tydligt att det är DE som ÄR Timrå, och inte de överbetalda lallarna som spökade omkring på isen.
Kommentera

Bad_Brett: Dock så går ju powerplay statistik och poängproduktion hand i hand. Dahlén får mycket förtroende i PP och i ett normalt sådant så hade han kanske producerat runt 10-15 mer poäng denna säsong.
Vilket gör att han hade hamnat i snarlik produktion som förra säsongen.
Kommentera

Marcus Björk ska tydligen vara aktuell för SHL kommande säsong. Timrå och Luleå är några av klubbarna vad jag hört. Blir nog inge Timrå där iallafall eftersom han drar in runt 3milj per år just nu och kommer säkert kräva en lön på över 250k i månaden.
Kommentera

DenRöda: Waltteri Mereläs kontrakt med Tampa går ut i sommar. Ser ut att hamna i SHL kommande säsong om han inte förlänger dvs. Ska nog inte vara så dyr att ta in heller om det inte blir nog budkrig.
Kommentera

DenRöda: Om man är intresserad så börjar slutspelet för Jukurit på Onsdag när man möter Kärpät i kvartsfinal.
Kommentera

gör om gör rätt
en riktig skit säsong på alla sett
listan kan göras lång
vi kommer igen
ska bli intressant va kapanen gör
Kommentera

Villervalla: Tyvärr är han död
Kommentera

DenRöda: Jag börjar mer och mer bli orolig att de spelarna som är klara är de som nämnts i media och att det bara skall in en center till.

Känns som det borde florerat mer rykten i media annars?
Om nu Kapanen hade fler klara än Lundmark,Nässén och Pilö menar jag?
Kommentera

Dä ä ju fan att vi int tog hjälp utav " HAJK " för då had vi tagi SM-GULD i år.....
Nä vi gjord tvärsom i år..
Va bäst till mitten och sen kom rase nä vi skull vari bäst!!!
Vi va lik klen somm när vi åkte ur förra gången...
Ja kann int fatt hur vi kann kolappsa så?
Dä ä en gåta för mig...
Spelare som spel sitt sämsta när de gäll?
När festen börj....
Fanns dä någe glädje i lage?
Föreningen?
Nä nu ta vi SEMESTER å rens upp i skiten till hösten...
När jag såg Timrå spel på försäsongen å I början av Elitserien så trodde ja någe stort va på gång...
Vi had en jävla fart å fantasi å uppspelen var fantastiska..
Å Erroonen ä nog den klenaste bakk vi någonsin haft!!
Inga mer dvärgar på baksidan...Tack!!
Nu vänt ja på vår sommar å bussen som ska ta mä tä Bordershop på skärtorsda så ska dä bli SPÄNNANDE på vad som hänn tills säsongen börja i augusti!!!
Timrå IK I VÅTT OCH TORRT Å I MED Å MOTGÅNG ALLTID 🙏🙏🙏💪💪💪
HALLELUJA 😇😇😇
Kommentera

Sputnik1: värmhed gillar jag oxå. Spelar rakt och enkelt. Rejäl kille
Kommentera

Olle: Uttryckte mig kanske lite fel. Det är inte så att jag suktar efter just de spelarna, men däremot spelartypen.
Kommentera

Sputnik1: Det finns nog fler som är klara bakom kulisserna. ST vågar inte rota kring värvningar. Aftonbladet har kontakt med vissa agentbyråer. Johan Svensson har kontakt med allt som rör sig kring klubbarna. Den sistnämnda har dock ingen mullvad i Timrå. Senaste värvningen han avslöjade var Palola och det var pga att hans agent sa till Svensson att han hade 3 alternativ i Sverige. 2 klubbar i HA och Timrå.
Så den journalist som har mest insyn är Engström men hon kör mer rikstäckande nu.
Kommentera

Sputnik1: Jag tror man får tona ner förväntningarna. Samma lönebudget innebär trots allt att vi kommer ha billigare spelare nästa år (relativt) då övriga lag höjer sina budgetar med ~10% och inflation osv.

Mer Värmhed, mindre Hanzl.
Kommentera

DenRöda: De som har kontrakt i dagens läge, officiellt och samtidigt klara enligt tidningarna:

Målvakter:
Juel, Johansson

Backar:
Svensson
Forsmark
PilönErixon
Eronen
Strömberg
Nässén
Melander

Forwards:
Dahlén
Wedin
Lander
Hållander
Pääjärvi
Boyce
Johansson
Värmhed
Hartmann
Pettersson
Lundmark

Alltså 8 backar och 11 forwards
Vi behöver ha in 1 back och 2-3 forwards till för att mönstra en hyfsad trupp.
Edfeldt känns 50/50 men om ÖIK håller sig kvar så vill jag att han skriver 2 år med dom. Jobba sig upp där.
Känslan säger att Lundin drar till Djurgården eller Finland.
Andersson kritar nog inte på nytt. Kanske nått utländskt äventyr? Jag vet att Jokinen gillar att spela ungdomar då dom är mer benägna att skita i konsekvenser. Bara köra!
Kommentera

bar mofftak: ja denna säsong hade vi top 6 förhoppningar men nästa får man nog skruva ner dessa till top 10. Om man inte kan fixa sorgebarnen special teams, vilket ju gör stor skillnad.
Kommentera

JanneH: Det finns väl mer att "skruva" är special teams? Stabilare målvaktsspel, lite lugn och ro gällande backar, inte minst: att mer än en lina kevererar. Tycker definitivt topp 6 ska kunna vara målet trots att det finns signaler om att det inte blir någon toppback in.
Kommentera

Timrå Isstadion: Vi ska absolut inte ta något för givet, men jag kan ju tycka att vi i alla fall törs ha förhoppningar om ett lyft tack vare bytet av tränare.
Kommentera

« · 2674374 · »