Labban: Känslan är att motivationen trytit ju längre tiden har gått och att han insett att han inte får förlängt. Har det dessutom varit lite internt groll så kan det ju ha påverkat med.
Han blir inte yngre men vill säkert ha samma lön i princip. Jag tycker han är för enkelspårig med då han i princip aldrig tar ett skott själv. Ser gärna en av våra första centra som har lite större arsenal i offensiven ändå.
Jag kanske är naiv, men jag tycker det känns rätt att föryngra och gå vidare i detta fall.
Sputnik1: Vet inte jag. Kan ju såklart vara så, men tror mer det är fel spelare som spelat ihop som kastat grus i maskineriet mer än bara för honom. Aja verkar inte bli förlängning så är väl bara önska honom lycka till. Minns hans insatser mot DIF i kvalet framförallt.. han är en stor anledning att vi höll oss kvar i SHL. Får hoppas vi kan hitta något bättre för en rimligare peng.
Sputnik1: Har sett några matcher i år just för att se Värmhed spela främst. Absolut inte Tingsryds bästa spelare, men han sticker ut med sin fart och är stark med puck. Har egentligen sett för lite för att sätta fingret på vad han är typ av spelare. Jag skulle främst höja frågan, "Varför just Lundmark av alla spelare i Allsvenskan?" Det måste finnas något enastående ändå där Hedström, Holtari och Kapanen scoutat fram. Jokinen kanske var ute efter han innan säsongen? Det är ju nått där iallafall.
DenRöda: Jo men lite den känslan man fått efter att ha läst lite om honom. Vad är styrkorna liksom. Men nått borde han ju ha då vi inte var ensamma i SHL med att vilja ha honom.
Sputnik1: Lite samma känsla med Pilö också. Han kom väl fram på samma sätt som Forsmark. Fick för lite speltid, blev utlånad lite smått till och från och fick det aldrig att stämma i Örebro. Drog sedan till Oskarshamn där han var åtminstone konkurrerade med quenneville i PP förra säsongen (har jag för mig). Denna säsong blev platt liksom hela jävla Oskarshamn. Minns att Sanny Lindström kärleksförklarade honom och såg hans potential förrförra säsongen. Där finns det ju något också som vissa kanske inte ser heller riktigt.
DenRöda: Nästan så man undrar om det är olika sporter vi utövar när man ser Oskarshamns och HVs powerplay spel. Det säger en del när man ser vart de hamnade i tabellen. 😅🙈
Vargher85: Tveksamt att det är läget så många av deras spelare som spelar, har skrivit på för andra lag så. Är nog konkurrensskäl eller känningar/skada.
Sputnik1: Finns ingen garanti att vi hade klarat topp6 med ett fungerande powerplay. Vi hade större problem än så. HV åkte ur SHL med seriens bästa powerplay.
Had vi haft dä fysiska spele å fart å vilja som HV å IK70 så had vi kört över Röggle å allt annat skit i ligan i år.... Menn vi va vek istället somm fruntimmer!!!
jå1: Haha, ja det är rätt hlgt och lågt när det gäller Lodin. 😅 Men som utomstående så är det ju väldigt underhållande! Nästan oldschool hockey det här med rallarsving var och varannanstans. 🥳
Timrå Isstadion: Förmodligen varken det ena eller det andra, däremot så föredrar jag klass. Lander är klass, Lodin är det inte. Och då menar jag inte kompetens vad gäller hockeymässigt.
Han blir inte yngre men vill säkert ha samma lön i princip. Jag tycker han är för enkelspårig med då han i princip aldrig tar ett skott själv. Ser gärna en av våra första centra som har lite större arsenal i offensiven ändå.
Jag kanske är naiv, men jag tycker det känns rätt att föryngra och gå vidare i detta fall.