DenRöda: Jag tycker det känns som en spännande värvning i så fall. Svårbedömt med spelare från Collegehockeyn. Men med tanke på att det är flertalet spelare som tar steget från College till NHL så är det ju en bra plats att utvecklas på i allafall.
Broc Little och Andrew Calof är ju 2 bra exempel på spelare som tagit steget direkt till Svensk hockey.
Har Jokinen scoutat rätt, så kan det bli en bang for the buck. Misslyckas det så är det förmodat en billig värvning ändå.
10473: ja mer troligt är kanske att EA inte blir kvar och att man kör både Värmhed och ryssen och att Värmhed kan gå som vinge till dess Hartmann är åter.
Mcmac: om man sätter likhetstecken mellan kostnad och kvalitet och du säger att han lär kosta som en div 1 spelare, går jag hellre på Värmhed! Tyvärr kan man inte alltid göra den liknelsen... lex Eronen
Sputnik1: Erik Andersson var på Birsta igår iaf. Han satt o vänta bredvid mig som vi övriga karlar medans tjejerna springer omkring. Han såg ut att halta lite tyckte jag.
OlliJanne: Jo det är ju det som oroar. Att det inte skitit sog med Oliver Kapanen och att Artem är en tänkt "reservplan." För då är vi ute på tunn is och ekonomin måste vara riktigt dålig.
Artem verkar ju dedsutom vara en offensiv spelare. Så att värva honom för botten 6 känns ju ologiskt med.
9829: Intressant. Men också ett oskrivet kort om det nu ligger någon sanning i det. Förhoppningsvis inte en ny Hugo Reinhardt som kom ifrån samma liga och inte alls höll måttet.
Octagon: svaret kommer vad det lider så då får vi se. Han har gjort fantastiskt mkt bra för klubben men visst finns det ett missnöje mot honom bland sponsorer. Det är ett väl underbyggt rykte kan jag säga.
mr_brasco: Själv är jag för okunnig inom hockeytaktik för att uttala mig. Men tongångarna är positiva i alla fall från Supportrar. Olli Jokinens har lyft Jukurit från ett lag långt ner i tabellen till ett topplag under hans ledning. Så nått rätt har Olli gjort som tränare i alla fall.
Olli har gjort några matcher som spelar om man säger så. Så han lär själv ha haft några tränare både bra och dåliga som han har lärt sig något av för hoppningsvis.
9829: klart intressant namn men han är center. Betyder det att Kapanens pojk inte kommer? Eller är det Lundins ersättare? Eller har man lagt ner tanken på Emil som center?
Tom Topp: Vet, går Brynäs upp så tror jag att vi ryker. Har en dålig känsla inför nästa säsong. Blir det Mora eller något annat brödgäng finns nog en bättre chans.
Måste ha riktigt tur med värvningarna för nu har vi för många fjärdekedjaspelare i truppen.
Tom Topp: Kval? Mattias Karlin har aldrig kvalat och kommer aldrig kvala heller. Han håller för hög klass som tränare. Det fick ni väl bevis på hos Hägglunds för några månader sen.
Sputnik1: Det pågår samtal med Linus Ullmark som vill komma hem till Heart of Hockey igen. Därför tänkte jag att det var bra att shippa iväg någon målvakt som håller Timrånivå, medans vi Modoiter får två stjärnmålvakter.
Hur ser det ut på målvaktssidan i Timrå? Håller Jacob Johansson verkligen SHL klass. Lite svaga siffror tycker jag. 89.87% räddningsprocent. Ni kan få vår Eriksson Ek. Han behöver speltid men håller inte riktigt som förstamålvakt i vårt lag.
Skrev till Artem på instagram och frågade om han signat, fick svaret "I’m talking to them right now". Antingen trollar han med mig eller så talar han sanning
Broc Little och Andrew Calof är ju 2 bra exempel på spelare som tagit steget direkt till Svensk hockey.
Har Jokinen scoutat rätt, så kan det bli en bang for the buck. Misslyckas det så är det förmodat en billig värvning ändå.