Timrå4ever: Tror tvärtom att det blir tvärstopp för Rögle om det blir SAIK i final. Deras chans skulle vara om Frölunda på något magiskt sätt går till final.
kulltorp: Om Rögle slår plasten ikväll 🥳🍺🇺🇿 så bjuder Lilla farbrorn på en öle nån gång under nästa säsong om de finns nåra som e intresserade!!🍺🍺 Dag o match kan vi se till nästa år! Obs! De gäller bara dom som hänger här inne o är TIMRÅITER 🇺🇿😎 blir de bra??
Olli Nomadinen : Undrar om OJ får på tafsen av OJ den större om han skulle göra nåt liknande mål som han gjorde i år? Såna får man väl bara göra om man är gammal i gamet o ligger på 30,40 poäng/säsong?
Zäta75: Blir nog Timrå han hamnar i. Nu vet jag inte om Montreal scouterna är så insatt i vilket lag han kommer spela för i SHL men om de vet om Jokinen så lär dem låta grabben spela här i en säsong.
Jokinen har ju redan sagt att hans spelstil liknar mer NHL. Montreal kanske ser det som ett test för OK för att se hur han klarar av skiftet från Liiga till SHL, en liga som spelar på ett helt annat sätt.
ÅlliJåkkinän: Blir så extremt spännande att se han här, inte sett en hel match i Liiga med han, men poäng och målmässigt dominerar han ju slutspelet iaf.
FH - avdammad: "Absolut den vanligaste vägen. Dessutom rätt så självklart att det är så. Samma rinkstorlek, typ av hockey o.s.v."
Ok, gick igenom massa svenska spelare som ett ex, många som inte rört AHL innan dom gjort sina första NHL matcher, men skit i statistik och historik, vi kör på magkänsla.
Sen är det klart att många börjat i AHL, men att det är vanligast och mest naturliga valet och bästa valet, nja.
Kul data kopplat till Jukurit och Olli: De hade överlägset högst xG diff denna säsong. Alltså bäst skillnad mellan förväntade mål framåt och förväntade mål bakåt. Så inte bara att de lyckades ha en bra plus/minus i faktiskt utfall, även underliggande siffror backar upp att de har ett jäkligt bra spel!
Rico01: Men om man har en diskussion med Montreal så borde man redan veta vad som händer kan jag tycka, jag tror inte Montreal har så dåligt framförhållning om vad som ska hända med OK, möjligen om han står på gränsen att ta plats i Montreal.
Rico01: Inte osannolikt att man tar honom till AHL kopplat till ålder och att han faktiskt spelat några år med seniorhockey i Finska ligan. AHL är naturliga steget till NHL.
Rico01: Har Timrå inte redan en diskussion med Montreal redan om OK? I min värld borde man redan ha det kan jag tycka annars verkar det lite B-igt men vad vet jag, jag vet inte riktigt hur sånt fungerar.🤷
Zäta75: Jag skulle verkligen inte våga vara så kategorisk och räkna in OK. Han spelar för bra för att jag inte ska vara orolig för att Montreal faktiskt skulle ta över honom redan nu, alt sätta honom i AHL för att kunna ta upp honom enklare senare.
Zäta75: Man har ju också sett hur de har stressat fram med Slafkovsky så jag är inte helt säker på att dom vill att han ska köra i Europa ett år till. Han blir ju ändå 21 i sommar
Puckat: "Supertalang klar för Timrå Både Expressen och ST har skrivit om att Kimmo Kapanens son Oliver är på väg till Timrå.
Nu kan vi berätta att han är klar för Timrå – förutsatt att det blir spel i Europa och Montreal Canadiens inte vill utbilda talangen i AHL i stället.
Oliver, född 2003, är tokhet i det finska slutspelet just nu och leder slutspelets poängliga på 14 poäng. Trots att han spelar med Kalpa, som inte precis är storfavorit i semifinalen mot regerande mästaren Tappara.
Oliver kommer att signas av Montreal, som han är draftad av, när säsongen är över och sedan kommer ett låneavtal med Timrå att förhandlas fram.
Men om Montreal väljer att sätta Kapanen i Laval i AHL i stället går Timrå alltså miste om supervärvningen."
DenRöda: Intresse på Eronen låter som önsketänk men som min kompis sa till mig när jag hade köpt en jävla skitbil som jag inte trodde jag skulle bli av med... "den sista idioten är inte född än"
Filip Hållander. Två ass idag men hur gärna hade man inte bytt bort dem mot ett mål istället. Jag älskar dig av hela mitt hockeyhjärta för hur du är där ute. Du är helt oförvanskad, helt och hållet pålitlig. Den dagen du drar till NHL ska ... | #Läs mer ·