Villervalla: Låt mig säga så här diplomatiskt, styrelsen vi har nu och haft i några år under samma ledning har gjort det bra med att vi undvikit total härdsmälta i föreningen, kommunen har också naturligtvis varit behjälplig till att föreningen finns kvar. Men frågan är om denna styrelse är redo att ta nästa steg, jag vet inte men är tveksam om resurserna finns kompetensmässigt.
Greven: Som jag sagt förrut, Rögle har lite större upptagningsområde än Timrå men det är marginellt, avståndet mellan Ängelholm och Helsingborg är ungefär samma, sedan ligger faktiskt Rögle i Helsingborg men spelar i Ängelholm.
Charliejfz: Grattis! Så jävla uppfriskande men nu har ni den största uppgiften kvar. För den här gången är ni inte nöjda med final, den här gången går ni hela vägen 💪💚🤍
Tom Topp: Precis! Och sånt känner förstås spelarna av. En tränare som vet om de givna förutsättningarna och kanske inte riktigt "är där" rent mentalt. I ett slutspel där man ställdes mot ett glödhett Rögle räckte det inte till alls.
kulltorp: timingen blev ju jävligt olyckligt. Sen försökte han jobba upp nånting efter ett tag, men det gick ju sådär! Därför lyckades han inte lyfta laget heller när det började hetta till!
Sputnik1: Såg också det. Och sportsligt litar jag fullt ut på vår SC att staka ut en bra väg framåt. Men han måste få förutsättningar för det också och där falller mycket på vår blivande klubbchef samt en styrelse som tar rätt beslut.
Tom Topp: Det är ju lite konstigt kan jag tycka, han fick 5 år hos oss. Han borde väl ha lite självinsikt också? Trodde han att han skulle få livstidskontrakt bara för att han har ett Timråhjärta??!
Labban: Håller med, det är en av de största skillnaderna just nu våra lagdelar mellan. Den fysiska närvaron och kampviljan.
Sen skulle jag vilja lägga till OJ till spelare som inte räds närkamper. Som Mikenomad skrev förut. Jag tror det finns chans till att vi får se honom blomma ut ordentligt till kommande säsong. Med en tränare som kommer ge han en ärlig chans.
Perreman: Rögle är talande för hur man bygger ett lag för slutspel. Växjö har några "lirare" som är skickliga, sätter pucken på bladet 99/100 ggr, men ändå helt bortplockade mot Rögle. Tunga och jobbiga Everberg, Abols, Sandin, Bichsel varvat med några ettriga lirare som Zaar t.ex. Man bygger ett lag för slutspel med karaktärer som kämpar och ger järnet. Denna säsong hade vi Hållander och möjligtvis Lander annars var det skralt om slutspels karaktärer i laget. Förstår varför man tar tillbaka Walli som ändå visat att han vill något. Jokinen behöver få pli på 4-5 till forwards annars kan det bli jobbigt även nästa säsong. Har inte plats för glaslirare.
Greven: Det var intressant häromdan när de intervjuade en gammal klubbchef/klubbbdirektör eller vad han var från Rögle. Som beskrev hur de från att vara ett loosergäng i HA, börja ta steg och drömma om att bli ett topplag i Sverige.
Antingen fortsätter vi tycka synd om oss själva, eller så kavlar vi upp armarna och ser möjligheter!
roger_sundsvall: Ängelholm, rätt liten stad med en mycket välskött klubb som kan frambringa detta. Framtidstro, rätt kompetens på viktiga poster, öppna sinnen för förändringar som krävs. Stort, stort stöd från supportrar och som man får anta näringsliv. Men kan dom borde vi kunna! Släng bort loser-mentaliteten, se möjligheter istället för hinder. In Olli J we trust!! Om vi alla andra också hjälper till...
Dubbeld: Så är det absolut. Jag var team Hållander hela säsongen. Även när andra tvivlade. 💪
Hoppas Jokinen kan väcka liv i resterande laget(Lander skall räknas in med Hållander i att visa kampvilja i slutspelet)
Tycker Rögle mfl visar vilken offervilja man måste ha för att gå hela vägen. Det kommer krävas blod svett och tårar om man skall drömma om nått guld en dag.
Sputnik1: I innebandyn ligger Växjö under mot Storvreta, 0-2 i matcher i semifinalen. Så risken är väl rätt stor att säsongen tar slut även där nu i dagarna!
Oerhört fascinerad över Rögle och deras slutspel hittills. Särskilt Rifalk. Jag minns hur Hockeylabbet noterade att han var en av seriens sämsta målvakter under säsongen, men tjena vilken förändring där. Ligger över 95% i räddningar och håller en under 1.50 i snitt i insläppta per match. Snacka om att spika igen.
Så till slut, skönt att Växjö åkte ut med en sweep!
vonDöbeln: Ja absolut. Härligt att plasten torskade med! Man såg ju tårarna på Växjösupportern vid Rögles 3-2 mål. Det var precis när hon insåg att hon skulle stannat hemma och valt att gå på Innebandyn istället.
Sputnik1: Ja absolut. Men denna är om möjligt ännu jämnare. Växjö har ju till och med övertag stora stunder i många matcher men Rögle hittar sätt att vinna
vonDöbeln: Linköping vs Skellefteå var egentligen riktigt jämn den med. LHC var ju mer spelförande än Skellefteå flera matcher till och med. Något de själva erkände.
Dubbeld: Hehe jo man har tänkt den tanken många gånger detta slutspel. Det är som en helt annan sport när man ser befintliga lag som spelat semifinaler.
Samtidigt så är Rögle ett exempel på att man aldrig skall ge upp en säsong. De lyckades pricka formen i rätt tid och vi lyckades vara som sämst när det gällde.
Vi har outlöst potential. Man har ändå på näthinnan hur dominant Hållander faktiskt var mot Rögle. Bäst individuellt om man får välja även från Rögle på dom 2 play in matcherna.
Vi har 1508 medlemmar (senaste siffran på timraik.se) , vilket jävla skämt. Det kostar 300kr per år eller 1500 kr men då får man massor. Det är fan sjukt så få som vill vara medlem i förhållande till hur många som tycker att man ska lyssna ... | #Läs mer ·