Propagandus: Jag gillar grejen med "förtjänstfana" som mordor kör med. Inget pensionerat nummer, men hissad i taket och erkänd för sina insatser i klubben, på så sätt kan man också hissa ledare utan konstigheter.
Flera andra klubbar kör också helt sonika med "hyllningskvällar" för spelare som förtjänas att hyllas men kanske inte hängas upp, vet att HV gjorde det med Jämtin bland annat.
Finns massvis av sätt man kan hylla viktiga spelare utan att nödvändigtvis hissa, eller pensionera nummer. Ett tvättäkta exempel är väl Elias Pettersson som med allra högsta sannolikhet inte kommer att spela i Timrå IK igen och om han gör det så är det på sin höjd 1-2 säsonger till. Kan ju räcka med en hyllningskväll och eventuellt döpa en plats i arenan efter honom, såsom Zäta-logen, Bulla-logen osv. typ EP-rampen eller fan vet jag.
Patrick Polly: Mats Näslund hänger nog troligen där för att han var den första från Timrå som verkligen slog igenom i NHL, idag är det väl tveksamt om han skulle blivit hissad. Iofs gjorde ju Inge Hammarström några år i NHL också.
Spanskaryttarn: ” Roligt att få tillbaka Brynäs, men blir ännu roligare att få se Hållander åka åttor runt Johan Larsson nästa säsong.”
Försöker Hållander åka åttor så kommer han åka på en bröstvärmare som heter duga 😉 Men jag får väl kontra med att säga att det blir lika roligt att se Kopacka åka motsvarande åttor runt Lander…
Håller med, känns lite oklart det där. Räcker det att komma från Timrå och ha blvit en stor spelare för att få tröjan i taket? Eller vill man även se att denne gjort något stort för klubben. Borde som sagt kunna ha ett litet Timrå Hall of fame i gamla souvenirshoppen, men att endast dom största ska upp i taket. Z är ju en av dom största, men det stör ju lite att han inte kom hem och avslutade karriären i Timrå.
Karlsson74: Frågan är, varför ska man få tröjan hissad? Är det för sina insatser i klubben eller sina insatser som hockeyspelare? Gäller det det senare är Näslund given. Men då borde han också skickas upp i Brynäs och Malmö. Om det gäller insatserna för klubben, nej inte en chans i hans fall.
Dakkan: Carlsson, Styf, Hallin, Boyce ska väl ha sin förevigade plats någonstans, men i taket? Tycker man sätter ribban lite lågt då. nnZäta och Dahlen håller jag som de enda aktuella av "modern tid".
Gewe: sedan så är det en ganska lagom tripp ner till Gävle för att se Timrå vinna! Plus att jag har en polare som är brynäsare, honom är jag skyldig några psykningar!
Tom Topp: Ja, dom flesta är för unga nu för att ha varit med på tiden då det bara var hat mot biffen. Sen är det bara positivt om man kollar på bortafölja gentemot oskar
Karlsson74: Jag har själv sett honom i arenan under senare år. Har väl också haft en sommarbostad i Medelpad under lång tid. Jag är med andra ord säker på att han har ett stort hjärta för klubben och tycker att han förtjänar sin plats.
Villervalla: Vad fan, har ni Mats Näslund i taket? Det har ju inte ens vi… Skitdålig koll vilka ni har i taket, lill-strimma känns självklar, men i övrigt?
Tom Topp: Det finns ju exempel på spelare som tydligt "valt bort" Timrå IK och istället har avslutat spelarkarriären på annat håll. T.ex Tommy Sjödin med 4 säsonger och 85 matcher som gjorde sin debut i Timrå men mer tydligt är förknippad med Brynäs.
En av "Näslundarna" (förutom Mats som redan hänger i taket) - "Tjotten", 18 säsonger, 156 matcher. Tommy Andersson, 11 säsonger, 217 matcher. Fanns med från junioråldern. Vann JSM-guld med klubben 1968. Sökte sig vidare till Malmö och Mora innnan han skulle komma tillbaka och göra fem säsonger under -70-talet. Gick sedan vidare till tränarjobb i Malmö, Troja, AIK och Skellefteå. Han skulle även träna Sundsvall Hockey men det sista tränarjobbet han hade var ju med moderklubben.
Arne Lundström, 9 säsonger, 238 matcher, Örjan Lindström, 11 säsonger, 318 matcher är ytterligare två. Peter Andersson är inte på kartan, inte Inge Hammarström heller.
Lars-Eje Lindström. Gjorde 12 säsonger och 369 matcher men har som säkert dom flesta vet även varit tränare i klubben.
Olle Åhman är en tänkbar kandidat till nästa tröja. 17 säsonger och 415 matcher skojar man inte bort. Liksom Finn Lundström. Inte från orten men var ju en gigant under -70-talet främst, i sällskap med "Bulla" inte minst. 7 säsonger och 224 matcher.
Villervalla: säger såhär. Något slags hjärta måste man ha visat. och något sorts avtryck måste man ha satt för att ens vara aktuellt . Att en sån som Näslund hänger där är en skyfm.enligt mig. .Karln har ju knappt skrapat ihop 60 matcher i klubben och valt bort laget på alla sätt och vis under sin karriär . Att han är född här är väl i princip den enda Timråmerit han har för att hissas.
Karlsson74: Jag tycker såhär, om man drar till en annan klubb (man kan ju vilja testa på) och den klubben blir ens hjärta så är man inte värd att bli hyllad, de har inte gjort ett skit i föreningen. Skillnad är att Njurunda hissat Modin och Zetterberg då de är lägst på trädet.
Karlsson74: Zäta kan jag köpa då han spelade Lockoutsäsongen i Timrå, annars tycker jag väl att de som gjort något för klubben eller varit trogen ska hissas. Annars har ju Timrå varit brandskattade på spelare som varit trogen, Bojjan den dag han lägger skridskorna på hyllan borde vara självklar.
Flera andra klubbar kör också helt sonika med "hyllningskvällar" för spelare som förtjänas att hyllas men kanske inte hängas upp, vet att HV gjorde det med Jämtin bland annat.
Finns massvis av sätt man kan hylla viktiga spelare utan att nödvändigtvis hissa, eller pensionera nummer. Ett tvättäkta exempel är väl Elias Pettersson som med allra högsta sannolikhet inte kommer att spela i Timrå IK igen och om han gör det så är det på sin höjd 1-2 säsonger till. Kan ju räcka med en hyllningskväll och eventuellt döpa en plats i arenan efter honom, såsom Zäta-logen, Bulla-logen osv. typ EP-rampen eller fan vet jag.