Har sett några interjuver nu från NHL med Olli. Han är verkligen possitiv i sina interjuver och härlig att lyssna till. Se denna och läs kommentarena så förstår ni vad jag menar.
Pinaceae: En till sak: Publiken. Den som verkligen är på en lite högre nivå än i t.ex Skellefteå. Man tar också upp det som en viktig faktor att kunna vinna, men det ser ju inte ut att göra en så jävla stor skillnad som man vill påskina.
Öndulat: " Enda gången man ser något snyggt är då nån råkar få ett friläge. Klapp-klapp spel är nästan helt borta för varenda jävla klubba är låst från att spelarna kommer in från mittzon. "
Funkar ju att visa årets mål (från i år och förra året) , årets assist och årets räddning samt årets tackling från förra året.
Men nog gjorde Timrå snyggare mål än OJs? Emil Petterssons på Brattström comes to mind.
Andersson: Ja och med tanke på hur mycket slipsnissarna i SHL sitter och dreglar om att bli nått slags NHL, så kan man väl anamma något bra därifrån nån gång!
Rip Kirby: En tredje sak, hockeyn Rögle står för är inte en spelstil jag tycker riktigt bra om. Minns blodvite på en Timråspelare och Zaars fula skadeskapande på Pudas.
Herminator: Eller det är väl två saker: Rögle slog ut Timrå i Play-in, bort, bort, bort. Plus att SAIK är ett norrländskt lag med en spelstil jag tycker riktigt bra om.
Svensk ishockey = Åk med pucken igenom mittzon, flippa ner den i sarghörnet, bli interferad och låst på vägen dit, grötig duell i sarghörnet, försvararna vinner puck och vänder spelet.
Sputnik1: Vill vi att hockey ska ha publik om 20 år krävs krafttag mot spelförstörande moment. Jävligt svårt nu att få med nytt folk på hockeytåget. Då jag introducerade en helt sport-ointresserad till hockey var hans största fråga om dom bara ska vara i sargerna hela tiden. Nu hade vi tur och Timrå vann matchen med ett sent mål så han fick lite feeling ändå, men faktumet kvarstår att hockey blir tråkigare och tråkigare att titta på.
Enda gången man ser något snyggt är då nån råkar få ett friläge. Klapp-klapp spel är nästan helt borta för varenda jävla klubba är låst från att spelarna kommer in från mittzon.
RunarUp: Hoppas innerligt att man tar krafttag i SHL framöver. Att främja för underhållande och hockey och för att släppa fram lirarna. Alldeles för mycket screeningar som tillåts i olika situationer, utan att pucken är i närheten.
I dagens läge så främjar det för lagen att kunna spela en destruktiv hockey och att dra ner tempot.
erathoo: Det måste vara tomt i turpåsen för Rögle nu. Everberg gjorde fyra grejer som borde gett utvisning framför mål. I spelsekvensen efter får han en utvisning med sig. Så helt tom är inte turpåsen än.
TIK_TIK: Om vi får bort all spelförstörelse kommer vi få en bättre hockey. Varför gjorde NHL det, jo för att få en mer publikvänlig hockey. Följ regelboken, men först utbilda domare så att dom lär sig regler och spelförståelse.
Jugge: Du låter väldigt självsäker på din sak, men du har väldigt fel. Vad tror du händer när man importerar alla toppspelare från Europa in i varje lag? Jo, du kommer att få jävligt bra lag och en jävligt bra liga. Det är importerna som dominerar NL och det finns flera rankingar som stöder det jag säger, att NL är bättre än Liiga. Du blev nyss hänvisad till en.
Du har förmodligen inte kollat någon match i NL för att avgöra nivån där, så jag vet inte varför du är så stor i munnen. Låt experterna vara.
SebastianH: ”Inte ett hat. Mer utav ett hån faktiskt. En medelmåtta till spelare som har en bra säsong i nl och sedan inget mer. Hade varit 13:e forward i tallarna.”
Gör Olofsson mer än 25p blir jag förvånad och kallar det skräll. Han är så klart inte en bättre spelare idag än när han var i FBK. Ligan har dessutom blivit än mer defensiv sen dess.
10595: Inte ett hat. Mer utav ett hån faktiskt. En medelmåtta till spelare som har en bra säsong i nl och sedan inget mer. Hade varit 13:e forward i tallarna
I en förening är det medlemmarna som väljer styrelse och ordförande. Det görs på ett årsmöte. Exakt det är vad vi har att förhålla oss till. Ingen ska tvingas avgå innan dess, det blir bara kaos.
Om ni vill påverka, bli medlem och gå på årsmötet.
För den som inte orkar klicka på länken. Notera filnamnet!