Jugge: Karlkvist som 1:a är samma trötta tips som Omark förra säsongen och er 4:e-center året dessförinnan. Varken Shore eller Lodin har på topp 10 att göra heller. Silfverberg är topp 5 däremot, mkt av de anledningar du nämner
JanneH: ”ja Silfverberg ska fan toppa den listan. För en gångs skull så är det inte nån "världens bästa 4e center" de får hem utan nu snackar vi en kille som spelat i 1a-2a kedjan i sitt NHL lag.”
Som Brynäsare är jag ju kanske partisk, men jag tycker också att Jacke borde vara högre. Sen är det inte bara i spelet på isen som han kommer ha betydelse för oss. Vad Lander betydde för Timrå när han kom hem, det kommer Jacke göra för Brynäs också.
Sen hur man kan ha Karlkvist som 1:a, jag är inte alls säker på att det blir succé.
Rip Kirby: ja Silfverberg ska fan toppa den listan. För en gångs skull så är det inte nån "världens bästa 4e center" de får hem utan nu snackar vi en kille som spelat i 1a-2a kedjan i sitt NHL lag.
Herminator: Det stämmer angående Ånge att det är 4-5 st. Petterssonbröderna mest kända förstås och Samuel Påhlsson. Men sedan har vi en del som spelat på högre nivå för längesen som nämnts. Jag är själv född och uppvuxen i Ånge så känner till detta. Ändå rätt många representerade från en så liten ort. Jämför bara med Sundsvall som är en mycket större stad.
Villervalla: Göran Henriksson från Ånge spelade i Brynäs som reservmålis bakom Wille Löfqvist. Efter TV-puck för Medelpad gick till Brynäs och sedan HV71. Lirade Junior VM med Loob och Pelle Lindbergh.
Villervalla: Hemma igen!!😎 Nu blir de kanske en vit vecka? 🇺🇿🤣🤣 De va en rolig utflykt till Ostrava 🍺 riktigt nöjd med Sveriges spel tror att de kommer att bära långt med de här laget som Hallam totat ihop o man ser vilken skillnad de är på spelare från NHL o andra ligor!!🇺🇿😎🤠
Rip Kirby: Just ja, så hette han, jag satt och funderade om det inte fanns en Anders också, men några B-landskamper. Nu blev jag osäker om Lasse Eriksson spelade i landslaget, får kolla upp. Japp Lasse Eriksson spelade i landslaget.
Villervalla: Många ggr går ju spelarna (dom bästa) över redan vid 12-13 års ålder så då är det inte säkert att man kan utläsa vilken klubb de spelat för innan. J18 tex är ju otroligt många Sundsvall H - spelare i grunden.
Villervalla: Vad jag förstår har väl Njurunda 5 st med landslagsmeriter, 6 om man räknar in damer. Har Sundsvall bara Wedin om man inte går tillbaka till 60-talet, då borde det vara 2 till kanske 3.
Olli Hahl: Smart taktik. Har man pengar som i Rögles fall så är det ju bara att värva så pass många att det inte finns några spelare kvar till övriga lag!
mikenomad: Luleå lika trötta som vanligt? De värvar alltså en "toppcenter" i O'neill. 2 årskontrakt på en spelare som fyller 36 i år. Kommer vara 38 år när kontraktet är klart.
Kommer från Schweiziska ligan och skall komma till SHL där det spelas en helt annan typ av hockey.
falconuggla: Haha, jadu. Aftonblaskan svingar högt som lågt, som vanligt. Men de har ju Wennerholm som sin stora förebild. Kappvändaren och höftmagikern nummer 1.😅
mikenomad: Bara jag som har lite svårt att se storheten i Jasek? Han gjorde ett bra kval mot HV, men är det verkligen en måttstock? En kamp mellan de 2 sämsta lagen i SHL?
Jag säger inte att han behöver vara dålig, men har svårt att se han som topp 10 när alla lagen värvat klart i allafall.