ernie eagle: Tycker inte man ska ta hit Mandy iår utan hålla i pengarna istället. Som de känns håller Nubben på att rusta för nått riktigt stort nästa år (eller året efter de) I år har han lyckats knyta till sig några riktiga lirare,som är kvar även nästa säsong (Riku,Jonte mfl). Detta har han kompleterat med några yngre. De kommer säkerligen vara så att en eller flera av de yngre inte kommer slå igenom men då byter han ut dom till nästa säsong. Tror man gör rätt i att inte bränna allt krut direkt utan planera lite långsiktigt och kunna ta in ytterligare nån eller några "stjärnor" till nästa sesse istället. Då kan de bli riktigt trevligt tror jag...
Ambroo: Han måste väl vänta till i Oktober lkit förbannat oavsett vilken svensk klubb han än må signa med. För det finns väl ingen klubb som tar hit honom på ett renodlat kontrakt i förtid och på så vis betalar Timrås avgifter retroaktivt oxå?
ernie eagle: Grejen är väl den att varken TIK eller Mandy vill invänta ett sånt kontrakt. Från Timrås håll är det ett märkligt agerande, men man måste ju förstå Manderville. Det här är förmodligen hans sista år som hockeyspelare och pengar är livsviktigt.
Vill du samla så varsågod, men hur mycket får man i dricks på en tidningsrunda?;-)
Ambroo: Vad är det som hindrar att Timråhar 13 forwards då om vi supportrar samlar ihop 1.5milj. Det är vad Mandy kostar att signa på ett artistkontrakt.
Kan väl inte vara en alltför märkvärdig summa om man är tillräckligt på tårna. Men en summa Timrå känner sig i avsaknad av när nu Jonte signade.
Att det nu ser ut att bli Nylander istället för Soling/Kristoffersson känns väl lite sådär. Jag är medveten om att man söker en tolfte senior på forwarssidan och det tycker jag att man måste ha, men det känns som att en junior (Österholm) i det här läget går före en 30-årig hockeygnidare... Det finns bättre på marknaden. Soling är defenitivt en utav dem och Kristoffersson är en annan, iaf än så länge; www.norran.se/sektion_c.php?id=702020&%20avdelning_1=102&avdelning_2=0
Manderville kan vi glömma är jag rädd för...tyvärr. Dock tycker jag att det är ett stort misstag att inte försöka få hit honom..med tanke på att han är en skicklig spelare som alltid gör sitt jobb plus att man vet vad man får om man värvar honom. Han skulle höja lagets standard oerhört mycket. Dock handlar det väl om pengar...vet inte hur mycket han har haft i lön de senaste säsongerna. Nån som vet?
Sedan kan man ju alltid vrida och vända på saken...Manderville kan vara skillnaden som gör att vi får några extra hemmamatcher i slutspelet samt ett längre avancemang. Detta i sin tur skulle ge några extra kulor i klubbkassan vilket kanske inte skulle göra Mandervilles verkan så mycket dyrare. Dock handlar allting om prioriteringar...hur mycket är man villig att satsa samt VÅGA för att vara med att kriga i den absoluta toppen...
Uddan: Då är väl det på sin plats att slopa skitvärvning av nån utfyllnadsspelare och spara både på krut och pengar till ett artistkontrakt åt Mandy i oktober.. Håll en plats öppen åt "yngligarna"..
Uddan: Okey. Om man får drömma lite så hoppas jag på att Manderville är en av dom spelarna :) Skulle egentligen gärna se att han stannade kvar i klubben efter karriären också, och visa våra spelare & juniorer den riktiga innebörden av hårt arbete, moral, kämpaglöd och sånt! =)
Uddan: Kanske Martin Kupec är en av dom som vill ha Wennerbergs plats.. Tjecker har som tradition att vara speediga spelare och det är just det som vi behöver.. dessutom skulle J20 laget behöva ha en sån morot som en öppen plats i A-truppen att kriga om.. det sporrar framgång.
Jag hade helst sett Mattias Wennerberg i Timrå IK men ersättaren som lär bli Peter Nylander om han nu tackar ja till erbjudandet täcker upp okej.
Kristoffersson hade jag sett som mer lik Wennerberg i sitt spel men Nylander har en högre högsta nivå men en lägre lägsta nivå, Kristoffersson gör samma arbetsinsats varje dag på jobbet, 100%. Så i längden så jämnar de två ut sig.
Allt som allt så ska man komma ihåg att det mest handlar om utfyllnad vilken än den nya spelaren blir.