1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591097 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

« · 738420 · » Till forumet

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Hank: Det känner jag igen, men var det Lill-Nyllet? Vad säger du Dream Team?
Kommentera

Hank: När var detta?
Kommentera

Har för mig att Huddinge var på besök samt att herr Nylander glömde ta av sig skydden på väg mot utvisningsbåset....
Kommentera

El-maco Jag räcker upp handen
Kommentera

El Maco: När var detta då?
Kommentera

Uddan: Min hand är uppe. Han gjorde inte mycket men det han gjorde glömmer jag aldrig. Kan ha varit hans a-lagsdebut?
Kommentera

El Maco: räcker inte upp handen!
Kommentera

ernie eagle: Nu njuter du va, samtidgt som jag gråter floder. Kristoffersson är tillbaka i ES, i mitt lag...ghaaaaaaa :-( Kunde inte blitt värre...:-(
Kommentera

wap.hockeysnack.com
alla som sag nylanders forsta match i Timra racker upp en hand
Kommentera

ernie eagle: Tur att inte Soling är aktuell, en pajas som åkte runt och skulle bråka med Luleås juniorer under SM-slutspelet förra säsongen...
Kommentera

FM: Du är klok du... Tänk att jag också suttit med de tankarna;-)
Kommentera

Ambroo: Där sitter de inte fast me pengar ialla fall.. =)
Kommentera

ernie eagle: Vi har ju Malmö som kan spotta upp onödigt mycket pengar.
Kommentera

ernie eagle: Tycker inte man ska ta hit Mandy iår utan hålla i pengarna istället. Som de känns håller Nubben på att rusta för nått riktigt stort nästa år (eller året efter de) I år har han lyckats knyta till sig några riktiga lirare,som är kvar även nästa säsong (Riku,Jonte mfl).
Detta har han kompleterat med några yngre. De kommer säkerligen vara så att en eller flera av de yngre inte kommer slå igenom men då byter han ut dom till nästa säsong.
Tror man gör rätt i att inte bränna allt krut direkt utan planera lite långsiktigt och kunna ta in ytterligare nån eller några "stjärnor" till nästa sesse istället. Då kan de bli riktigt trevligt tror jag...
Kommentera

Herminator: Det ryktas om att han senast sågs vid alnöbron;-)
Kommentera

Ambroo: Jo men nu är det ju Sverige som varit på tapeten en längre tid. Är väl medveten om Europa.
Kommentera

Mappe: Var är Chippen!?!  (c;
Kommentera

ernie eagle: Glöm inte Europa...
Kommentera

Uddan: Knappast det heller. Jag har sällan eller aldrig sett en spelare som brinner för det han gör på samma sätt som Manderville. Han är hockey...
Kommentera

Ambroo: Han måste väl vänta till i Oktober lkit förbannat oavsett vilken svensk klubb han än må signa med. För det finns väl ingen klubb som tar hit honom på ett renodlat kontrakt i förtid och på så vis betalar Timrås avgifter retroaktivt oxå?
Kommentera

Sune: Å ännu roligare nu...
Kommentera

Sune: Ja just det:))))
Kommentera

Ambroo: mm Så sant så men ja menar att de finns lika hungriga spelare om inte mer hungrig!
Kommentera

ernie eagle: Grejen är väl den att varken TIK eller Mandy vill invänta ett sånt kontrakt. Från Timrås håll är det ett märkligt agerande, men man måste ju förstå Manderville. Det här är förmodligen hans sista år som hockeyspelare och pengar är livsviktigt.

Vill du samla så varsågod, men hur mycket får man i dricks på en tidningsrunda?;-)
Kommentera

Uddan: Visst finns det många andra, men det finns inte många andra med sån karaktär. Manderville är old time hockey och han är en utav de sista.
Kommentera

Ambroo:

Haha...ska bli kul att höra chippens kommentarer nu =)
Kommentera

Ambroo: Vad är det som hindrar att Timråhar 13 forwards då om vi supportrar samlar ihop 1.5milj. Det är vad Mandy kostar att signa på ett artistkontrakt.

Kan väl inte vara en alltför märkvärdig summa om man är tillräckligt på tårna. Men en summa Timrå känner sig i avsaknad av när nu Jonte signade.
Kommentera

Ambroo: Jo ja vet juh att vi ej komma få se Sheriffen me oss i vinter. Trist! Men som sagt de finns andra!
Kommentera

Manderville är avskriven.

Att det nu ser ut att bli Nylander istället för Soling/Kristoffersson känns väl lite sådär. Jag är medveten om att man söker en tolfte senior på forwarssidan och det tycker jag att man måste ha, men det känns som att en junior (Österholm) i det här läget går före en 30-årig hockeygnidare... Det finns bättre på marknaden. Soling är defenitivt en utav dem och Kristoffersson är en annan, iaf än så länge; www.norran.se/sektion_c.php?id=702020&%20avdelning_1=102&avdelning_2=0
Kommentera

andyo:

Jo jag menar det :)
Kommentera

Sune: Jaha då har jag missat det faktum att han ska spela en säsong till i europa. Om inte Timrå försöker locka hit han då är det ju skandal! =)
Kommentera

Sune: Jo precis..Men som sagt de finns yngre talanger ute där åxå..Men inge ont mot Mandy..Men de kostar bra mkt för att få hit han!
Kommentera

andyo:

Ja men han har ju redan bestämt att han ska spela en säsong till i Europa...och vad är skillnaden att spela här i Timrå kontra Djurgården isåfall?
Kommentera

Sune: Jo och om den ska vara där så tror jag inte Kent är så speciellt motiverat att åka hit en säsong till, vågar nästan säga att jag vet det.
Kommentera

andyo:

Familjen skulle ju vara kvar hemma i Nordamerika så den aspekten lär ju inte spela in längre...
Kommentera

Uddan:

Manderville kan vi glömma är jag rädd för...tyvärr. Dock tycker jag att det är ett stort misstag att inte försöka få hit honom..med tanke på att han är en skicklig spelare som alltid gör sitt jobb plus att man vet vad man får om man värvar honom. Han skulle höja lagets standard oerhört mycket. Dock handlar det väl om pengar...vet inte hur mycket han har haft i lön de senaste säsongerna. Nån som vet?

Sedan kan man ju alltid vrida och vända på saken...Manderville kan vara skillnaden som gör att vi får några extra hemmamatcher i slutspelet samt ett längre avancemang. Detta i sin tur skulle ge några extra kulor i klubbkassan vilket kanske inte skulle göra Mandervilles verkan så mycket dyrare. Dock handlar allting om prioriteringar...hur mycket är man villig att satsa samt VÅGA för att vara med att kriga i den absoluta toppen...
Kommentera

Uddan: Då är väl det på sin plats att slopa skitvärvning av nån utfyllnadsspelare och spara både på krut och pengar till ett artistkontrakt åt Mandy i oktober.. Håll en plats öppen åt "yngligarna"..
Kommentera

Uddan: tror väl inte det räcker med en lärare? Var väl en hel engelskspråkig skola som Kent ville att sonen hans skulle gå i?
Kommentera

andyo: mm erbjud han ett jobb!! Å ta hit en lärare å pojken hans!!! =)
Kommentera

Uddan: Okey. Om man får drömma lite så hoppas jag på att Manderville är en av dom spelarna :) Skulle egentligen gärna se att han stannade kvar i klubben efter karriären också, och visa våra spelare & juniorer den riktiga innebörden av hårt arbete, moral, kämpaglöd och sånt! =)
Kommentera

Chad The Man: Absolut så sporrar sånt ynglingarna! Men som sagt de ska vara 12 seniorer.! Kanske så kan vi få hit Manderville! =)
Kommentera

andyo: Nubben har juh alltid ett par stycken som finns med!! Bara för han inte går ut me alla namnen så finns de nog ett par!!
Kommentera

Uddan: Kanske Martin Kupec är en av dom som vill ha Wennerbergs plats.. Tjecker har som tradition att vara speediga spelare och det är just det som vi behöver.. dessutom skulle J20 laget behöva ha en sån morot som en öppen plats i A-truppen att kriga om.. det sporrar framgång.
Kommentera

Uddan: Vilka då?
Kommentera

JimmyH: Jo de dröjjer nog inte allt för länge. Men Nubben har nog några andra å välja på åxå!! Inte Soling å den andra! De finns fler!
Kommentera

Uddan: Det kommer att bli klart med Nylander idag eller i morgon. Frågan är bara vad som blir klart, antingen tackar han ja eller så tackar han nej.
Kommentera

JimmyH: Jo man hoppas Wennerberg bli klart snabbt.. Men nu hoppas man på Nylander skriver på detta kontrakt.
Kommentera

Jag hade helst sett Mattias Wennerberg i Timrå IK men ersättaren som lär bli Peter Nylander om han nu tackar ja till erbjudandet täcker upp okej.

Kristoffersson hade jag sett som mer lik Wennerberg i sitt spel men Nylander har en högre högsta nivå men en lägre lägsta nivå, Kristoffersson gör samma arbetsinsats varje dag på jobbet, 100%. Så i längden så jämnar de två ut sig.

Allt som allt så ska man komma ihåg att det mest handlar om utfyllnad vilken än den nya spelaren blir.
Kommentera

« · 738420 · »