Uddan: Det känns ju lite som om ekvationen går ihop, dvs att spelarna trivs, producerar, passar in och vill spela mer i Timrå, förlängs kontrakten. Om ekvationen inte går ihop finns det ju ingen anledning att förlänga kontrakten, eller hur? :)
htikare: Tyvärr känns väl en förlängning med Anton en aning avlägset. Han är på väg att ta det sista steget och kommer med all sannolikhet att bli både etablerad och tongivande i Tre Kronor. Jag ser honom som förlorad till NHL nästa säsong om utvecklingen fortsätter och det gör nog även klubbledningen. Att avvakta är nog det bästa i dagsläget...
ståpäls: När det gäller dem du tar upp som vet man ju vad man har/får och nån brådska att förlänga där ser jag inte som prio ett. Jag menar dessa för man säkert en dialog med och man vet var man har varandra.
Kerstin_k: Jag tror detsamma.. det kan mycket väl bli någon av dessa två som R-kandidater el. varför inte båda.. vet inte förstås.. om man nånsin nominerat 2 från samma lag?... Visst har Johan Ryno större hype..men det kan också bli svårt att leva upp till den större förväntningen..
htikare: Bådar ju gott att Oscar fick sitt kontrakt förlängt redan nu. Han har ju uppenbarligen bevisat sitt värde för tränarna och ledningen, härligt! Tror stenhårt på honom eller Svensson som kandidat till årets rookie i år. Fast skiten lär väl gå till Ryno som har en något större hype. Men kandidater kan de mycket väl bli.
Ambroo: Förlängningar för Robban, Sanny och Pelle ska väl inte behöva dröja till nästa vår heller. Vissa spelare är svårare att föreställa sig i ett annat lag än andra. Att Crippe spelar i FBK har inte sjunkit in riktigt än.
Å andra sidan tar det mesta lång tid för mig. Jag har fortfarande inte kommit över den här förlusten...
Uddan: Jag känner att jag i egenskap av moderator måste gå in här nu och förklara att ungefär 80-90% av de svar du får av andra skribenter endast är skrivna i syfte att driva med dig.
Uddan: Nu har de ju redan två år och det är många faktorer som ska klaffa för att det ska bli tal om nån förlängning. De ska trivas, lära sig språket, komma in i spelet och inte minst producera osv... Det är svårt att erbjuda långtidskontrakt till utlänningar helt enkelt.
JimmyH: Nu hoppas man att Svensson också får sitt förlängt. Tycker han har visat minst lika mycket. Annars är det här en bra signal som man sänder ut och som säkerligen sporrar de unga. Nu ser man att det finns en möjligheten till förlängning av kontraktet redan under säsongen och inte vid en oviss vårkant.
Att Alexander Larsson mer eller mindre är klar för Timrå inför nästa säsong har jag också hört genom "insiderinformation". Detta gällde även målvakten Jimmy Danielsson säsongen innan han prövade lyckan i Timrå.
Laken: Absolut. Det syns ju att potentialen finns där. De är takter i grabben men så fick han ju träna med stora pojkarna också i sommar och lärde sig säkert ännu mer :)
Fet-Ecke: Alexander Larsson tror jag t.o.m. ägs av Timrå IK. Jag har ingen källa att hävisa till i detta fall utan det är mer en spekulation från min sida som jag tror ligger farligt nära sanningen.
Alex är för bra för Allsvenskan men håller inte riktigt än för ES-spel. Nästa säsong kommer han att tillhöra Timrå IK.
Han har ju dessutom sommartränar med Timrå och Nubben har honom under ständig uppsikt.
Ett framtidsnamn förkunnade han redan ifjol. Så Alexander Larsson finns med i Timrås tankegångar kring morgondagens lagbygge.
Tack Manderville för att du inte valde något annat elitserielag! Jag visste hela tiden att man kunde lita på dig... ;-) Kanske Manderville dyker upp i Timrå IKs färger senare denna säsong trots allt, nu när han ändå huserar i Europa igen menar jag...
(Om Zlatan spelat i Timrå IK och jag varit sportchef hade jag bett honom söka sig till en ny klubb/förening! Egot får aldrig bli större en laget! VÅGA VÄGRA EGO-ZLATAN I FOTBOLLSLANDSLAGET!!!)
Ambroo: En annan sak jag funderat på ang. Silly S. o truppen är när spelare blir långtidsskadade typ Wennerberg betalar då klubben ändå största delen av lönen el. försäkringsbolag (spelarnas)..för f-kassan kan väl knappast betala nån stor del av dessa löner..
Jag bara funderar över om klubben slipper utgifter för långtidsskadade o kan då värva annan spelare för dessa pengar? Har Du (el. nån annan) koll på det också?.. Vi har ju på "papperet" 13 forwards men bara 12 i praktiken tillgängliga vid ev. skador o dyl.
htikare: Njae, inte mer än att de är ett mittenlag i SM-Liiga och att de har en gammal bekanting vid namn Tomi Källarsson i truppen... Av intresse kan även nämnas att både fd Frölundaspelaren Jari Tolsa och tjecken Ladislav Kohn (mannen som kopplats ihop med TIK ett antal gånger...) också huserar där.
Jag tror Kent kommer att trivas ypperligt därborta. Det är nästan som att hitta för honom då spelet är rakare, snabbare och spelas på lite mindre rinkar. Det är bara till att önska honom lycka till även om jag tycker det är tråkigt att TIK lämnade honom utanför i vinter. Han lär säkerligen bli en hjälte även i österland.
Ambroo: Tack!! ja vi slapp se honom möta Tik iallafall..vet Du hur hög klass Blues håller? Han får kanske göra hästjobb där också..men populär kommer han att bli som få!
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·