Ambroo: Jag är stensäker på att det var han. Tidigt 90-tal, Micke Nylanders kanse 16-årige talang till brorsa sitter på Huddingebänken och fick sitta av tvåminutaren för en 2+10 eller liknande och klev in på isen med skydden på. Pladask. 3000 åskådare garvar. Så minns jag det.
Chippen: Helt underbart! Vilken skön sidledspassning i knävecken på dig. Så går det när man snackar skit om tilltänkta nyförvärv till andra lag och kategoriserar dem som "sopor". Antingen är du bara naiv och okunnig eller så är Peo inkompetent!
Tror jag ligger farligt nära sanningen om jag väljer det förstnämnda.
Fy fan vad gött att du får plågas med Kristofferson i vinter. Ni snöt oss på konfekten men den här gången gör det mig absolut ingenting.
Ambroo: Även om man ingick i ishallsinredningen vid den tiden så har jag inget minne av just den händelsen.
Det jag drar mig tillm minnes just nu är när Mattias Bosson gjorde sin numer klassiska bedrift när han satt i utvisningsbåset och av någon anledning dröjde sig kvar där, trots att utvisningstiden tickat ut.
P.Nylander var med i Huddinges A-lag först 92/93 och då missade vi väl Allsvenskan och i PlayOff mötte vi Roma och Mora. Samma sak 93/94 och då mötte vi Hammarby i PlayOff.
Hank: Jag håller med dig jag. Det var definitivt Peter Nylander och det var i allsvenskan mot Huddinge. Och han fick exakt 4 sekunders speltid när han åkte från utvisningsbåset till bortalagets bås.
ernie eagle: Vi hoppas o tror att det enda dom har gemensmt är förnamnet är han bara en riktig "viljespelare" som det sägs på e. propects så blir det nog bra! Kanske en P-kedja vore nåt ..P.Hallin P. Regin o P.Nylander
Nu är truppen äntligen klar, känns som att vi har en spännande vinter att se fram emot, inga direkta Trix stjärnor men ett lag som kommer gå som en lagmaskin likt ett tåg lok!
Längtar så fruktansvärt mkt till att serien ska komma igång.
Spännande att se om Luleå kan få ihop ett lag verkar ha bra många duktiga spelare, Kerman, Bartecko, Sourvoy mfl, tror att Timrå Luleå och Modo kommer kriga i toppen av tabellen. Känns ändå som att timrå har bästa laget som ett sammansvetsat ånglok. alla kommer jobba för alla, inga egoister, detta är ju HUR Bra som helst!
Dock bör man oxå påpeka att vi inte har några transatlanter som vi kommer kunna tillgå senare under säsongen om det skulle sättas käppar i hjulen, tänk alla NHL proffs som inte tar plats i NHL lagen då har vi två platser öppna, Detta ser jag som grymt positivt.
ernie eagle: Nja alltså det handlade inte om P.Nylander.
Jag tänkte mer på att du ofta utgår ifrån bästa tänkbara framtida scenario bland de värvningar som tas in. Jag kan ofta se att det du skriver skulle kunna hända men man måste kunna se det hela åt andra hållet också, hockeyspelare är människor och alla människor är oförutsägbara.
lungan: Tycker också att det känns betryggande att vi har de två platserna över. Vem vet vad som behövs längre fram i serien? Som det är nu har vi ju möjligheten att plocka in Sloan * 2 en bit in i serien ;)
Nejdå, känns bra att vi har två lediga platser för transatlanter om behovet skulle uppstå lite senare.
wap.hockeysnack.com Malmö har väl fullt framåt redan och söker backar. Men vem vet vad percy fått för sig. Kanske lagt in ytterligare pengar så malmö snart har en trupp för guld.
Otroligt synd att Mandy inte spelar för oss i vinter, Känns som en jätteförlust, Bäste spelaren ifjol tillsammans med strålman. Är den spelare man helst sett i laget från ifjolårstruppen. Blir han så otroligt dyr på ett artistkontrakt?
Peter Nylander till TIK vad anser man om det bland er supporters då undrar en Brynäsare som sett han en del ?? (kanske står massa här om det redan men orkar inte plöja genom allt)