Helg Ernest: Annars så var väl en av de orsakerna han angav när han stack att han inte skulle få en sån framträdande roll? Han är en fantastisk karaktär, men vet inte om det skulle funka så klockrent i dagens lag.
orion: Jag tänkte på det. Hur f..n känns det för Matiasson att komma tillbaka och få möta ett Timrå som leder ES och är topprankat ? Han måtte ju ångra bitter att han valde pengarna och gick till MIF. Annars har han nog haft en plats i laget idag.
FetCoolt! Just som man väntar på att HV med flera ska passera i tabellen så reser sig big red 'injuried' machine. De är för bedrövligt att inte 08-området har fler elitserielag så man kunde skåda maskinen live lite oftare.
Helt Off-Topic: Ärver Gunnar Persson lag efter Roger Melin? Brynäs, Rögle och nu klöbben. Få se nu... det måste innebära destination Karlstad för snubben.
Gissar tyvärr att LillKenta hamnar i Linköbing nsta säsong.
Talangscouten: Jag tror han var besviken på sin egen insatts. Den var ju faktist inte speciellt bra i dag. Han åkte runt som en diva i första, sedan lyfte sig ju hela laget när det vart medvind.
Skarin & Ambroo: Nja, de fyra första på min lista kändes ganska självklara. Strålman kanske man kan diskutera. Men det är alltid lättare att som forward förtjäna ett plus än som back.
Kevin O Shea: Ja Claesson kunde och borde ha tagit en MIF-utvisning för hakning/fasthållning/interference i varje byte under första... Warg var grym! Sättet han tar in puckar på i framförallt päpä är imponerande och likaså hans förmåga att styra och ställa i just den spelformen. Det enda jag saknar är att han ska skjuta mer då han har ett riktigt bra skott.
Dålig stil av Hedström & Co att inte tacka publiken efter matchen. Det råkar faktiskt vara vi som betalar deras löner, därav har vi också rätt att ställa krav på spelarna. Timrås klack är även när den är som sämst bättre än till exempel hela Läkerol Arena...
Hedström kommer i alla fall inte få min uppskattning vid nästa spelarpresentation.
+++++ - Björn Svensson ++++ - Peter Regin +++ - Oscar Sundh ++ - Johan Asplund + - Anton Strålman
Ambroo: Warg bäst på plan idag, domarjäveln sämst. OK i princip alla utvisningar han tog var nog riktiga, men av dom han INTE tog så stod nog Malmö för 80%
Sune: Det är klart att det ska risas och rosas när det är befogat, men idag var det knappast det. Spelet under den första perioden var inte alls så dåligt. Det var två tillfälligheter som gjorde att MIF hade 2-0. TIK höll uppe spelet bra och skapade mängder av chanser och med lite flyt så hade siffrorna varit de omvända.
Återigen visar du prov på din expertis... Dörren är öppen och stolen är ledig.
Talangscouten: Absolut att jag var där. Det försvarar fortfarande inte uppträdandet från slutet på första och sånt fantastiskt tryck var det inte... Jag har varit på samtliga matcher denna säsong och dagens var ingen halleluja-upplevelse vad gäller stöd och tryck.
Var vi på samma match? Eller satt du hemma vid webbradion? F-n det var ju bra tryck på klacken o hela hallen när spelarna kom ut till andra. Då måste dom verkligen ha känt stöd! Sedan kom ett par snabba mål o hallen kokade nästan. Hur kan man då vara långsur som Hedström?
Helt rätt av klacken att bua ut honom när han dissade alla som skrikit sig hesa under matchen.
Löjligt! Skriver som jag skrev till en person här på hockeysnack. Kan inte laget ta både ris samt ros så är DET pinsamt. Publiken lägger ner tusentals kronor på att se dem varje år...då har man rätt att kräva vissa saker av laget. Dom ska fan inte glömma vilka det är som betalar deras lön...jävla divor!
actionleif: Jag har full förståelse för deras agerande då man valde att inte tacka pga att man blev utvisslade i slutet på första. Det jag dock inte har förståelse för är att klacken sen valde att vissla ut laget ytterligare en gång när de inte blev avtackade...PINSAMT!
Nåja, vi vann, men för att använda sig av "klackspråk" kan man väl säga att domaren helt enkelt var kass, medans Koskinen var kassare och klacken förmodligen kassast.