Kickan: Nä, ni har 13 inhemska, vilket är bra för hockeyn i Luleå. Men jag var sarkastisk och menade att inga ville flytta dit, så ni fick så lov att annvända inhemskt spelarmatrial. Är du med nu då ? ( c :
Kickan: Räkna du... Men sen vinner man väl ändå inga poäng och tar sig till slutspel för det?
Aja, noterar iaf att du idag slagit nytt bottenrekord här på HS och det all time... Frasen "Sieg Heil!" avänder man sig helt enkelt inte av och det oavsett i vilket sammanhang. Jag ska personligen se till att du blir avstängd ifrån hela siten!
timrådynamiten: Med risk för att låta som en besserwisser...snälla, försök att peta in nån punkt och nåt komma här och var där det passar så blir inläggen så oerhört mycket lättare ätt läsa! :-)
Icing-Ove: om nu zäta och jonte ville till modo varför har dom inte spelat där då kanske det bara var nåt skit expressen hade skrivit och att ta åt sig äran för att ni har fostrat styf och sundh vad jag vet så spelade styf bara en snabbis i modo för hundra år sen och sundh har fått mycket av sitt spel ifrån St John’s och inte modo och warg är en spelare som fick timrås trolldryck och fick sitt stora genombrott i timrå så enligt mej så får du nog verdera det mer dessutom har jag för mej att dom flesta som kom från modo aldrig trivdes där men det är ju inte konstigt heller
MorganaLefaey: Härligt att du inser att "snacket" inte har med ämnet att göra.... bravo... Men frågan är om du vet hur Du startar ett nytt intressant ämne????
Borde det kanske var mer uppenbart än vad det är att starta ett "Nytt Ämne" med tanke på hur ofta trådar spårar ur och det blir tji i helvete för intresserade att följa ett intressant ämne sedan??? Marcus... Här har du ett statuerat exempel på en tråd som ballat ur och frågan är om man kan råda bot på detta????
Kanske ett ämne för Hockeysnack-tråden, men vad fasen, nu finns det ju ett typexempel på trådurballning här ju....;-)
Nä, jag var ALDRIG ordningsman i skolan, men jag uppfostrades med sunt förnuft och jag kan nog uppfattas en som en "gnällspik" emellanåt....;-) Men vad fasen, jag vill människorna det givna, det bästa och det enkla ju...
MorganaLefaey: Ah...Vita Lamm-incidenten. Korrigera mig om jag har fel, men var inte hela nedläggningen ett misstag? För att pröva funktion och efterfrågan hos denna sanitära produkt tog man in den på prov hos dom lokala, övikska varuhusen. Varpå kunderna skrattade högljutt åt denna produkt, och skrev insändare i lokalblarran där dom kallade pappret 'den mest onödiga krims-kramsprodukt som människan skapat'. Det var först senare något ljushuvud på Modo kom på idén att köra en lansering utomsocknes. Succé, ett tag innan den sorgligt nog fick läggas ner ändå.
Per HApps: Tänkte mer på om man borde kalla ett sådant bolag för toapappersbolag eller inte då den typen av papper hade en liten del av inkomsten samt enbart var aktiv under en väldigt kort period. Snart är man väl Etanolsupare också med tanke på att Sekab var en del av modo också.
yaqop: Sen kommer väl frågan hur stor del som bestog av toapapper och hur mycket skogen, modohus, finpapper, tidningspapper och pappersmassa stog för. Fått för mig att vita lamm mm inte stog för speciellt mycket då det var bland de första sakerna som lades ned/ såldes. Våger dock inte säga hur det såg ut men är ganska säker på att de övriga delarna var ganska mycket större än den toarum baserade delen.
Icing-Ove: Tackar, tackar. Men en motfråga - hur manligt är det att leda ett maratonlopp i sisådär 4100 meter, bara för att bli omsprungen av en krympling på upploppet (läs:1999) ?
Ambroo: Modo lider av avundsjuka. Hela jäkla bunten. De har ett komplex som de inte klarar av. Vi är helt enkelt för bra för dom. Snacka om att slå huvvet på spiken.
Icing-Ove: Jag ååårkar inte! Zäta och Jonte har aldrig spelat i MoDo. Warg är från Skellefte-trakten, Styf från Sollefteå och Sundh är inte ens norrlänning... Skönt iaf att se att du kan skriva modolider om er.
Ambroo: Tänk nu Ambroo ,sakta och lugnt, att alla Timrås bra spelare är gamla modolider. Zäta och Jonte ville till Modo. Ni lever och andas Modo hela dagarna, Modo är vad ni tänker på, dag som natt, Warg, Styf, Sundh. Alla är de gamla Modolider...
mikenomad: Ja, det är väl någon som utövar Voodoo eller nåt..hmm. Vi kanske ligger efter i utvecklingen? Ta och klä spelarbuss och omklädningsrum i vitlök till att börja med, sen får vi ta det därifrån.
Simmalugnt: Ok...undras hur länge det blir för Regin då? Märkligt med skadorna denna säsong, de som först knappt verkar vara något har en förmåga att förvärras hela tiden. Som Pärssinen och Nilsson t.ex...
Sundh spelar definitivt inte i morgon om inget mirakel händer under natten. Läkarundersökningen får utvisa hur länge han blir borta. Allt enligt honom själv.
Hahl Bundy: Fast om jag inte är helt fel ute har du ända till kl 18 på dig i morgon..tror det iaf. Å isf borde det väl inte vara några problem att hinna nå John Blund-status...ler
mikenomad: Tydligen gick det bra igår när jag gick o knoppa vid 19 tiden. Nu blir det ide resten av säsongen så när jag vaknar så vaknar jag opp till ett tordön av jubel! Vi vann Sm-finalen tack vare mig!
Laken: Ok...ser att det nu har blivit en uppdatering även under "skadeläget" här på sidan. Den är misstänkt identisk med din lista..ler.. Dessvärre står ju numera även KK och Regin med vilket torde innebära att de missats vid morgonens uppdatering.
Laken: Ok...vilka källor har du då? Någon "Ambroo-källa" (lugn, begär inte att du ska avslöja några namn här) eller går du efter vad som skrivs i tidningar och här?
Jag är även nyfiken på vad uppgifterna under skadeläget grundar sig på? Nån med seriös insyn i klubben, med sk "insider-info" eller bara antaganden där också efter vad som skrivs i tidningar etc..?
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Oscar Sundh: Är spelklar så fort smärtan blir hanterbar.
Timo Pärssinen: Går på is under veckan som kommer. Spelklar om kanske 2 veckor.
Kimmo Lotvonen: Tillbaka under uppehållet för LG Hockey Games.
Riku Hahl: Plockar gipset i februari. Tillbaka i spel i slutspelet.