Okej Vampola tog dumma utvisningar, men nu gick dom händelserna i förväg. Dom fick det att framstå som att Vampola är en diva som glider runt och förstör för laget, Han har visat bra attityd och han ahr bra attityd, två olyckliga utvisngar - självklart.
F-ö Kommentatorn sa att dom ändrat regel iår, Powerbreak kan inte komma i samband med icing, men det var just det som hände i AIK matchen ju, visste inte om denna nya regel. Men domarna ska väl veta om det.
Kattgubben: Jag tycker att timråspelarna såg märkbart trötta ut. Farten i spelvändningarna mattades av rejält, dom få spelvändningarna vi skapade. Det märks att det är mycket orutin på banan också, man krymper ihop och ger SAIK-spelarna MASSOR av utrymme att skjuta på. Fortsätter det så här så kommer någon skitpuck att trilla in snart.
RubinCarter: Jag brukar acceptera dom allra flesta kommentatorerna, man vet att dom är lokala killar och att dom håller lite mer på det ena laget. Men den här joppen till SAIK-fan är bedrövlig. Han refererar bra, han säger rätt spelarnamn osv. MEN han är så vansinnigt arrogant och man riktigt hör hur han bara sitter och förväntar sig att det ska bli SAIK-kross, allt annat är otänkbart. Och nu menar jag inte bara i den här matchen utan genom alla åren jag lyssnat på härket.
Edit: Det där vill jag se en repris på. Jag tycker seriöst att Ridderwalls reaktionsförmåga har sett jävligt tvivelaktig ut genom hela matchen och även sist han stod.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!