1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-02-20

« · 1468891 Till forumet

Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-02-20
Aleksis i kassen, Jimmy icke nöjd:
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-02-20

T T: Är det match ikväll?

Ja engagemanget är stort bland Timråiterna så här i avgörandets tider.

Kommentera

Ridderwall på twitter:

"Antal rullade mössor jag sett i: Jkpg: 2st. Sthlm: 3st. Sundsvall: 2 st. Göteborg: 4st. Skellefteå: 1 345 399 st."

HA HA HA HA!

Kommentera

Hahl Bundy: Ja du ..fast det blev seger så gläds man inte så mycket nu,för det spelar inte så stor roll..  för oss dödliga  just nu . men snart blir det allvar!

En fundering!

Hur skall vi kunna hjälpa vissa spelare att bli bättre?

jo, genom att(skandera)typ.. sjunga deras namn tex:Murley Murley ..du förstår, så att dom känner sig uppskattade,bra,och oövervinnerliga mm.mm jag ger mig F_n att dom höjer sig ett snäpp.

För många är nog medgångs spelare,har man då publiken också imot sig blir man ännu sämre

Kommer ihåg hur vi kundet trigga Sanny till att bli livsfarlig..och Robban.Styf.

Kommentera

Massaker inväntas.
Kommentera

Hahl Bundy: Nä, jag tror vi vinner.
Kommentera

T T: Man slås verkligen av hur oerhört mycket sämre passningsspel vi har än andra lag. Smack smack på bladet hos tex SAIK. Fös, fjomp och på skridskon hos oss. Det är nog den mest karaktäristiska bristen i år. Jag tror också att detta är den starkast bidragande orsaken till att vi skapar så lite och sätter ännu mindre.

Allvarligt talat: titta på skillnaden i passningsprecision!
Kommentera

Vare någon som sköt Hagos?
Kommentera

yngwie: Det såg lite tjejigt ut hans fall, gjorde det inte? Visst gick det att urskilja en slashing på ena skridskon på reprisen, men nog tog Yared i litegrann alltid.
Kommentera

Varför är SAIK 300 % bättre i PP för? Och varför sitter deras pass i spel 5 / 5 på bladet hela tiden, medan TIK har stora problem med passningsspelet?? 

Riktigt illa att skåda ! 

Kommentera

Skellefteå är överlägsna. Det är inte så mycket mer att säga om saken.
Kommentera

fredriko74: Beror det på att de är ett bättre hockeylag?!
Kommentera

Kattgubben: Det här vänder vi.
Kommentera

T T: Massaker var ordet.
Kommentera

BertilEnstöring: Enligt den högst objektiva kommentatorn heter dom inte skellefteå utan hemmalaget.

Det är alltså elitseriematchen mellan hemmalaget och Timrå vi bevittnar
Kommentera

Sånt här som kallas  "inte ens nära "
Kommentera

Kattgubben:

Nä helt klart. Bara synd att tik ska måsta skämma ut sig så in i helvete. individuellt är man så in i helvete över i denna liga. Är det 4 spelare som håller ES klass så är det bra. Många skulle inte ens vara ombytta om i nåt annat ES lag

Kommentera

T T: Tror jag det.

Tacksamt för Aleksis att stå mot sånna hära lag. Känns som om Timrå redan innan match bestämt sig för att det här är kört. Att det liksom inte går att rubba SAIK. Och då får Aleksis stå...

Förövrigt vet jag inte om jag gillar att man dribblar mellan alla tre målvakter. Bestäm er för en - kör med den fram till KS. Ge den målisen det fulla förtroendet och stödet från ledarhåll. Jag kan tycka att det borde vara att föredra.

Kommentera

lincoln: Han har järnkoll på vilka hemmaspelare som är ute och 'kör'.
Kommentera

BertilEnstöring: Ja, TIK ser ut som ett korplag i jämförelse!! 
Kommentera

T T:.. sen efter matchen åker han hem och tar en grogg med Fahlman.
Kommentera

Så djävla dåligt att man gör en jättedjupdykning efter 2 bra insatser mot HV och Växjö. 

Då var man tillbaka på ruta 1 igen då, kommer bli en så oerhört jobbig kvalserie. 

Kommentera

Kerstin_k:

Håller helt med dig. Och titta bara på SAIK:s transatlant förvärv Hollyway! Annat det mot för tiks transatlanter. Man kan inte ens utnyttja den möjligheten att ta hit två såna som håller ES klass!!! Tack gode gud för att det blir byte i baracken

Kommentera

Taurus: Korptransatlanter, garanterat finns det inte många sämre i dagens ES än Murley och Robinson. 
Kommentera

fredriko74:

Ja men jämnför spelartrupp så är det ju fullt normalt som det ser ut på isen. Man klarar inte av att göra ett enda normalt uppspel i Tik.

Kommentera

Domare som inte prompt ska kompensera utvisningarna borde döma alla matcher. Hoppas vi får fullt av såna i kvalserien, och att vi drar nytta av det.
Kommentera

fredriko74:

Ja, man lyckas till och med hitta en minispelare i Norge till back. 75 kg i ES. Grattis

Kommentera

jimmie Erikssons föräldrar är dubbelkusiner, men en sjuhelvetes hockeyspelare är han.
Kommentera

Ska bli kul att höra vad Tommy Andersson har att skylla på nu i periodpausen. 

Korplag som åker runt som yra höns går inte att skylla bort!! 

Kommentera

Skitspelare ! De borde få gå hem...

Var det fest på vägen upp till Skellefteå ?

Kommentera

Hälge: Instämmer!!! Luktar korp flera mil. Detta håller inte i kvalet!! 
Kommentera

De måste väl för fan finnas nån i j20 som kan bidra mer än röjmark
Kommentera

fredriko74:

Man har värvat ihop ett djävla sopgäng. Man har en ledning som är så fruktansvärt inkompetent så det går inte med ord beskriva. Är ju bara gubbar som Jonte och Hallin som har i ES att göra. Bara det säger ju hur sjukt illa det är. Backsidan ska vi inte ens snacka om

Kommentera

Ähh, håll käften.
Kommentera

superfalle:

Röymark!!?? Måste kunna bättre än många där ute

Kommentera

Mål 4-0

Skott 32 - 11

Utv. min  4 - 76

Kommentera

Taurus: Klart det ser ut när man hämtar hit rester från alla möjliga håll i Sverige!! Kan inte bli så mycket annat än kaos då, halva laget måste väck nästa år oavsett vilken serie man spelar i. 
Kommentera

Kerstin_k: Jag inbillar mig att man redan bestämt sig för att det är Jocke man kommer satsa på i kvalet. Ridderwall har höftproblem och Aleksis kastas in i dessa matcher där det redan på förhand känns som given utgång medan man sparar på Jocke självförtroende.
Kommentera

fredriko74:

Halva?? Är väl bara Jonte, Hallin och Hedman som ska vara kvar. Resten ska till AS eller Div 1

Kommentera

Taurus:  som de ser ut nu är väl hela laget på väg mot AS :/
Kommentera

Frella: Märklig coachning i sådana fall. Om man vill bygga Jocke inför KS så borde man nog ha låtit honom stå efter förra matchen. 

Kommentera

Taurus: Drömmen vore så ja, men det finns nog inte ekonomi att bryta med alla tyvärr. 

Vart har Röymark varit iår förresten ? Där pratar vi på sin höjd allsvensk klass. Nä, usch mår dåligt att tänka på eländet. Ångestkvalfylld stämning blir det iaf !! 

Kommentera

Men lugna ner er för helvete den här jävla korpmatchen betyder inte ett skit. Dessutom är domaren "lätt" efterbliven inte ett dug orolig inför kvalserien.
Kommentera

Modano: Okej ,det ska jag komma ihåg!! =) 
Kommentera

Taurus: Ja och en djävla tur är väl de så vi åtminstone har två backar som håller elitnivå
Kommentera

Modano: Men nog fan kan man bli trött på att vi är det enda laget som fortfarande ställer upp oss med rövarna i bajsställning i boxplay? Kolla hur "hemmalaget" stressar i bp! Kolla hur alla spelar i bp!
Kommentera

fredriko74:

Röymark, Larsson, Murley, Molinder, Hagos, Pärsinen. Friberg Som dom spelat  i år har inget med ES att göra. På backsidan har vi en som håller i Hedman. Ev Motin i rätt omgivning.

Kommentera

lincoln:

Absolut

Kommentera

Taurus: Backar bara Hedman, ev Torp som han visat på slutet. Han började säsongen katastrofalt med varit helt okej på slutet, övriga backar kan gå till Ljustorp HC 
Kommentera

fredriko74:

Torp kan dela ut nån tackling ibland, men är ju så jävulskt ovän med pucken

Kommentera

Taurus: Motin har speluppfattning som en div 2 spelare, ja tack men nej tack till fortsatta tjänster från hans sida i TIK 
Kommentera

« · 1468891