Ska vara att halva laget återvänder från skadelistan innan kvalet då som gör att det kanske finns en chans.
Men då har dom knappt spelat tillsammans på en månad. Och med tanke på vårt spel under säsongen. Och med tanke på målvaktsspelet under säsongen. Och med tanke på att försvarsspelet har lyst med sin frånvaro ungefär 95% av säsongen... Näe, jag kan liksom inte se att vi ska klara av det. Ska till en smärre bragd.
Håll alla tummar att Tingsryd slipper kvala. På rätt sida strecket med två måls marginal inför avslutningen imorrn. Oskarshamn-TAIF och AIK-Almtuna i slutomgången.
SMÅLAND: Nåja, han släppte ju inte in alla 7 mål. Bara 6. Stackarn.
Vilket mörker förresten med alla skador. Hur är det ens möjligt att få 3 spelare skadade på en och samma match när man redan har fyra biljoner spelare uppsatta på skadelistan?!
Det här är så brunt att det får döden att verka skimrande. Och så står vi inför kval; med det här laget. Hyfsad press på Wedin. Det räcker inte med att han spelar på sin nivå nu. Nej, han måste lira på sin nivå plus för tio spelare och två målvakter till nu. Lär bli svettigt.
Lirar vi inte hockeyallsvenskan till hösten skulle jag bli mäkta förvånad. Det är som om hockeygudarna hånar oss.
Man orkar ju inte ens bli upprörd över det faktum att vi mest troligen åker ur.
Icetea: som jag har förstått det så är dom flesta tillbaka till kvalet, förutom Westerlund givetvis, sen är väll Johan Persson ett frågetecken. Men resterande kommer spela i kvalet. Så Timrå kommer väll ställa upp med ett hyfsat lag ändå.
Vi förlorar kvällens match...Mot.. Skellefteå både det sportsliga och osportsliga... Vi mäktar med 15 skott på mål.... En junior kommer in och släpper in 7 mål på sin SHL debut...