Labban: skola om Zajac till forward, killen är ju helt värdelös i egen zon. Sluta passa Hanzl i avgörande lägen, han kan inte göra mål. Ge Rattie pucken. Slut på meddelandet.
kulltorp: Lundin helt osynlig..Lööke gör inte mycket rätt..förutom målet..Lodin sliter och kämpar tycker jag.! Nää..HA spelarna håller inte måttet just nu.
Kerstin_k: men de här pp döda ni bra, första matchen jag ser med Timrå i år och ni känns då inte direkt som någon nykomling i SHL, tycker ni spelar riktigt bra, fortsätter ni så här blir de då inte kvalspel för er 💪🤘
Hahl Bundy 2.0: Det såg ut så här mot Luleå också i början av tredje. Hur det än går i kväll så har vi något i år som vi saknade sist vi var uppe: två bra målvakter. Raja gör en grym match. Det räcker inte till att både försvars och ha ett anfallsspel i kväll, täcket blir lite för kort.
roger_sundsvall: alltså slarv i defensiven, missade markeringar osv. det kan man i viss mån acceptera men när backarna står som fån och tittar när skellefteåspelaren slashar rajaniemi över plocken, det gör mig helt vansinnig. Finns det ingen som helst känsla för att stå upp för varandra? 6 matcher in på säsongen och har inte sett en enda timråspelare gruffa. Är det nån timråspelare som har blivit arg på någon sen den här säsongen startade?
Man har väldigt svårt att ta sig ur egen zon på ett kontrollerat sätt. Farten är oftast nerdragen redan i mittzon, då blir det svårt att ta sig förbi deras backar.
Måste säga att det är en fin hockey match ikväll, fan ni har ju fått till ett riktigt bra lag, klart underhållande och spännande match. Tycker vi är bättre i 5 mot 5 men eran pp är riktigt bra, sällan ofarligt där 👍💪
TIKTok: i våran bok kan Timråiter skälla bäst dom vill..men att du som ett surt höstlöv kommer hit och öppnar käften på ett otrevligt sätt gör dig inte populär. Gör om gör rätt.
Reign in red: och då har vi ändå tre ganska kassa pp i den här matchen. Vi gör iofs mål men i övrigt var det tamt. Funkar inte att drälla ut puckarna på egen hand och släppa till frilägen när man har pp.
Tom Topp: om inte annat blir det långt till byte. Tycker även mot Frölunda så såg motståndarna lite hetare ut i närkamperna, lite bättre pass, lite smartare täck. I andraperioderna har det hittills betytt långt tryck i egen zon för Timrå. Förhoppningsvis blir det bättre i tredje där vi får kortare byten.
Nja.. undra om inte nubben måste titta efter lite mer tongivande spelare?. Enda gången vi lyckas skapa nått slags tryck i offensiv zon är i powerplay för utom ett par ströanfall. Överlag så är forechecken trubbig och Skellefteås backar får oftast ut pucken ur zon i lugn och ro.
Tom Topp: Min berömda önskan om spets håller jag fast vid. Skellefteå kommer fram till farliga lägen mycket enklare. Jo jag vet vi kan inte jämföra oss med lag som Frölunda och Skellefteå men Våra spelare får jobba hårdare i varenda match för att ha chansen att vinna. Frågan är hur länge man orkar det mentalt.
Jag tycker vi har råmaterialet i denna trupp men 2 kreativa och offensivt skickluga forwards in hade gett ett större djup i denna trupp och jag tror det hade kunnat förändra rätt mycket faktiskt och vi hade kunnat kämpa om platser lite högre upp i tabellen framöver. Just nu tror jag vi kommer få kämpa hårt om att slippa kvalplats. Vi kan inte leva på att skapa mycket mindre heta chanser och ha en hög effektivitet hela säsongen. Brukar sällan hä hållla i längden.
The great one: Definitivt ingen strykpåse. Däremot uppvisar vi lite bottenlagsmentalitet. Hänger med i det stora hela, får slita hund för ett mål medan motståndarna gör de lite enklare målen.
Vi behöver verkligen få upp AS-lirarna i lite högre kvalitet. Blir så uppenbart att det blir lite platt efter första lajnen. Mycket hårt arbete och slit,men väldigt lite uträttat.
5 mot 5 är ju nästa kapitel att styra upp. Vi är ganska uddlössa i den spelformen just nu. Tack och lov levererar PP.
Nåväl: 2-1 inför tredje borta mot SAIK som nykomlingar... Nog hade det kunnat varit värre. Finns chans på poäng bara man orkar tredje perioden!
Matsg: Helt ok andra period, men ibland går det lite väl fort på bekostnad av passningsspelet. Tycker att Per Svensson gör en gedigen insats så här långt.