Olle: nåja, sett till antalet klara chanser i matchen samt alla pp så tror jag inte målvakten är problemet i matchen, vakna och sluta yra inte fredag än...
Kerstin_k: det som är frustrerande är ju att vi hade momentum! Vi tog över spelet, vi grisade på, vi hade friläge med chans på 1-3 istället tar vi två riktiga pissutvisningar och pendeln har svängt över till Skellefteå igen. Förlorar vi det här så är det på eget grepp.
Nu är det bara ut och vända det här. Bänka Åberg, dubbla alvarez.
Olle: Egentligen inte. Det som stör mig är att man inte är konsekvent i bedömningarna och så fort man ropar från SAIKS bås får man utvisningar med sig. Är väl - när jag tänker på det - inte specifikt för just den här matchen...
Däremot är det idiotgrejer Timrå gör gång efter gång. Och det är så jävla dumt när man borde ha åkt upp till Skellefteå och varit snordisciplinerade och bara tagit utvisningar när man absolut måste. Men icke...
Woody: två fel blir ju inte ett rätt men jag hade gärna tagit en straff där som kompensation för dom tidigare domartabbarna men så funkar det ju inte för Timrå, om det nu är så att vi blir pissade på av domarna så är det ju långt ifrån första gången denna säsong. Jag kanske har blivit för avtrubbad för att brusa upp.
Efter att ha tagit ett varv runt huset för att kyla ner lite så hoppas jag verkligen att vi på något sätt genom föreningen går ut och tar avstånd ifrån detta. Så som det här ser ut är det inte rimligt att anse att matchen är utförd på ett korrekt sätt och bör omspelas.
Andersson: Va fan svammla du om se vad fan som händer tror du några andra SHL tränare står och tittar utan att agera i dena jävla SKANDAL VAKNA FÖR HELVETE Bond pojk
Domarna, visst, men det är ju rena idiotgrejer Timrå håller på med. Man är klart bättre än skellet i perioden, men ser till att sätta sig i skiten gång på gång. Tyckte inte det var straff. Wall-E fipplar bort den där själv.
Finns chans på poäng fortfarande, men risken är att den bortlallade andraperren sänker oss ikväll.
Trodde aldrig jag skulle säga det, men Alvarez har varit bra ikväll. Fortfarande klen/obefintlig backcheck, men han jobbar bra och finurligt i anfallszon.
Kom igen nu, för i helvete. Spela disciplinerat och driv på så vore det väl fan om inte domarna vill hyfsa till statistiken lite.
Olle: Nej, det var möjligen ingen straff, men med tanke på nivån han har på övriga utvisningar är det förvånande att han inte har den. Sen diskuterar jag ju med en av Sveriges största experter så jag kan givetvis ha fel. Mea culpa, mea massima culpa.
Kerstin_k: jag brukar inte vara sen att såga domarna men ikväll vettefan. Två riktigt dåliga utvisningar har jag sett, filmningen i första och sen när dom missar båsfuskaren när Lodin åker ut. I övrigt tycker jag inte det är så farligt. Att domarna är kassa är liksom standard, tycker inte dom är anmärkningsvärt kassa just ikväll. Däremot blir jag tokig på Lodins och Åbergs utvisningar. Lata jävla bortskämda fixstjärnor som inte orkar göra jobbet och sätter laget i skiten.
Håller med. Visst vi gör några klantiga grejer för vi är övertaggade, men hälften av utvisningarna hade släppts om det var Skellefteå som stod för dem garanterat.
Modano: Mycket olyckligt med alla utvisningar vi drar på oss. Det är matchavgörande. Skellefteå 2 mål i pp hittills. Vi hade 2-1 och spelar bra sen kommer 2-2 i pp strax efter. Väldigt surt. Inte kört med poäng än men kommer att krävas något extra. Vi måste satsa framåt inget att förlora i detta läge. Kan få med oss någon utvisning och få pp där vi är starka. Det är vår chans.
Modano: Problemet blir här att ingen markerar på hur jävla galet det här är. Det är domaren som har gett Skellefteå ledningen men det är ingen som markerar. Kasta ut bänkjäveln eller vad som helst. Få domaren att förstå hur dåligt skött detta är.
Tyvärr så har ingen sån i laget och det kostar sig. Jag räknar med 3 powerplay i sista perioden.
Saik-Småland: Vadå skriva så om sitt lag? Konstaterar fakta. Timrås organisatoriska del för herrarnas A-lag håller inte SHL-klass. Det ser man ju för helvete med ögonen förbundna.
nila: fattar inte vad alla joddlar om, Rajaniemi borde få lämna och vi måste hitta en förstemålvakt. Hur han inte kan täcka första stolpen på deras 2-2 är otroligt. ”Superräddningen” på klubbhandssidan på förflyttningen är ju en tv-räddning, han är för långsam över i förflyttningen och får pucken tursamt på klubban.
Freddan Ante måste för helvete markera ta ett matchstraff eller va fan som helst inte som stå som två jävla trötta mes bondpojkar mot mutade köpta domarjävlarna
Woody: Men snäll jävla domare! Är det så att vi om något år kommer att få se en dokumentär där man berättar hur domaren satsat 30000 på Skellefteåseger? Vilken jävla skandal. Man tappar lusten lite. När vi äntligen lyfter oss lite.
Olle: Lodin förra gången och Åberg den här. Även om domarna gör allt för att det ska vara skillnad i bedömningen mellan lagen är det så jävla hjärnsläpp att ens riskera utvisningar. Man får inte bjuda SAIK på enkla PP.
JonteD: Åberg sätter sig själv i den situationen genom att han åker och glider istället för att åka skridskor. Pinsamt att ledarna tillåter detta ske så ofantligt många gånger från samma spelare.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen